ЛЮБОВ


ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ! (І Кор.13,4-8)

пʼятниця, 28 вересня 2012 р.

28.09.2012р. Б. / Папа до єпископів Європи: пришвидшуйте нову євангелізацію


Бенедикт XVI надіслав телеграмою вітання єпископам, які 27 вересня в Швейцарії почали щорічне пленарне засідання голів єпископатів Європи. Святіший Отець, очікуючи реальних результатів заходів, які проходять під знаком II Ватиканського Собору, підкреслює його екуменічний вимір. Папа вказує на зразкову діяльність, 1400 років після євангелізації європейських народів, св. Галла і його однодумців. Бенедикт XVI згадує, що цей ірландський евангелізатор прибув до швейцарської землі, щоб почати молитовне життя на самоті. «Але слава про його святість привела багатьох до нього, так і народилася монаша громада, яка, в свою чергу, стала центром, двигуном подальшої місії серед численних народів».
 
Спираючись на ретроспективу християнських коренів Європи, треба працювати на перспективу. Папа далі вказує, що «досвід св. Галла, також як і багатьох інших протагоністів євангелізації на європейській землі та в усьому світі, вчить, що християнське послання засівається і ефективно впроваджується там, де суспільство живе ним в автентичний спосіб, де проповідь підтримує свідчення братньої любові та активна спільна молитва».
 
Далі Папа побажав, щоб приклад св. Галла і його спосіб дій ставав стимулом для роботи європейських єпископів, яку вони провадять напередодні синодальної асамблеї про Нову Євангелізацію, «щоб дивитися з вірою і надією, в єдиному напрямку з поглядом Христа, – на великі жнива, якими є європейські народи», – йдеться у привітанні.

За матеріалами be.radiovaticana.va

Воїни Христа Царя

четвер, 27 вересня 2012 р.

27.09.2012р. Б. / Воздвиження Чесного Хреста Господнього


Коротка історія
Празник Воздвиження Чесного Хреста належить до дуже старовинних празників, але, як історія знайдення св. Господнього Хреста, так і історія установлення празника, покриті серпанком різних легенд і нелегко тут відрізнити історичну дійсність від звичайної побожної легенди.
 
Треба завважити, що у святкуванні цього празника не йдеться про звичайне почитання-поклоніння св. Хрестові, яке буває в Хрестопоклінну неділю. Тут ідеться про те, що властиво становить цей празник та про що говорить сама назва празника: Воздвиження, що значить Піднесення, цебто осібний урочистий обряд почитання і прославлення св. Хреста.
 
Історики Східньої Церкви загально годяться в тому, що передусім дві події дали мотив до установлення цього празника: віднайдення св. Господнього Хреста в 4 ст. і його повернення з перської неволі в 7 столітті.
 
Початок празникові Воздвиження дало посвячення храму Господнього Воскресіння, що його збудував св. Костянтин Великий на Голготі в Єрусалимі. Це посвячення відбулося дуже врочисто за єрусалимського єпископа Макарія 13 вересня 335 року. Наступного дня після посвячення храму було врочисте воздвиження віднайденого св. Хресного Дерева. В часі воздвиження нарід багато разів взивав „Господи помилуй”. Відтоді Східня Церква щорічно святкує пам'ять посвячення храму Господнього Воскресіння 13 вересня, а празник Воздвиження Чесного Хреста 14 вересня.
 
Друга важлива подія, що зробила загальним празник Воздвиження на Сході й на Заході це повернення св. Господнього Хреста з перської неволі. Перський цар Хозрой у 614 р. був здобув Єрусалим і забрав Господній Хрест до своєї столиці в Ктесифоні. Чотирнадцять літ пізніше цісар Іраклій (610-641) по своїй перемозі над персами відзискав св. Хрест і приніс його до Єрусалиму, де 14 вересня відбулося друге врочисте воздвиження-піднесення св. Хреста. Відтепер празник носить назву: „Всемірне - це є всесвітнє - Воздвиження Чесного й Життєдайного Хреста”. Тому, що празник Воздвиження нагадував Христове розп'яття і смерть і ставився нарівні з Великою П'ятницею, то від найдавніших часів стало звичаєм св. Церкви в цей день зберігати строгий піст.
 
Тропар та кондак
Тропар, глас 1 : Спаси, Господи, людей твоїх і благослови насліддя твоє, перемоги благовірному народові на супротивників даруй і хрестом твоїм охорони люд твій.
 
Слава, і нині: Кондак, глас 4: Вознісся ти на хрест волею своєю. Новому людові твоєму, що твоє ім'я носить, даруй щедроти твої, Христе Боже. Возвесели силою твоєю благовірний народ, перемоги на супротивників дай йому, що за посібник має твоє оружжя миру, непоборну перемогу.
 
1 послання святого апостола Павла до Коринтян 1, 18-24
Браття, слово про хрест є глупота тим, що погибають, а для нас, що спасаємося, є сила Божа. Писано бо: Знищу мудрість мудрих, і розум розумних зведу нінащо. Де мудрий? Де вчений? Де дослідник віку цього? Хіба Бог не зробив дурною мудрість цього світу? А що світ своєю мудрістю не пізнав Бога в Божій мудрості, Богові вгодно було спасти віруючих глупотою проповіді. Коли юдеї вимагають знаків, а греки шукають мудрости, ми проповідуємо Христа розп'ятого - ганьбу для юдеїв і глупоту для поган, але для тих, що покликані - чи юдеїв, чи греків - Христа, Божу силу і Божу премудрість.
 
