ЛЮБОВ


ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ! (І Кор.13,4-8)

субота, 9 березня 2013 р.

09.03.2013р. Б. / Підсумки восьмого та дев’ятого загальних зібрань кардиналів та інформація про Конклав


Ще два нові кардинали прибули на загальні зібрання, які склали присягу під час вечірнього, восьмого з черги зібрання, що відбулося 8 березня 2013 року ввечері. Всіх учасників було 145, і першим голосуванням було визначення питання дати Конклаву. Перша запропонована дата, зважаючи також на готовність Сикстинської каплиці та Дому Святої Марти (ватиканського готелю, де мешкатимуть виборці), була 12 березня, і була затверджена майже одноголосно. Про це о. Федеріко Ломбарді, ТІ, Директор Ватиканського прес-центру, розповів під час брифінгу 9 березня.
 
Вранці, 9 березня, відбулося дев’яте загальне зібрання Колегії Кардиналів. Першим було розглянуте питання, коли кардинали повинні переселитися до Дому Святої Марти, і вирішено, що це відбудеться вранці, 12 березня, перед урочистою Службою Божою «Pro eligendo Pontifice», яка розпочнеться о 10-й годині в базиліці Святого Петра. Відбулося також жеребкування кімнат. Вранці, 11 березня, буде чергове загальне зібрання, оскільки ще є кардинали, які записалися, щоб виступити.
 
Також оприлюднено розпорядок Конклаву. У вівторок, 12 березня, о 16:30 розпочнеться процесія із Паолінської каплиці до Сикстинської каплиці. Далі присяга, проповідь кардинала Просперо Ґреча та 1-ше голосування. Після нього буде вечірня та відхід до Дому Святої Марти. Наступними днями о 8:15 буде відслужена Свята Меса в каплиці Святого Павла, а о 9:30 кардинали увійдуть до Сикстинської каплиці, де відбуватимуться ранкові голосування. Вечірні голосування розпочинатимуться о 16:50, після них – молитва Вечірні та о 19:30 – повернення до Дому Святої Марти.
 
Очікуваний дим, що сповіщає про результати голосування, можна сподіватися приблизно о 12-й годині та 19-й годині, оскільки спалювання бюлетенів відбувається не після кожного голосування, але після всіх ранкових або вечірніх голосувань. Якщо вибір Папи відбудеться в першому ранковому чи першому вечірньому голосуванні, то білий дим з комина Сикстинської каплиці може з’явитись приблизно о 10:30-11:00 або 17:30-18:00. Речник Апостольської Столиці також повідомив, що позитивний результат голосування буде підтверджений також дзвонами ватиканської базиліки.
 
Щодо виступів кардиналів, то під час восьмого засідання взяли слово 15 кардиналів, а 17 – під час дев’ятого. Всього було вже 133 виступи на найрізноманітніші теми, що стосуються життя Церкви в різних регіонах світу та викликів, що стоять перед Церквою.
 
Отець Федеріко Ломбарді також розповів про те, що мав нагоду побачити погашені печатки попереднього понтифікату для сухих печаток, матрицю для олов’яних печаток, якими завіряються, зокрема, папські булли, «перстень рибалки», який носив Папа, та «перстень рибалки» у формі печатки. Новий перстень буде таким самим, як і попередній, але з іменем нового Папи.






Джерела: Радіо Ватикан

Воїни Христа Царя

КРЕДО

пʼятниця, 8 березня 2013 р.

08.03.2013р. Б. / Сьогодні оголосять дату конклаву


кардиналиУвечері кардинали визначать дату початку конклаву. Про це повідомив речник Ватикану о. Федеріко Ломбарді.
 
Голосування стосовно початку конклаву заплановане під час вечірнього зібрання Колегії кардиналів. 

Отець Ломбарді пообіцяв, що о 19.00 год. римського часу (20.00 год. – в Україні) він повідомить про дату, коли має розпочатися конклав. 

Нагадаємо, до Ватикану прибули вже всі кардинали-виборці. 

Колегія rардиналів нараховує 207 членів, з яких 117 - виборці, тобто ті, яким на початок Sede Vacante не сповнилося 80 років життя. 

Сьогодні у зібранні Колегії взяли участь 151 кардиналів. У конклаві братимуть участь 115 кардиналів - 2 кардиналів-виборців повідомили ще раніше, що до Ватикану приїхати не можуть. З України у конклаві не братиме участь жоден із кардиналів. 

