ЛЮБОВ– довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить. ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ!(І Кор.13,4-8)
У Дніпропетровську вчора прозвучало 4 вибухи. За попередньою
інформацією постраждало 27 осіб. Всі вибухи пролунали в центрі міста.
Вибухові пристрої були закладені в урнах.
Міліція порушила кримінальну справу за статтею «теракт».
За словами заступника голови СБУ Володимира Рокитського, поки що ніхто
не висував жодних вимог і погроз у зв'язку з вибухами у
Дніпропетровську.
Після вибухів у місті розпочалася справжня паніка, мобільний зв'язок
майже перестав працювати. На вулицях міста з'явилися БТР. У блогах та
соцмережах люди намагаються з'ясувати, що сталося насправді, і чи все в
порядку з їхніми близькими та друзями.
Від імені Блаженнішого Святослава та Синоду Єпископів Української
Греко-Католицької Церкви до українців звернувся Секретар Синоду
Єпископів УГКЦ Владика Богдан (Дзюрах). Він висловив співчуття усім
постраждалим внаслідок вибухів у Дніпропетровську та запевнив у молитві.
Усіх вірних закликали «до ревної молитви за нашу улюблену Батьківщину
та до активної солідарності із постраждалими від вибухів в
Дніпропетровську.»
Також в УГКЦ засудили терористичні атаки. «Церква рішуче засуджує
будь-які прояви насильства та посягання на людські, Богом дані, права і
свободи. Людське життя – недоторканна цінність, тому жодні рації: чи то
політичного, чи економічного чи будь-якого іншого характеру, не можуть
виправдати цього жахливого злочину проти невинних людей», - йдеться у
звернені.
7-10 травняв Римі пройде XII Європейський конгрес катехитів.
Організатором форуму є Рада єпископських конференцій Європи, а участь у
ньому візьмуть єпископи і відповідальні за катехизацію в національних
єпископатах Старого Континенту. Підготовкою форуму займається Комісія
Ради єпископських конференцій Європи "Катехеза, школа і університет",
яку очолює архиєпископ Вестмінстерський Вінсент Ніколс, голова
єпископату Англії та Уельсу. Учасники заходу дискутуватимуть на тему
"Християнська ініціація в перспективі нової євангелізації" і звернуть
особливу увагу на проблеми катехизації дітей та молоді від 7 до 16
років. У програмі конгресу численні доповіді, дискусії і робота в
групах.
У спеціальному повідомленні наголошується, що "тема християнської
ініціації пов'язана з думкою Церкви про необхідність нової
євангелізації, особливо у 20-у річницю видання Катехизму Католицької
Церкви і 50-ю річницю відкриття II Ватиканського Собору".
9 травня, у Свято Європи, учасники конгресу візьмуть участь у св.
Літургії за Старий Континент, яка пройде в Папській базиліці Санта Марія
Маджоре в Римі. В цей день єрархи будуть особливим чином молитися за
те, щоби громадяни європейського континенту віддали свої страхи і
сподівання Богові, говориться в спеціальному повідомленні. У св.
Літургії візьмуть участь також посли європейських країн при Святому
Престолі.
Комісія у справах мирян УГКЦ
Комісія У справах мирян Львівської Архиєпархії
03 травня 17:15
УКУ, семінарійна кімната
(вул. Свенціцького 17,)
КРУГЛИЙ СТІЛ: "Зрілий християнин перед викликами сучасності
або вплив Церкви у суспільних процесах"
У програмі:
• вступні виступи:
Марнослав Муринович «Ініціатива 1 грудня»
Андрій Костюк «Практичні приклади впливу християн на суспільні процеси»
Юрій Підлісний «Християнська концепція людини і суспільний устрій»
• дискусія довкола:
питань ст.35 Конституції;
Церкви та освіти;
прав Церков та Релігійних організацій;
формату діалогу між Державою і Церквою;
відповідальності кожного мирянина за зміну усіх сфер суспільного життя відповідно до суспільного вчення Церкви.
Серед запрошених:
представники громадських, мирянських організацій, політичних партій, місцевої влади, журналісти, семінаристи, активні миряни.