Євангеліє від Івана 19, 6-11, 13-20, 25-28, 30-35
В той час архиєреї і старші вчинили раду на Ісуса, щоб убити Його, і привели Його до Пилата, кажучи: Візьми, візьми, розпни Його. Мовив їм Пилат: Візьміть Його ви і розпніть, бо я не знаходжу в Нім вини. Відповіли йому юдеї: Ми маємо закон, і по нашому законі Він мусить вмерти, бо Він зробив Себе Сином Божим. Як Пилат почув те слово, налякався ще більше. Вернувся він знова у претор і каже Ісусові: Звідки Ти є? Ісус не дав йому відповіді. Каже Йому Пилат: До мене не говориш? Хіба не знаєш, що я маю владу відпустити Тебе, і маю владу розп'ясти Тебе? Відповів Ісус: Не маєш ти ніякої влади надо Мною, якби не дано тобі згори. Тоді Пилат, почувши те слово, вивів Ісуса і сів на судищі, на місці, що зветься літостротон, а по-єврейському — гаватта. А був то день, коли приготовляли Пасху, близько шостої години. І каже до юдеїв: Ось ваш цар. Ті закричали: Візьми, візьми, розпни Його! Пилат же каже їм: Царя вашого маю розп'ясти? Відповіли первосвященики: Ми не маємо царя, тільки кесаря. І видав Його їм на розп'яття. І взяли Ісуса і повели. І несучи Свій хрест, вийшов Він на місце, зване Лобне, яке по-єврейськи називається Голгота, де й розп'яли Його; і з ним інших двох, звідси і звідти, а посередині Ісуса. Написав же Пилат і напис, і поклав на хресті. Було ж написано: Ісус Назарянин цар юдейський. Цей же напис читали багато з юдеїв, бо близько міста було місце, де розп'яли Його. І було написано по-єврейськи, по-грецьки і по-римськи. І стояли при хресті Ісусовім мати Його, сестра Його матері, Марія Клеопова та Марія Магдалина. Коли Ісус побачив матір і учня, якого Він любив, що стояв біля неї, сказав до матері: Жінко, ось син твій. Потім каже до учня: Ось мати твоя. І від тієї хвилини взяв її учень до себе. По тому Ісус, знаючи, що все звершилося, схиливши голову, віддав духа. А юдеї, тому що була п'ятниця, щоб не осталися на хресті тіла в суботу, бо був Великдень тієї суботи, просили Пилата, щоб переламати їм кості і їх зняти. Вояки прийшли і переламали кості першому і другому, що були з Ним розп'яті. Та коли прийшли до Ісуса і побачили, що Він уже помер, не ламали Йому костей, але один з воїнів коп'єм ребра Йому проколов, і зараз вийшла кров і вода. І той, хто видів, засвідчив, і правдиве є свідчення його.
 
Проповідь
Хрест - перетин двох ліній. Хрести бувають різної форми, відмінних видів. Хрест, в церковному розумінні слова, означає перетин двох частин дерева певної величини, що з'єднані між собою під певним кутом, на якому помер наш Спаситель, Ісус Христос. У духовному значенні, слово хрест означає і спасіння, і терпіння. Під спасінням розуміємо діло, яке довершив Ісус Христос, помираючи на хресті за людський рід, відкриваючи людям дорогу до неба. Під терпінням розуміємо акт, що пов'язаний з людиною, яка несе певні випробування фізичні або духовні, які її зумовлюють до певного болю, страждання, а навіть смерті. Хрест означає перемогу Сина Божого над дияволом, це значить привернення усьому людському родові Божого синівства, утвердження нас у любові Божій. Святий Іван у своєму посланні написав: «На це з'явився Син Божий, щоб знищити діла диявола» (Ів 3,8).
 
І Спаситель переміг злого духа, навіть, помираючи на хресті, а потім своїм світлим Воскресінням. Тому, слово хрест найчастіше керує людину до думання про Ісуса Христа, або наштовхує думати про терпіння, які переносить певна особа чи очікувані ще незнані болі, що надходять на людину.
 
У наших церквах в день свята Воздвиження Чесного Хреста Господнього виставляють на тетраподі чи на якомусь видному місці прибраний у квіти хрест, якому люди кланяються, припадаючи чолом до землі та цілуючи його, як пошану Господу, що помер на хресті, визволяючи нас від неволі диявола. На Утрені свята Воздвиження співом прикликається вірний народ до вшанування хреста такими словами: «... Цілуймо його з радістю й острахом: з острахом задля гріха, як недостойні; з радістю ж — заради спасіння...(Слава і нині: стих, на пс’. псхвальному). Людина не може сховатися чи уникнути хреста, тому що так побудоване наше життя, що пройти мимо терпіння неможливо. Коли б, здається, усе було добре: вигідне життя, достатні матеріальні статки, добре здоров'я тощо, усе одно приходить смерть до близьких чи знайомих нам осіб і це викликає терпіння, страх, непевність. Гірше те, коли людина сама собі спричинює певні хрести, своїм нехристиянським життям чи порушенням Господніх, Церковних чи державних приписів-законів.
 
Роздумуємо про хрест, на якому помер Ісус Христос зовсім невинний та праведний чоловік. І більше як чоловік, тому що він Син Божий, Друга Особа Божа, рівний зі своїм Отцем та Святим Духом. Він - той, хто нас покликав до життя, хто полюбив нас до кінця. Господь поклав своє життя за наше спасіння, за наше вічне щастя. Не хрестах померло дуже багато людей, однак про них не згадується, хіба що мимоволі в історії про це написано. А ось, про хрест, на якому помер Ісус Христос, говориться завжди, часто і всюди. По усіх континентах землі відомо, що Син Божий помер на хресті ради людей, з превеликої любові до них, щоб усі народи світу були щасливими у вічності. Це найперше відноситься до нас, християн, бо кожній особі із нас повинно дуже залежати на нашому спасінні. Яка була б комусь радість із того, що інші отримають спасіння, що інші - щасливі, коли б ми цього щастя та вічної радості у небі не коштували? Ні! Нам необхідно боротися за щастя у небі, здобувати його кожного дня нашим покаянням та гідним служінням Богу. А служіння Богу у любові відоме, про це згадує святий Іван євагеліст: «Це бо любов до Бога: берегти його заповіді. А заповіді його не тяжкі» (Ів 5,3). Нам відомі Заповіді Господні, відомі приписи святої Церкви, яких менше за будь-які закони певної держави. І Господь Бог завжди допомагає нам у збереженні його законів. Він виходить назустріч людині зо своїми дарами, щоб вона могла їх прийняти та використовувати для свого вічного добра, щоб здобувати ними вічну нагороду, вічну радість.
 