За матеріалами: КАІ 

Джерело:     КРЕДО

четвер, 7 березня 2013 р.

07.03.2013р. Б. / Спільна молитва кардиналів за Церкву


Кульмінацією зустрічі Колегії Кардиналів 6 березня стала молитва кардиналів за Церкву, яка відбулася у Ватиканській Базиліці св. Петра.
 
Молитва розпочалася о 17.00 і тривала близько години. Учасники спільної конгрегації зібралися біля катедри св. Петра – дерев'яного трону, який за середньовічною традицією вважається єпископським кріслом Князя Апостолів. Спочатку єрархи помолилися Вервицю, а потім у тиші розважали перед Найсвятішими Таїнами. Після адорації кардинали відслужили Вечірню, яку очолив кардинал Анджело Комастрі, архипресвітер Базиліки св. Петра.

За матеріалами http://be.radiovaticana.va



Джерело:   Воїни Христа Царя

середа, 6 березня 2013 р.

06.03.2013р. Б. / Огляд загальних аудієнцій, проведених Папою Бенедиктом XVI


Середа, 6 березня 2013 р., стала першою середою після завершення понтифікату Бенедикта XVI, коли не проводилася загальна аудієнція. Ці зустрічі з прочанами з усього світу Бенедикт XVI присвячував різним темам. Як ми уже повідомляли, протягом восьми років його служіння відбулося 348 таких аудієнцій, в яких взяли участь понад 5 мільйонів вірних. Зокрема, остання, прощальна аудієнція, що відбулася 27 лютого, зібрала майже двісті тисяч учасників.
 
Наступник блаженного Івана Павла ІІ у своїх катехизах, виголошених під час загальних аудієнцій, спочатку закінчив розпочатий попередником цикл, присвячений псалмам, а далі навчав про святих апостолів, про Отців Церкви, про вчителів віри та святих жінок, під час Року святого Павла цикл повчань був присвячений постаті Апостола Народів, а також були катехизи про молитву, і, врешті, повчання, присвячені вірі з нагоди Року віри.
 
Але під час своєї першої загальної аудієнції, що відбулася 27 квітня 2005 року, Бенедикт XVI пояснив, чому вибрав собі таке ім’я. Він пригадав постать одного із своїх попередників, Папу Бенедикта XV, який був Папою примирення, перед і під час першої світової війни, а також постать святого Бенедикта Нурсійського, покровителя свого понтифікату та «фундаментальну точку опори для єдності Європи», який навчав своїх монахів нічого не ставити понад Христа. «На початку свого служіння, як Наступника святого Петра, прошу у святого Венедикта допомогти нам зберігати непохитним центральне місце Христа в нашому житті. Нехай Він завжди займає перше місце в наших думках і в кожній нашій діяльності!» – казав він тоді.
 
Закінчивши роздуми над псалмами, Бенедикт XVI 2006 року розпочав нову серію повчань, яка відображала взаємини між Христом та Церквою, яка, на зважаючи на обмеження та гріхи людей, і надалі випромінює Господнє світло. «А тому, – казав Папа, у другу середу березня, якраз сім років тому, – зовсім не відповідає намірам Христа гасло, яке було в моді кілька років тому: мовляв, Ісусові – так, Церкві – ні! Цей Ісус, сповідуваний в індивідуалістичний спосіб, є сфантазованим Ісусом. Ми не можемо отримати Ісуса без тієї дійсності, яку Він створив і через яку Він Себе передає. І ця Його присутність в спільноті, у якій Він завжди подає Себе нам, є причиною нашої радості. Так, Христос є з нами!».
 
Завершивши катехизи про апостолів та перших свідків віри, 2007 року Бенедикт XVI розпочав повчання про спадщину західних та східних Отців Церкви, а 2008 року розпочався цикл катехиз про святого Павла. Серед 20 глибоких повчань на цю тему, особливо насиченим було присвячене так званому Єрусалимському Соборові, та конфронтації між святими Петром і Павлом в справі обов’язку обрізання навернених з-поміж поган. Це протистояння, як зазначив Бенедикт XVI, було на високих тонах, але завжди під проводом Святого Духа у свободі та любові, що і для нас є уроком. «Дозволивши Святому Духові провадити нас, намагаймося жити у свободі, яка знаходить орієнтири у вірі в Христа та конкретне вираження в служінні ближнім. Важливо завжди дедалі більше уподібнюватися до Христа», – навчав він з цієї нагоди.
 