Під час загальної аудієнції у середу 25 квітня 2012 р., яка зібрала на
площі святого Петра у Ватикані понад п'ятдесят тисяч паломників, Папа
Бенедикт ХVІ звернув особливу увагу на першість віри та звіщення Божого
Слова в християнському житті. Він окремо зупинився на служінні
потребуючим у першій християнській громаді Єрусалиму, як це описано в
книзі Діянь Апостолів (Ді 6, 1-7). Святіший Отець наголосив, що без
щоденної молитви наша діяльність зводиться до звичайного активізму.
У шостому розділі книги Діянь Апостолів йдеться про те, як Христові
учні, перед обличчям дедалі зростаючих обов’язків служіння найбільш
потребуючим, убогим, вдовам, вирішили вибрати сімох чоловіків, дияконів,
які б безпосередньо зайнялись ділами милосердя, щоб вони самі могли
присвятитись молитві та звіщенню Євангелія. Таким чином підкреслюється
глибока єдність між молитвою та харитативним служінням.
«Церква повинна не тільки звіщати Слово, але також його здійснювати, що
є любов’ю та істиною», – сказав Папа. Посилаючись на слова Святого
Письма, що апостоли вибрали «мужів доброї слави, повних Духа та
мудрости», Бенедикт ХVІ підкреслив важливість того, щоб бути не тільки
організаторами, які вміють діяти, але необхідно діяти в дусі віри, під
Божим світлом, в мудрості серця, адже добродійне служіння є не тільки
діяльністю, але, понад усе, духовним служінням. Милосердна любов та
справедливість є не тільки суспільною діяльністю, але духовною дією,
здійсненою у світлі Святого Духа.
Святіший Отець попереджає, що надмірна зайнятість, нестримна діяльність
можуть викликати черствість серця, що приводить до зубожіння духовного
життя. Ми звикли оцінювати все з точки зору продуктивності та
корисності, а згаданий уривок з книги Діянь Апостолів, звертаючи увагу
на важливість роботи, вказує на те, що повсякденна діяльність повинна
розгортатись з відповідальністю та відданістю, але, одночасно, з
усвідомленням того, що нам потрібно Бога, Його проводу, Його світла, що
дає силу та надію.
«Коли молитва оживлена Божим Словом, – мовив Святіший Отець, – ми
можемо бачити дійсність новими очима, очима віри, і Господь, що
промовляє до розуму й до серця, в кожній хвилині та в кожній життєвій
ситуації, освітлює наш шлях новим світлом».
«Якщо легені молитви і Божого Слова не живлять подих нашого духовного
життя, рискуємо задихнутись серед тисячі повсякденних справ: молитва –
це подих душі й життя, – наголосив Венедикт ХVІ, вказуючи, що труднощі,
які переживала первісна Церква перед обличчям служіння убогим та
милосердною любов’ю, були подолані завдяки молитві у Божому світлі, і
світлі Святого Духа.
Папа зазначив, що саме молитва є для пастирів найпершою та найціннішою формою служіння стадові, яке їм повірене.
Після катехизи італійською мовою Бенедикт ХVІ коротко підсумував її
французькою, англійською, німецькою, іспанською та португальською
мовами, а також був прочитаний підсумок польською мовою. Папа привітав
більші групи прочан польською, хорватською, словацькою та угорською
мовами, а на закінчення уділив Апостольське благословення.
«Христос Воскрес із мертвих, смертю смерть подолав, і тим, що в гробах,
життя дарував!» - саме такими словами молитви розпочалася 24 квітня
конференція на тему «Зрілий Християнин перед викликами сучасності або
вплив Церкви у суспільних процесах». Організатори круглого столу —
комісія у справах мирян УГКЦ — ставили за мету поширити дискусію про
суспільне вчення Церкви та обговорити можливі кроки для покращення
економічного та політичного життя в Україні.У робочому засіданні взяли
участь Протосинкел Івано-Франківської Архієпархії митр. прот. д-р Олег
Каськів, представники громадських, мирянських організацій, політичних
партій, місцевої влади, журналісти, семінаристи. Конференція розпочалася
із доповідей. Про необхідність вишколу християн у суспільному вченні
Церкви говорив Юрій Підлісний, голова Патріаршої комісії УГКЦ у справах
мирян.
Пан Підлісний наголосив на відповідальності кожного мирянина за усі
сфери суспільного життя відповідно до суспільного вчення Церкви. Він
підкреслив, що покращення в економіці не принесе змін у моральній та
політичній сфері, а в першу чергу необхідно змінити свідомість,
світогляд та ментальність громадян.