Бруно Ферреро в своїй маленькій книжечці у розповіді «Блакитне каміння» написав певну історію про маленьку дівчинку. Мале дівча підійшло до його ювелірної крамниці й вдивлялася у вітрину. Побачила там прекрасне намисто й попросила ювеліра, щоб гарно запакував його, як подарунок для її сестри. Власникові крамниці було цікаво скільки у неї грошей, що вона ризикує купити таку дорогу річ? Мала сміливо вийняла свою металеву пачечку, перевернула її і на прилавок висипалося кілька монет, квиток, мушлі і ще якісь дрібненькі прості статуї. Це було усе, що вона посідала. Дівчинка повідомила, що у неї після смерті матері залишилася сестра, яка замінила їй маму і в день її уродин вона бажає зробити сестрі приємний подарунок. Ювелір обгорнув шкатулку й подав малій куплений подарунок. Після якогось часу до крамниці увійшла гарна дівчина з блакитними очима як каміння у намисті й принесла дорогоцінну річ до ювеліра. Поклала шкатулку з намистом на прилавку, віддаючи його. Запитала про ціну й повідомила, що у її сестри ніколи не було таких грошей, щоб купити дороге намисто. Продавець не видав ціни цього предмету, лише завернув його і подав дівчині кажучи, що її сестра заплатила більшу ціну як хто-небудь інший, бо віддала усе, що мала (пор. «Життя - це все, що ми маємо»).
 
Достойні сестри й брати, ніколи не забуваймо, що Небесний Отець з любові до нас «... Сина свого Єдинородного дав, щоб кожен, хто вірує в нього, не загинув, а жив життям вічним (Ів. 3.10). Син Божий прийшов на світ, щоб ми стали учасниками неба, щоб МИ були З ЙОГО Отцем та усіма учасниками Царства Небесного у вічності завжди. Не опустімо цього дару нашого життя. Коли чуємо слова, які говорив Ісус Христос , що верблюдові легше пройти крізь вушко голки, хай багатства, принади та розкоші цього світу не стануть нам на перешкоді здобути небо. Хай легше нам буде позбутися усього, щоб здобути цей безцінний скарб - небо. Інші, коли бажають, нехай будують палаци й котеджі, хай нагромаджують без міри грошей, хай одягаються «у кармазин та вісон», ми одягаймося у дари Господні, прикрашуймо себе Божими чеснотами, обнімаймо з радістю та любов'ю хрести життя, прямуючи по нагороду в дім Небесного Отця, його сина та Святого Духа. Амінь.

+ Ігор
Архиєпископ Львівський, УГКЦ
м. Глиняни, Золочівського р-ну, 27.09.2011

Для створення сторінки використано такі видання:
Ю. Пізнай свій обряд. - Видавництво Отців Василіян, 2004.
А також ікону Воздвиження Чесного Хреста Господнього.


Джерела: www.ugcc.org.ua

Воїни Христа Царя

середа, 26 вересня 2012 р.

26.09.2012р. Б. / Важкі питання. Чи є єретиками католики, що заперечують вчення Церкви про неприпустимість абортів?


ПИТАННЯ: Мені доводилося зустрічати католиків - на щастя, не дуже часто, - які, хоча і вважають аборт травмою для жінки, все ж захищають право на аборти, пояснюючи це тим, що на перше місце треба ставити свободу жінки. Чи можна назвати таку позицію єрессю, тобто затятим запереченням істини віри і моральності, - чи це просто невігластво?

ВІДПОВІДЬ:
В енцикліці «Evangelium vitae» - «Євангеліє життя» - блаженний Папа Іван Павло II стверджує, що знищення невинного людського життя в материнській утробі завжди є вбивством. В останнє десятиліття це було підтверджено і даними генетики, і ембріології, так що навіть людина невіруюча чи агностик може усвідомити неприпустимість аборту, незалежно від прихильності до Вчительства Церкви.

Легалізація абортів, тобто вбивство за рахунок державного бюджету, сама по собі є злочином. Це суперечить основному призначенню держави, покликаної захищати життя всіх громадян, і в першу чергу найбільш беззахисних.
Здається неймовірним, що людина, котра позиціонує себе католиком, може в даному питанні на перше місце ставити свободу жінки. Жінка не отримує влади знищувати невинну істоту. Ніхто не може розпоряджатися життям людини. Батьки також не мають влади над життям власних дітей. У пастирській конституції Другого Ватиканського собору «Радість і Надія» стверджується: «Бог, Господь життя, доручив людям піднесене служіння, мета якого - зберігати життя, і людина повинна виконувати його належним чином. Тому життя вже з самого зачаття потрібно оберігати з найбільшою турботою. Аборт і дітовбивство - жахливі злочини»(51).

Чи можна вважати єрессю позицію тих, хто захищає в даному питанні свободу жінки?

До таких оцінок потрібно підходити з великою обережністю, адже формально єресь веде до відлучення від Церкви ipso facto, тобто в силу самого факту, без рішення церковного суду. Іншими словами, єретик виключається з Церкви. Єресь означає заперечення догмату віри чи моралі. Аморальність аборту є непорушною і безпомилковою доктриною Церкви. Однак це не зведено в ранг догми. Таким чином, формально католика, що захищає абортативні позиції, назвати єретиком не можна. Говорячи про вчення про аморальність аборту, можна вжити термін «парадогма».