У 2010 році Бенедикт XVI виголосив чудову катехизу про святого Франциска з Ассізі, який відновляє Церкву не «всупереч Папі», а разом із ним, адже зрозумів, що «кожну харизму, даровану Святим Духом, слід ставити на служіння Містичному Тілу, яким є Церква, а тому він діяв завжди у повному сопричасті з церковною владою. В житті святих немає протиріччя між пророчою харизмою та харизмою управління, і якщо створюється якесь напруження, вони вміють терпеливо очікувати на час діяння Святого Духа».
 
Того ж 2010 року Папа присвятив цикл повчань відомим жіночим постатям християнства, щоб відзначити їхній фундаментальний внесок в історію Церкви. А у 2011 році Бенедикт XVI розпочав катехизи про молитву, яка пригадує нам про першість Бога. Адже молитися, за його словами, не є чимось факультативним у житті. «Людина носить в собі, – навчав він 11 травня 2011 року, – спрагу нескінченного, ностальгію за вічністю, пошук прекрасного, прагнення любові, потребу світла та істини, які штовхають її в напрямку до Абсолюту, людина носить в собі прагнення Бога. І людина певним чином знає, що може звертатися до Бога, знає, що може Йому молитися».
 
У жовтні 2012 року розпочався останній цикл середових катехиз Папи Бенедикта XVI. Цього разу – присвячений Рокові віри, з метою допомогти слухачам оновити ентузіазм віри в Ісуса. «Зустріч з Ісусом, – сказав він 17 жовтня, – оновлює наші людські взаємини, з дня на день націлюючи їх на більшу солідарність та братерство, в логіці любові ... це – переміна, яка заторкує життя, усе наше єство: почуття, серце, розум, волю, тіло, емоції, людські стосунки».
 
І ось, 27 лютого 2013 року, прийшов час на прощальну загальну аудієнцію. Ось останні слова Бенедикта XVI: «Дорогі друзі! Бог провадить Свою Церкву, завжди підтримує її, а насамперед, у важкі хвилини. Ніколи не втрачаймо цього бачення віри, яке є єдиним справжнім баченням шляхів Церкви та світу. Нехай же у наших серцях, у серці кожного з вас, завжди живе радісна впевненість у тому, що Господь є поруч, Він нас не залишає, Він близько та огортає нас Своєю любов’ю. Дякую!»

Джерела: Радіо Ватикан

Воїни Христа Царя

вівторок, 5 березня 2013 р.

05.03.2013р. Б. / Важкі питання. Кого буде більше – спасенних чи засуджених?


ПИТАННЯ: Останнього дня Христос прийде судити живих і мертвих. Кого буде більше – тих, хто воскресне, чи  тих, хто потрапить у пекло?

ВІДПОВІДЬ: Читаємо в 5 розділі Євангелія від Івана: «Не дивуйтеся з цього, бо надходить час, коли всі, хто в гробах, голос Його вчують, і вийдуть ті, що чинили добро, на воскресіння життя. А ті, що зло чинили, – воскреснуть на Суд» (5,28 -29).

Так що воскреснуть усі. Не деякі, але всі, також і нерозкаяні. Але одні воскреснуть тілом, щоб увійти в Рай, а інші – щоби вирушити в пекло. І блаженство або мука назавжди охопить не тільки душу, а й тіло.

Кого ж буде більше – врятованих чи засуджених? Це запитання задали і Господеві. Тому жодна відповідь не буде правильнішою, ніж та, яку Він дав. Це запитання і ця відповідь настільки важливі, що Святий Дух спонукав євангелиста Луку їх записати.

«Силкуйтеся ввійти через тісні ворота, багато бо, кажу вам, силкуватимуться ввійти та не зможуть. І як Господар устане й замкне двері, а ви, зоставшися знадвору, почнете стукати в двері та казати: Господи, відчини нам! – Він відповість вам: Не знаю вас, звідкіля ви. Тоді ви почнете казати: Ми їли й пили перед Тобою, і Ти навчав нас на майданах наших. Та Він відповість: Кажу бо вам: Не знаю вас, звідкіля ви; геть від Мене всі ви, що чините неправду! Там буде плач і скрегіт зубів, коли побачите Авраама, Ісаака і Якова та пророків усіх у Царстві Божім, себе ж самих викинутих назовні. Прийдуть від  сходу й від заходу, від  півночі й від півдня й возсядуть у Царстві Божім. Тоді останні стануть першими, а перші – останніми» (Лк. 13, 24–30).