Цю тему продовжив та розвинув п. Андрій Костюк, додаючи до неї
додаткове спрямування: «Чи Церква повинна втручатися у суспільні
процеси?». Третім доповідачем був п. Володимир Містерман, який наголосив
на екології та її значенні у житті кожного християнина.
Після доповідей розпочалося жваве обговорення, участь у якому взяли о.
Роман Дзюбак, п. Юрій Підлісний, п. Андрій Костюк, п. Ігор Ткач, о.
Микола Крушец та ін.
Підводячи підсумок митр. прот. д-р Олег Каськів наголосив на листі
Блаженнішого Святослав про Стратегію розвитку УГКЦ до 2020 року, назва
якого - «Жива парафія – місце зустрічі з живим Христом». Також на
завершення було висловлено подяку за організацію, зокрема, голові
Патріаршої комісії УГКЦ у справах мирян п.Юрію Підлісному, голові
Комісії у справах мирян Івано-Франківської Архієпархії о. Миколі Крушецю
та його заступнику о. Олесю Будзяку та всім учасникам конференції.
«Чи Церква повинна втручатися у суспільні
процеси?»
Досить риторичне питання чи не так? А можливо, на думку безбожників, Церква має дивитись на світ і все, що він чинить довкола "крізь пальці"? Чи жити і діяти тільки в межах храму, дбаючи лише про спасіння своїх вірних, тобто оцерковлених людей, а тих хто поза нею, хто ще в пошуках, повинна кинути напризволяще?
Якщо Церква, закриється в собі і, не буде втручатися у суспільні процеси, то Вона помре для Христа, бо неспроможна буде виконати Його волі, покладеної на Неї. О, світ би того дуже хотів, щоб християни стали не реальністю повсякденного життя суспільства, а так, щось на зразок: мали свою віру для себе самих, як хоббі...
На думку кардинала Курта Коха, Папа Бенедикт XVI виступив з пропозицією
до Братства св. Пія X про поєднання як богослов і знавець історії
Церкви. Адже він знав кожен з розколів, які відбувалися до тепер на
Соборах, і хотів уникнути проблеми, яка могла стати повторенням історії,
підкреслив голова Папської Ради сприяння християнській єдності 24
квітня у Відні, коментуючи справу лефевристів.
«Тепер слово за Братством св. Пія X, щоб відповісти однозначно», –
підкреслив кардинал. Особливо це стосується позиції щодо II
Ватиканського Собору.
Двох відомих відповідей лефевристів з листопада минулого року і березня
цього року не досить для цього, повідомив єрарх, додаючи, що з
останньою відповіддю від 17 квітня він ще не ознайомився. «Разом з тим
зрозуміло, що цього недостатньо, якщо вони відкидають 65% рішень
Собору», – поділився своєю думкою ватиканський єрарх.
План
проведення Євхаристійного тижня 1-7 червня 2012 р. Б. на парафіях
у контексті підготовки до святкування 1025-річчя Хрещення Руси-України
“Чим Господеві я віддячу за всі його добродійства для мене?
Я підніму чашу спасіння і прикличу ім'я Господнє”.
(Пс.116,12-13)
«Істинно, істинно говорю вам: Якщо не споживатимете тіло Чоловічого
Сина й не питимете його кров, не матимете життя в собі. Хто тіло моє
їсть і кров мою п'є, той живе життям вічним, і я воскрешу його
останнього дня. Бо тіло моє – їжа правдива, і кров моя – правдивий
напій. Хто споживає тіло моє і кров мою п'є, той у мені перебуває, а я -
в ньому». ( Ів. 6, 53 - 56.)
«Щоденно причащатися і приймати св. Тіло і Кров Христа – це добре й дуже корисне діло»[1].
«Немає ліпшого, немає вищого, просто нема іншого достойного
благодарення Господеві, як приймати Пресвяту Чашу Його Крові. Тим-то
Найсвятіша Тайна Тіла і Крові Христа Спасителя - називається грецьким
словом Євхаристія, що означає ”благодарення”»[2].
«Члени живої парафії беруть живу участь у Святих Таїнствах, регулярно,
по змозі навіть щодня, збираються на Богослужіння, щоб прославити
Небесного Отця, щоби часто сповідатися і приймати Святе Причастя».[3]
Час
Тема
Заходи
1 червня (п’ятниця)
Таїнство для християн – це Христос між нами. “Пізнання Божого Таїнства – це пізнання Христа.. ” Катехизм УГКЦ,§403-404, с. 134-135
Сповідь.