У згаданій нами вище енцикліці «Євангеліє життя» Іван Павло II, в свою чергу, пише: «Серед усіх злочинів, які людина може зробити проти життя, умисний аборт володіє рисами, які зараховують його до злочину особливо тяжкого і негожого.» (58)

«Той факт, що загальна думка, звичаї і навіть законодавство визнають переривання вагітності, - є красномовною ознакою надзвичайно небезпечної кризи морального почуття, яке поступово втрачає здатність розрізняти добро і зло, притому навіть тоді, коли мова йде про фундаментальне право на життя, - пише далі Папа. - У таких небезпечних обставинах сьогодні особливо потрібна сміливість, що дозволяє дивитися правді в очі і називати речі своїми іменами, не піддаючись зручним компромісам чи спокусі самообману. У цьому контексті категорично звучить застереження пророка: "Горе тим, що зло називають добром, а добро злом, що ставлять темноту за світло, а світло темрявою" (Іс.  5,20). Саме по відношенню до переривання вагітності сьогодні доводиться стикатися з двозначною термінологією - наприклад, з терміном "операція", - спрямованим на приховування його справжньої природи і пом'якшення цієї тяжкості у свідомості громадськості. Можливо, сам цей мовний феномен вже являє собою прояв тривоги. Але ніяке слово не здатне змінити дійсність: переривання вагітності - незалежно від того, яким способом воно здійснюється, - це свідоме, пряме вбивство людської істоти в початковій стадії її життя, що охоплює період між зачаттям і народженням.

Моральна тяжкість переривання вагітності виявляється у всій своїй істині, якщо визнати, що відбувається вбивство, і особливо якщо аналізувати визначаючі його обставини. Вбитий тут - людська істота на порозі життя, тобто найбільш невинна істота, яку тільки можна собі уявити: її неможливо визнати агресором, а тим більше - неправедним агресором! Вона слабка і беззахисна до такої міри, що позбавлена навіть того незначного захисту, яке дають новонародженому його жалібні стогони і плач.

Вона повністю довірена турботі й опіці тієї, що виношує її в утробі. Але іноді саме вона, матір, приймає рішення і добивається вбивства цієї істоти чи навіть сама його провокує.

Правда, переривання вагітності часто стає для матері драматичним, гірким переживанням, якщо рішення про вигнання плода вона приймає не з чисто егоїстичних міркувань, не заради своєї зручності, але щоб спасти якісь важливі блага, такі як своє здоров'я чи достойний рівень життя інших членів сім'ї. Іноді виникає побоювання, що зачатій дитині доведеться жити в таких поганих умовах, що краще б їй не народитися. Однак всі ці та подібні до них міркування, нехай серйозні і драматичні, ніколи не виправдають умисного позбавлення життя невинної людської істоти».

І ще: силою влади, даної Христом Петрові і його Наступникам, в спілкуванні з єпископами, які багаторазово засуджували переривання вагітності, а в рамках вищезгаданої консультації одностайно - хоч і були розсіяні по всьому світу - висловили схвалення цій доктрині, я заявляю, що пряме переривання вагітності, тобто задумане як мета чи як засіб, - завжди є серйозним гріхом проти моральності, бо є добровільним вбивством невинної людської істоти. Ця доктрина заснована на природному праві та на писаному Слові Божому, передана церковним переданням і подана в звичайному і вселенському Вчительстві» (62).

Отже, Церква виносить остаточне судження про моральну неприпустимість аборту, але воно не є догмою. І хоча Конгрегація віровчення уточнила в своїх документах, що між догмою і остаточним судженням немає різниці, коли мова йде про її прийняття з боку віруючих, все ж неприйняття не ставить віруючого в один ряд з єретиком: в даному питанні Церква керується пастирським принципом очікування, даючи своєму чаду час для роздумів і свідомого узгодження власних думок зі Вчительством Церкви. Тому католик, який заперечує аморальність аборту, не є формально єретиком і не відлучається від Церкви. Тим не менше, саме вчення про аборт однозначне і остаточне. В даному випадку мова може йти дійсно про незнання, недостатню поінформованість про розвиток зародка, - з самого початку людської істоти, окремого від матері. Але, не дивлячись на це незнання, мова йде і про наполегливе відкидання остаточного вчення Церкви, а значить, така позиція є тяжким (смертним) гріхом.

За матеріалами ru.radiovaticana.va

Читайте також:

Важкі питання. Чи припустимий аборт у випадку аненцефалії?
Важкі питання. Що відбувається після смерті з душею людини, одержимої демонами?
Важкі питання. У чому сенс страждань тварин?
Важкі питання. Чому саме змій символізує диявола, а на древі пізнання росло саме яблуко?
Що робити фармацевту-католику, якого змушують продавати протизаплідні засоби?
Важкі питання. Чи можна християнинові дотримуватися кашрут?
Важкі питання. Як відрізнити одкровення Бога від диявольських навіювань?
Важкі питання. Чи можуть помисли бути таким же гріхом, як і дії?
Важкі питання.Чим психотерапевт відрізняється від духівника?
Важкі питання.Чи потрібно прощати тих, хто не просить прощення?
Важкі питання. Як вибирали Римських Пап після святого Петра?
Важкі питання. На якому камені збудована Церква – на Петрі чи на Ісусі Христі?
Важкі питання. Хто такий Антихрист?
Важкі питання. Чи є гріхом для католика перейти у православ'я?
Важкі питання. Навіщо сповідувати гріхи священикові?
Важкі питання. Чи можна молитися за перемогу улюбленої збірної на Чемпіонаті з футболу?
Важкі питання. Чи не відходять католики від Святого Письма в питанні підпорядкованості жінки чоловікові?
Важкі питання. Що сказати людині, яка думає про самогубство?
Важкі питання. Які обов'язки накладає Таїнство Шлюбу, і чи може їх невиконання стати виправданням для розлучення?
Важкі питання. Чому Церква скасувала заборону відспівувати самогубців?
Важкі питання. Чи може гомосексуаліст стати священиком?
Важкі питання. Чи є гріхом ходити на дискотеку?
Важкі питання. Чи є гріхом не перехреститися перед вживанням їжі?
Важкі питання. Чи суперечить християнству психоаналіз Фрейда?
Важкі питання. Два питання від мусульманина
Важкі питання. Чи може диявол вселитися одночасно в кількох людей?
Важкі питання. Багатство і розкіш Церкви
Важкі питання. Католицтво і англіканство
Важкі питання. Що відбувається, якщо мученик в момент смерті не перебуває в стані благодаті?
Важкі питання. Що відбувається з душею при трансплантації органів? Як позбутися сторонніх думок під час молитви?
Важкі запитання. Чи можна контактувати з померлими родичами?
Важкі питання. Хто встановлює день нашої смерті?
Важкі питання. Чи можна християнинові займатися карате?
Важкі питання. Яка різниця між святими і блаженними, між Отцями Церкви і Вчителями Церкви?
Важкі питання. Чи можна молитися за тварин?
Важкі питання.В яких джерелах йдеться про мучеництво апостола Петра в Римі?
Важкі питання. Чому важко потрапити відразу в Рай?
Важкі питання. Чи буде наше тіло у воскресінні таким же, як зараз?
Важкі питання. Чи всі помруть, коли прийде останній день?
Важкі питання. Чи можна причащатися без попередньої Сповіді?
Важкі питання. Чи можна сповідатися у різних священиків?
Важкі питання. Як перемогти страх "поганої Сповіді"?
Важкі питання. Якщо Бог знає все, то навіщо Він створює людей, які підуть в пекло?
Важкі питання. Чому Церква за аборт відлучає, а за вбивство - ні?
Важкі питання. Про реінкарнацію
Важкі питання. Чи гріх жити разом до шлюбу, дотримуючись цнотливості?
Важкі питання. Чи правда, що Адам прожив 930 років?
Важкі питання. Що значить - хула на Святого Духа не проститься?
Важкі питання. Що означає відлучення від Церкви?
Важкі питання. Вона - католичка, він – розлучений православний. Чи можливий шлюб?
Важкі питання.Чи бачить диявол наші думки?
Важкі питання. Від кого походять люди?
Важкі питання. Протестанти і апостольське спадкоємство
Важкі питання. Як Бог може бути єдиним і в той же час Трійцею?
Важкі питання.Чи нормально для християнина боятися смерті?
Важкі питання. Чому не можуть приступати до Причастя розлучені, котрі вступили в новий шлюб?
Важкі питання. Чи правда, що Бог любить мене?
Важкі запитання: Звідки взялася дружина у сина Адама і Єви?
Важкі питання: Як прийняти Таїнство Хрещення у дорослому віці?
Важкі питання: Чи правда, що євреї досі очікують прихід Месії?


Джерело:  Воїни Христа Царя

вівторок, 25 вересня 2012 р.

25.09.2012р. Б. / Пастирське послання Синоду Єпископів Української Греко-Католицької Церкви до мирян


Пастирське послання Синоду Єпископів
Української Греко-Католицької Церкви до мирян

 
«Ви ж – рід вибраний, царське священство,
народ святий, люд, придбаний на те,
щоб звістувати похвали того,
хто вас покликав з темряви
у дивне своє світло» (1 Пет. 2, 9).
 
Улюбленим у Христі мирянам Української Греко-Католицької Церкви
мир у Христі, Господі нашому!
 
Ми, єпископи Української Греко-Католицької Церкви, зібравшись на черговому Священному Синоді в місті Вінніпег, Канада, засилаємо вам наші сердечні вітання та архипастирське благословення. Хочемо щиро подякувати вам, що своїми молитвами підтримували нашу синодальну працю, допомагаючи нам у спільних пошуках Божої волі для нашої Церкви.
 
Проводячи синодальні засідання у Вінніпезі з нагоди 100-річчя прибуття до Канади першого єпископа для українських греко-католиків – блаженного священномученика Микити Будки, спілкуючись із духовенством, монашеством і мирянами та спогадуючи історію нашої Церкви й рідного народу, ми сміливо могли промовляти словами святого апостола Павла: «Насамперед дякую Богові моєму, через Ісуса Христа, за всіх вас, що віра ваша славиться по всьому світі» (Рим. 1, 8). Тож цими днями ми заносили подячні молитви до престолу Всевишнього за дар святої віри, яким Господь поблагословив наш народ, учинивши його «родом вибраним, царським священством, народом святим, людом, придбаним на те, щоб звістувати похвали того, хто нас покликав з темряви у дивне своє світло» (1 Пет. 2, 9). Зокрема ми дякуємо Господу Богу за вас, мирян нашої Церкви, які спільно з єпископами, духовенством і монашеством завжди підтримували полум’я Христового світла, отриманого в Хрещенні, та зв’язок із рідною Церквою, даючи світові свідчення своєї стійкої віри, живої надії та діяльної любові. Це свідчення в особливий спосіб проявилося в нелегких обставинах еміграції та впродовж десятиліть жорстоких переслідувань на рідних землях. Нехай буде прославлений Господь, який підтримав нас своєю благодаттю та допоміг усім нам витривати у святій батьківській вірі!
 