З одного боку, Ісус стверджує, що для спасіння потрібне певне зусилля. До життя ведуть вузькі ворота. Він каже, що багато хто захоче увійти, але не зможе. Це «багато» не означає, що їх більше, ніж засуджених. Він говорить тільки, що багато загинуть.

Ісус говорить також, що недостатньо брати участь у Євхаристії, щоби врятуватися («Ми їли й пили перед Тобою»), і недостатньо слухати проповіді або вивчати богослів'я («Ти навчав нас на майданах наших»).

Потім Господь говорить, що інші (можливо, нехрещені) «прийдуть від сходу та заходу, від півночі й півдня й возсядуть у Царстві Божім», – оскільки вони чинили по совісті й з доброго наміру. Ці слова сповнюють надією на порятунок нехристиян.

Євангелист Матей відтворює ті ж слова: «Входьте тісними дверима, бо просторі ті двері й розлога та дорога, що веде на погибель, і багато нею ходять. Але тісні ті двері й вузька та дорога, що веде до життя, і мало таких, що її знаходять» (Мт. 7, 13–14). Тут слова Ісуса передані по-іншому: Він стверджує, що «мало» увійдуть через тісні двері, а ось на погибель вирушають «багато». Вузькі двері означають дотримання заповідей згідно з відповіддю, яку дав Господь юнакові. Він запитав, що потрібно, щоб увійти в життя вічне: «Як хочеш увійти в життя, додержуй заповідей» (Мт. 19,17). А широким шляхом ідуть ті, які чинять відповідно до своїх поганих нахилів і примх.
 
За матеріалами: Радіо Ватикан
 
Читайте також:
Важкі питання. Як Церква ставиться до шлюбу між віруючими і невіруючими?
Важкі питання. Як християнин повинен ставитися до астрології, до гороскопів?
Важкі питання. Чи будуть відкриті нам всі гріхи людей в Судний день?
Важкі питання. Чи можна християнинові займатися йогою? Чи допомагає вона в християнській медитації?
Важкі питання. Чи може католик обмежитися боротьбою проти нелегальних абортів, за замовчуванням погоджуючись з існуючим законодавством?
Важкі питання. Що поганого в усиновленні дітей одностатевими парами?
Важкі питання. Як Церква ставиться до вакцинації і до знеболювання наркотичними препаратами?
Важкі питання. Як Церква ставиться до великої різниці у віці наречених?
Важкі питання. Чи страждає Бог через вічну загибель Своїх створінь?
Важкі питання. Чи потрібно сприймати повчання священика після сповіді як слова Самого Христа?
Важкі питання. Чи може називатися "сином Божим" людина, що відмовляється від Хрещення?
Важкі питання. Чи не є Хрещення немовлят насиллям над особистістю?
Важкі питання. Чи можна приймати Причастя щодня?