Божественна Літургія (проповідь).
Молебен до Христа Чоловіколюбця. Молитва та благословення дітей, вагітних жінок.
2 червня (субота)
Святе таїнство Євхаристії. “Святе таїнство Євхаристії – це третє з Таїнств християнського втаємничення…”. Катехизм УГКЦ, §431-433, с. 143
Сповідь.
Божественна Літургія (проповідь).
Молебен до Христа Чоловіколюбця. Молитва та благословення молоді.
3 червня (неділя)
Євхаристія – Тіло і Кров Христові
“На Тайній Вечері Ісус Христос явив незбагненне таїнство свого Тіла…”. Катехизм УГКЦ, § 434-437, с. 144
Сповідь.
Божественна Літургія (проповідь).
Молебен до Христа Чоловіколюбця. Молитва та благословення сімей.
4 червня (понеділок)
Земне і Небесне. “У Христі поєднано дві природи – Божа і людська…”. Катехизм УГКЦ, §438, с. 145
Сповідь.
Божественна Літургія (проповідь).
Молебен до Христа Чоловіколюбця. Молитви на оздоровлення та благословення хворих (людей з особливими потребами).
5 червня (вівторок)
Освячення Дарів. “Христос установлює Євхаристію, учинивши хліб і вино своїм Тілом і Кров’ю”. Катехизм УГКЦ, §439-441, с. 146
Сповідь.
Божественна Літургія (проповідь).
Молебен до Христа Чоловіколюбця. Молитва та благословення осіб похилого віку.
6 червня (середа)
Євхаристійне приношення. “У Євхаристії Христос дарує нам участь у Його боголюдському житті…”. Катехизм УГКЦ, §442-444, с. 147
Сповідь.
Божественна Літургія (проповідь).
Молебен до Христа Чоловіколюбця. Благословення та молитва за узалежнених.
7 червня (четвер)
Святе Причастя. “Святе Причастя увінчує участь християнина в Божественній Літургії”. Катехизм УГКЦ, §445-446, с. 147
Сповідь.
Божественна Літургія (проповідь).
Молебен до Христа Чоловіколюбця. Молитва та благословення за український народ.
Рекомендації для парафіяльних священиків
Починаючи із 6 травня 2012 р.Б. щонеділі виголошувати про
проведення у парафії Євхаристійного тижня, звертаючи увагу на два
аспекти:
подяка Богові за дар Хрещення Руси –України;
освячення своїх душ за посередництвом святих Таїнств Покаяння та Євхаристії.
В часі проведення Євхаристійного тижня бажано запросити місіонера/реколектанта.
У випадку коли душпастир здійснює своє служіння у кількох храмах,
тоді запрошує парафіян із дочірніх храмів на богослужіння до матірного
храму.
Для звершення богослужінь варто обирати вечірній час, щоб усі
вірні, включно із тими, що працюють могли взяти участь у богослужіннях.
Після читання Святого Євангеліє священик має виголосити проповідь згідно тематики, зазначеної у вищеподаній схемі.
У часі молебну до Христа Чоловіколюбця у прикінцевій молитві,
священик промовляє молитву згідно вищеподаної схеми. (Приклад: перший
день – молитва за дітей, сьомий день – молитва за український народ).
[1] св. Василій Великий. Лист до патриції Кесарії, 39 (93), (ВЛВ, стор. 132).
[2] 1934 р. лютого 15. Львів Пастирське послання Митрополита Андрея до вірних ”Євхаристійний тиждень і уваги до сповідників”.
[3] 2011р., грудня 2. Київ. Пастирський лист Блаженнішого Святослава
до духовенства, монашества і усіх вірних УГКЦ «Жива парафія – місце
зустрічі з живим Христом»
Боже слово не обмежене лише тим, що воно записане.
На це звернув
увагу Папа Бенедикт XVI у своєму посланні, скерованому учасникам
Пленарної Асамблеї Папської Біблійної Комісії, яка цими днями
відбувалась у Ватикані на тему «Натхнення та Істина Біблії».