Святий апостол Петро, нагадуючи всім вірним, ким вони є і до чого покликані (див. епіграф), бачить у Христовій Церкві здійснення Божої обітниці: «Тож коли щиро слухатиметеся мого голосу й дотримуватиметеся мого завіту, будете моєю особливою власністю з-поміж усіх народів, бо моя вся земля. Ви будете в мене царством священиків, народом святим» (Вих. 19, 3–6). А святий апостол Павло вказує на те, як саме християни завдяки Христові стали спадкоємцями цієї обітниці: «Ви того часу були без Христа... без надії і без Бога в цьому світі. Тепер же у Христі Ісусі, ви, що колись були далекі, стали близькі кров'ю Христовою… Отже ж ви більше не чужинці і не приходні, а співгромадяни святих і домашні Божі» (Еф. 2, 12–13.19).
 
Цей Божий вибір народу та кожної особи зокрема означає також і важливе та відповідальне завдання, покликання – бути святими, тобто бути місцем присутності на землі Господньої святості, – місцем, де кожен і всі зможуть зустрітися з Богом. Крім того, цей Божий народ, як «царство священиків», має не тільки представляти Спасителя перед народами і народи перед Ним, а й бути священиком для всіх народів, тобто посередником їхнього освячення та Божого благословення для них. Миряни, отже, «зодягнуті» в Христа у таїнстві Хрещення, становлять Божий народ та, помазані Святим Духом у таїнстві Миропомазання, беруть участь у Христовому пророчому, священичому і царському служінні для спасіння світу.
 
Своє пророче служіння миряни здійснюють «в непохитному сповідуванні віри, поглибленні її розуміння та свідченні Христа у світі» (Катехизм УГКЦ, 425). Бог хоче, щоб усі люди спаслися і тому колись «промовляв устами слуг своїх пророків» (пор. Євр. 1, 1), які, закликаючи до навернення та передбачаючи спасіння, звіщали прихід Христа. Сьогодні ж миряни є свідками Божого спасіння, вже здійсненого в Христі, і тому продовжують закликати всіх до навернення та до прийняття Царства Божого не тільки словами, а й своєю працею, присутністю у всіх сферах людського життя: від соціальної до економічної, від науково-дослідницької до політичної… Нема такої ділянки людського життя, де Слово Боже не мало б звучати, де спасіння не мало б проповідуватися!
 
Наслідуючи Христа – Вічного Архиєрея, який приніс себе самого в жертву примирення на Хресті (пор. Євр. 9,11-28), миряни звершують своє священиче служіння, приносячи, за словами святого Папи Лева Великого, «на вівтарі свого серця чисті жертви побожного життя». Усі діла віруючих мирян – молитви, сімейні справи, щоденна праця, відпочинок душі й тіла, якщо вони звершуються у Святому Дусі, а навіть життєві випробування і терпіння, пережиті у віддаванні себе спасенній Божій волі, – стають «духовними жертвами, приємними Богові, через Ісуса Христа» (1 Пет. 2, 5).
 
А царське служіння мирян ґрунтується на тому, що Христос бажає зробити нас учасниками Його перемоги над смертю і Його прослави у Воскресінні та робить нас спроможними у співпраці з божественною благодаттю своїм самовідреченням перемогти в собі царство гріха і провадити християнське життя у Святому Дусі (пор. Рим. 6, 12), а також послужити нашим ближнім, тому що саме служити іншому – це і є царювати з Христом (пор. Мр. 10, 42–45).
 
У цьому листі, дорогі брати і сестри в Христі, прагнемо закликати вас до щоразу більшого усвідомлення власного покликання бути Божим народом і до способу життя й дій, які з цього випливають. Насамперед читайте і вивчайте Святе Письмо. Тут доречно згадати слова слуги Божого Митрополита Андрея: «Святе Євангеліє є предметом, що хату освячує і стягає на неї благодать. Воно стереже їх [жителів хати] перед злом, показує їм дорогу, підносить їх серця до неба, очищує плями їх душ... Тому звичай читати Святе Письмо кожного дня, хоч би хвилинку, повинен стати звичаєм кожної християнської родини». Рівно ж пам’ятайте про обов’язок глибше пізнавати правди святої віри, навчати їх інших, зокрема дітей і молодь. У цьому вам допоможе  Катехизм нашої Церкви «Христос – наша Пасха», який має стати настільною книгою кожного віруючого, оскільки містить фундаментальні для нашого християнського життя істини.
 
Не занедбуйте молитви – особистої, щоденної. А особливо – вчіть щоденних молитов своїх дітей, найкраще через особистий приклад і спільну родинну молитву, щоб українські сім’ї стали справжньою школою молитви та християнської любові. Спільна молитва є надзвичайно милою Богові, оскільки сам Христос запевняє, що «де двоє або троє зібрані в моє ім’я, там і я є серед них» (пор. Мт. 18, 20), а також: «Все, що попросите в моє ім’я, вчиню вам» (пор. Ів. 14, 13). Цінуймо як найбільший дар Воскреслого Спасителя Його таїнственну присутність між нами у літургійному зібранні та в Євхаристії і не пропускаймо нагоди брати активну й повну участь у Божественній Літургії та інших богослужіннях не лише в неділі та свята, а і в інші дні тижня.
 
Ця літургійна дія церковної спільноти повинна також проявлятися в «літургії життя» – в побуті, в родинному колі і серед друзів, в місцях праці і відпочинку, у зустрічах і спілкуванні з іншими. Нехай у вашій любові одне до одного, у ділах милосердя, у турботі про потребуючих, у піклуванні про хворих і немічних кожен побачить Божу любов та милосердя. Підтримуйте діяльність різних об’єднань, братств і сестрицтв, ставайте їхніми членами, а там, де їх ще немає, разом із душпастирями творіть нові, щоб об’єднати спільні зусилля в служінні Богові й ближнім. Святий Павло закликає: «Поки маємо час, робімо добро всім, а зокрема рідним у вірі» (Гал. 6, 10). Посеред «рідних у вірі» нашої Церкви сьогодні особливо потребують підтримки представники четвертої хвилі еміграції, які знаходяться в різних країнах Європи та Північної Америки. Тому просимо наших вірних, які вже тривалий час проживають на поселеннях, виявити до новоприбулих християнську гостинність, допомагаючи їм інтегруватися в життя місцевої парафіяльної спільноти та підтримати їх рівно ж в їхніх побутових потребах.
 