У листі, написаному в останній день засідань, 20 квітня, на ім’я
кардинала Вільяма Левади, Префекта Конгрегації Віровчення, який також
очолює згадану комісію, Папа вказує на те, що згадана тема є
«фундаментальною для правильного пояснення біблійного послання. Саме
натхнення, як Божа дія, спричиняється до того, що в людських словах
виражається Боже слово». Папа наголошує, що «інтерпретація священних
текстів, яка не зважає або забуває про їхнє натхнення, не бере до уваги
їхньої найважливішої та найціннішої характеристики, тобто, їхнього
походження від Бога».
Саме завдяки дарові натхнення книги Святого Письма мають силу прямого та
конкретного заклику. «Але, – додав Бенедикт XVI, – Боже слово не
залишається обмеженим в тому, що воно записане. Якщо й справді акт
об’явлення завершився зі смертю останнього Апостола, об’явлене слово і
далі звіщається та пояснюється живим Переданням Церкви». Церковна
традиція, яка бере свій початок з апостольських часів, за словами Папи,
розвивається завдяки допомозі Святого Духа та зростає з роздумуваннями
та дослідженнями віруючих, з особистим досвідом духовного життя та через
проповідь єпископів.
Святіший Отець пише, що необхідно поглиблювати вивчення теми натхнення
та істини Біблії, бо «для життя та місії Церкви є фундаментальним, щоб
священні тексти пояснювалися відповідно до їхньої природи».
24 квітня в Угорській Академії в Римі пройде одноденний симпозіум на
тему "Католицька Церква в Центральній і Східній Європі в умовах
комунізму. Відносини, стратегія, тактика ". Анонсуючи цю подію,
"L'Osservatore Romano" підкреслює, що його метою є "демонстрація
складної логіки цього драматичного протистояння, що в другій половині ХХ
століття мало глибокий вплив на історію Церкви, що зіткнулася з
різними комуністичними режимами".
Ватиканське видання відзначає, що це протистояння "вимагало
різноманітної поведінки і стратегій, залежно від періоду і країни".
"Святий Престол, єпископи і священики, повинні були враховувати не
тільки доктринальний аспект, а й пастирський", - стверджує газета і
повідомляє, що на прикладі Угорщини, Польщі, Чехословаччини, Румунії та
Югославії, учасники намагаються показати засоби, за допомогою яких
Церква намагалася забезпечити "виживання" церковних громад і структур,
необхідних для приділення таїнств ".
На симпозіумі мова піде "про переслідування і мучеників комунізму на
прикладі таких постатей, як кардинали Міндсенті і Вишинський або католик
мирянин з Угорщини Гюла Шекфа; учасники згадають також східну політику
Ватикану (Ostpolitik), починаючи від Югославії часів Тіто" - повідомляє
"Osservatore" .
Співорганізаторами зустрічі буде ряд наукових установ Риму. Патронат над заходом взяв Папський комітет історичних наук.
У Ватикані оприлюднено програму богослужінь за участю Папи Бенедикта XVI на найближчий період.
Так, 29 квітня, коли за новим стилем припадатиме IV
Неділя Пасхи, яка в латинському обряді називається «Неділею Доброго
Пастиря» і в яку відзначається Всесвітній День молитви за покликання,
Єпископ Риму очолить Службу Божу в базиліці Святого Петра у Ватикані,
під час якої уділить священичі свячення.
Через два тижні, 13 травня, Папа здійснить чергову
душпастирську подорож в межах Італії, відвідуючи Ареццо, Ла Верну та
Сан-Сеполькро, що розташовані в центральноіталіському регіоні Тоскана. А
в Неділю П’ятидесятниці за новим стилем, 27 травня, Святіший Отець
очолить Євхаристійне богослуження в базиліці Святого Петра у Ватикані.
Перші дні літа, від 1 до 3 червня, Бенедикт XVI перебуватиме в Мілані на півночі Італії з нагоди VII Всесвітньої зустрічі сімей. А вже у четвер, 7 червня,
з нагоди урочистості Найсвятіших Тіла та Крові Христових, очолить
Службу Божу в Папській базиліці святого Івана на Латерані, після якої –
Євхаристійну процесію до Папської Базиліки Santa Maria Maggiore, яка
завершиться благословенням Найсвятішими Тайнами. У п’ятницю, 29 червня,
коли за новим стилем припадатиме свято Апостолів Петра і Павла,
Римський Архиєрей очолить Службу Божу у Ватианській базиліці, під час
якої накладе паллії на митрополитів, призначених протягом останніх 12-ти
місяців.