Будьте готові відгукнутися на заклик своїх душпастирів брати активну участь в апостоляті і місії Церкви, зокрема звіщати Євангелія тим, які його ще не чули, щоб Боже Слово проповідувалося усім народам. Сподіваємося, що завдяки активній участі кожного з вас у житті своєї церковної спільноти громади віруючих УГКЦ стануть справді «живими парафіями» – місцем зустрічі з Христом і виявом Його присутності у світі.
 
Вдивляймося у святі постаті наших мучеників-мирян, а саме: святих страстотерпців Бориса і Гліба, які віддали своє життя за те, щоб не проливалася братня кров; святих Пратулинських мучеників, котрі були розстріляні, бо не зреклися батьківської віри;  і блаженного мученика Володимира Прийми, який своїм життям та мученицькою смертю дав свідчення жертовної співпраці зі своїм душпастирем в нероздільній єдності Христового Тіла. Берімо за приклад їхнє життя та наслідуймо їхній приклад святості.
 
Дорогі в Христі! Засвідчуймо всі разом, у єдності Христової Церкви, своєю святістю, своїм служінням ближньому, своєю працею та присутністю у всіх сферах приватного й публічного життя той дар Хрещення, що його ми прийняли, і ту силу Святого Духа, яким ми були помазані та завдяки якому ми спроможні освячувати й переображувати цей світ.
 
Віддаємо всіх вас під опіку блаженного мученика Володимира Прийми, призиваючи на вас і ваші родини, на нашу Церкву та весь улюблений український народ щедре благословення Всемогутнього Бога – Отця, і Сина, і Святого Духа. Амінь.

Від імені Синоду Єпископів
Української Греко-Католицької Церкви
+ СВЯТОСЛАВ

Дано у Вінніпезі,
дня 15 вересня 2012 року Божого
 
Джерела: ugcc.org.ua

Воїни Христа Царя

25.09.2012р. Б. / Тижневий огляд: життя УГКЦ (17.09. –23.09.)


Відгукнувшись на ініціативу Вселенського Архиєрея, Синод Єпископів УГКЦ, який відбувся 9- 16 вересня у м. Вінніпезі  (Канада), проголосив 2013 рік в УГКЦ Роком віри та створив оргкомітет, котрий повинен запланувати відповідні духовні заходи на загальноцерковному рівні в контексті Ювілею 1025-ліття Хрещення Русі-України, - йдеться у Комунікаті Синоду Єпископів 2012 року Божого.
 
Щоб дати мирянам живий приклад служіння Богові й ближньому в Церкві, єпископи проголосили блаженного Володимира Прийму Покровителем мирян УГКЦ та заохотили всіх вірних до поширення почитання святих мирян Української Церкви. Про це повідомили у секретаріаті Синоду Єпископів УГКЦ. 

Нагадаємо, що 2012 рік в УГКЦ є Роком мирянина. Відповідно, члени Синоду обговорили, якою є роль мирян у житті та місії Церкви, що й стало головною темою Синоду.

ПОСТАНОВИ Синоду Єпископів Української Греко-Католицької Церкви

 
19 вересня Глава УГКЦ розпочав свій візит до Саскатунської єпархії (Канада),  де Блаженніший Святослав зустрівся з молоддю, катехитами, священиками і вірянами єпархії. В чотирьох деканатах єпархії, розташованих в Принц Альберті, Реджині, Йорктоні та Саскатуні, налічується понад 170 церков і святинь.

20 вересня в рамках свого візиту до Канади Глава УГКЦ Блаженніший Святослав Шевчук відвідав музей «Україна», що знаходиться в м. Саскатун, провінція Саскачеван.

 

21 вересня 2012 року, у свято Різдва Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії:

 
Архієпископ і Митрополит Івано-Франківський з пастирським візитом відвідав парафію Різдва Пресвятої Богородиці, Центрального протопресвітеріату м. Івано-Франківська, яку очолює прот. Михайло Клапків, яка в цей день відзначала храмове свято. З нагоди храмового свята Митрополит очолив Божественну Літургію в час якої уділив дияконські свячення Назару Василику, який буде здійснювати дияконське служіння на даній парафії.
 
У храмі Преображення Господнього м. Кам’янка-Бузька урочисто освячено бічний престіл українського чудотворця і цілителя блаженного Миколая Чарнецького з установленням його реліквій – архиєрейських риз, в яких він відправляв богослужіння. Ці ризи для загального почитання та зміцнення віри серед людей передав до храму єпископ Михаїл Колтун.
 
 

У рамках реколекцій на початок навчального року відбулася незвичайна подія – візит новопоставленого Владики Бориса. Ще донедавна владика Борис відвідував Семінарію як ректор Українського Католицького Університету, а тепер він завітав у єпископських ризах, щоб очолити Архиєрейську Божественну Літургію.
 
22 вересня урочисто розпочалося IV Всеукраїнське військове паломництво до чудотворного місця явлення Божої Матері у с. Зарваниця. Цьогорічна проща проводиться під гаслом «Бог покликав нас жити у мирі». (ВІДЕО)

Владика Михаїл Колтун про прощу військових, капеланство і примирення

 
 
Анонси:
 
З 29 по 30 вересня українські іммігранти в Італії, Іспанії та Португалії здійснять спільну прощу до відпустового місця Люрд (Франція), яку очолить Апостольський візитатор владика Діонісій (Ляхович). Особливість цьогорічної прощі – національний стрій усіх паломників під гаслом «Збереження віри та ідентичності української міграції в Європі».

Джерело:   Воїни Христа Царя

понеділок, 24 вересня 2012 р.

24.09.2012р. Б. / Папа розповів про наслідування Христа

У неділю 23 вересня, Папа під час недільної катехизи, коментуючи недільне читання з Євангелії, говорив про те, що необхідно відкинути гордість, вчитись бути покірними, адже Божа логіка суттєво відрізняється від людської. 
 
Далі коментуючи Євангеліє від святого Марка, Бенедикт ХVІ зупинився на уривку, який розповідає про останню подорож Ісуса Христа до Єрусалиму, прямуючи до закінчення Своєї земної місії. Після того як Петро, в ім’я апостолів, визнав віру в Христа, як в Месію, Ісус починає відкрито говорити про те, що Його чекає. Євангелист Марко тричі згадує слова Ісуса про смерть і воскресіння, Ісус дедалі ясніше звіщає долю, яка Його чекає та її внутрішню необхідність. Він каже: «Син Чоловічий буде виданий в руки людям, і вб’ють Його, і, вбитий, по трьох днях, воскресне» (Мк 9,31). Але учні «не зрозуміли цього слова, та боялись Його запитати» (там же, 32). 

В цьому євангельському уривку очевидна глибока внутрішня відстань, що відділяє Ісуса від Його учнів – вони перебувають, так би мовити, не на одній хвилі, тому слова Учителя їм або незрозумілі, або вони сприймають їх лише поверховно. Висловивши свою віру в Ісуса, апостол Петро відразу ж таки дозволяє собі Його скартати за те, що Він прорік, що буде відкинутий та вбитий. 

Існують також інші знаки, які вказують на цю віддаль, а одним із них є той факт, що, за словами Папи, «логіка Бога завжди перевищує логіку людини», як про це словами пророка Ісаї об’явив сам Господь Бог: «Думки бо мої – не ваші думки, і дороги ваші –не мої дороги, – слово Господнє» (Іс 55, 8).Тому наслідування вимагає від людини глибокого навернення, зміни способу мислення і життя, вимагає відкритості серця на слухання, щоб дозволити себе просвітити та внутрішньо перемінити. 

Найголовніше, в чому людина відрізняється від Бога, є гордість. У Бог її немає, бо Він є втіленою повнотою і весь спрямований на те, щоб любити і дарувати життя. У нас, людях, навпаки, глибоко вкорінена гордість, що вимагає постійної чуйності та очищення. 

«Ми, будучи малими, – наголосив Бенедикт ХVІ, – прагнемо виглядати великими, бути першими, в той час, коли Бог, що є в дійсності великим, не боїться схилитись і стати останнім». 

Після молитви «Ангел Господній» Святіший Отець ще раз подякував усім тим, хто молитовно супроводжував його апостольський візит в Ліван та французькою мовою закликав до миру на всьому Близькому Сході: «І надалі моліться за близькосхідних християн, за мир і діалог між релігіями». 

Бенедикт ХVІ з радістю згадав, що в Труа у Франції відбулась беатифікація отця Луїса Бріссона, засновника чоловічої та жіночої гілки Облатів святого Франциска Сальського. Потім, звертаючись до паломників з Польщі, Святіший Отець висловив сподівання, що кожна дитина зможе втішатись любов’ю і родинним теплом і що всі діти матимуть умови для життя, виховання та безпечного і щасливого зросту. 

За матеріалами: Радіо Ватикан

неділя, 23 вересня 2012 р.

23.09.2012р. Б. / «Влада готує розкол в Українській греко-католицькій церкві, щоб послабити одну із негласних опор опозиційного руху» – «Експрес»


Влада готує розкол в Українській греко-католицькій церкві, щоб взяти під контроль її вірян та послабити одну із негласних опор опозиційного руху.
 
Про це із посиланням на власні джерела в статті "Удар по Церкві" пише львівська газета "Експрес" (N103 від 20.09.2012).
 
Як стверджує видання, план нейтралізації УГКЦ, який чинна влада виношувала кілька років, передбачає державну реєстрацію ще однієї Церкви із назвою співзвучною до Української греко-католицької із якимось словом додатком.
 
"Ставка робиться на те, щоб надати провладній так званій греко-католицькій церкві усіляку підтримку, у тому числі матеріальну й організаційну, швидко розвинути її структури. Уже на перших порах про публічну підтримку цієї псевдо церкви мають заявити деякі відомі люди, що свого часу були на спецобліку КДБ", – йдеться в публікації.
 
Паралельно планується розгорнути "вірусну" кампанію із дискредитації нинішнього керівництва УГКЦ шляхом поширення спеціальних компрометуючих матеріалів. Усе це, за задумом влади, має посилювати недовіру у спільнотах вірян традиційної УГКЦ, сприяти їх переходу у лоно псевдоУГКЦ.
 
"Таким чином буде сформовано новий інструмент впливу на політичну ситуацію на Правобережній Україні, у регіоні, де греко-католики завжди традиційно були налаштовані опозиційно до центральної влади", – підсумовує "Експрес".
 
Як констатує видання, нейтралізація лідерів опозиції, нищення незалежних телеканалів, сайтів та газет, дискредитація громадських лідерів та журналістів і, зрештою, розкол УГКЦ – це все ланки одного плану.
 
"Ця влада зараз відстежує джерела будь-яких загроз для себе. Те, що готується проти УГКЦ, це те, що чиниться сьогодні, наприклад, проти єдиного опозиційного телеканалу ТВІ. Це елементи одного великого плану", – заявив у коментарі газеті "Експрес" правозахисник, віце-ректор Українського Католицького Університету Мирослав Маринович.

https://www.facebook.com/groups/230923066931196/
Приєднуйтесь до групи Київська християнська традиція на ФБ

Джерела: blogs.pravda.com.ua

Воїни Христа Царя