Важкі питання. Чи є нехристиянська віра даром Божим?
Важкі питання. Що відбувається під час Хрещення?
Важкі запитання: Чи є гріхом користуватися неліцензійним програмним забезпеченням?
Важкі питання. Яке відношення до апостольської традиції має догма про взяття Діви Марії на Небо?
Важкі питання. Чому католики вшановують святих і їх мощі?
Важкі питання. Чи може Католицька Церква в майбутньому дозволити висвячування жінок?
Важкі питання. Як розуміти слова апостола Павла "Немає влади не від Бога"?
Важкі питання. Чи можуть чоловік і жінка, розписані тільки в РАГСі, приступати до Сповіді та Причастя?
Важкі питання. Чи залежать від Божественного Провидіння такі дрібниці, як корки на дорогах, зустрічі та запізнення?
Важкі питання. Де у ембріона душа і чи можна його вважати людиною?
Важкі питання. Що таке первородний гріх?
Важкі питання. Чи гріх займатися радіестезією?
Важкі питання. Чи має реінкарнація відношення до походження людей?
Важкі питання. Чи існують особливі випадки, в яких допустиме використання презерватива для католиків?
Важкі питання. Як слід розуміти заклик Бога до воєн і знищення цілих народів у Старому Завіті?
Важкі питання. Що означають слова Ісуса "ви боги"?
Що робити фармацевту-католику, якого змушують продавати протизаплідні засоби?
Важкі питання. Чи можна християнинові дотримуватися кашрут?
Важкі питання. Як відрізнити одкровення Бога від диявольських навіювань?
Важкі питання. Чи можуть помисли бути таким же гріхом, як і дії?
Важкі питання.Чим психотерапевт відрізняється від духівника?
Важкі питання.Чи потрібно прощати тих, хто не просить прощення?
Важкі питання. Як вибирали Римських Пап після святого Петра?
Важкі питання. На якому камені збудована Церква – на Петрі чи на Ісусі Христі?
Важкі питання. Хто такий Антихрист?
Важкі питання. Чи є гріхом для католика перейти у православ'я?
Важкі питання. Навіщо сповідувати гріхи священикові?
Важкі питання. Чи можна молитися за перемогу улюбленої збірної на Чемпіонаті з футболу?
Важкі питання. Чи не відходять католики від Святого Письма в питанні підпорядкованості жінки чоловікові?
Важкі питання. Що сказати людині, яка думає про самогубство?
Важкі питання. Які обов'язки накладає Таїнство Шлюбу, і чи може їх невиконання стати виправданням для розлучення?
Важкі питання. Чому Церква скасувала заборону відспівувати самогубців?
Важкі питання. Чи може гомосексуаліст стати священиком?
Важкі питання. Чи є гріхом ходити на дискотеку?
Важкі питання. Чи є гріхом не перехреститися перед вживанням їжі?
Важкі питання. Чи суперечить християнству психоаналіз Фрейда?
Важкі питання. Два питання від мусульманина
Важкі питання. Чи може диявол вселитися одночасно в кількох людей?
Важкі питання. Багатство і розкіш Церкви
Важкі питання. Католицтво і англіканство
Важкі питання. Що відбувається, якщо мученик в момент смерті не перебуває в стані благодаті?
Важкі питання. Що відбувається з душею при трансплантації органів? Як позбутися сторонніх думок під час молитви?
Важкі запитання. Чи можна контактувати з померлими родичами?
Важкі питання. Хто встановлює день нашої смерті?
Важкі питання. Чи можна християнинові займатися карате?
Важкі питання. Яка різниця між святими і блаженними, між Отцями Церкви і Вчителями Церкви?
Важкі питання. Чи можна молитися за тварин?
Важкі питання.В яких джерелах йдеться про мучеництво апостола Петра в Римі?
Важкі питання. Чому важко потрапити відразу в Рай?
Важкі питання. Чи буде наше тіло у воскресінні таким же, як зараз?
Важкі питання. Чи всі помруть, коли прийде останній день?
Важкі питання. Чи можна причащатися без попередньої Сповіді?
Важкі питання. Чи можна сповідатися у різних священиків?
Важкі питання. Як перемогти страх "поганої Сповіді"?
Важкі питання. Якщо Бог знає все, то навіщо Він створює людей, які підуть в пекло?
Важкі питання. Чому Церква за аборт відлучає, а за вбивство - ні?
Важкі питання. Про реінкарнацію
Важкі питання. Чи гріх жити разом до шлюбу, дотримуючись цнотливості?
Важкі питання. Чи правда, що Адам прожив 930 років?
Важкі питання. Що значить - хула на Святого Духа не проститься?
Важкі питання. Що означає відлучення від Церкви?
Важкі питання. Вона - католичка, він – розлучений православний. Чи можливий шлюб?
Важкі питання.Чи бачить диявол наші думки?
Важкі питання. Від кого походять люди?
Важкі питання. Протестанти і апостольське спадкоємство
Важкі питання. Як Бог може бути єдиним і в той же час Трійцею?
Важкі питання.Чи нормально для християнина боятися смерті?
Важкі питання. Чому не можуть приступати до Причастя розлучені, котрі вступили в новий шлюб?
Важкі питання. Чи правда, що Бог любить мене?
Важкі запитання: Звідки взялася дружина у сина Адама і Єви?
Важкі питання: Як прийняти Таїнство Хрещення у дорослому віці?
Важкі питання: Чи правда, що євреї досі очікують прихід Месії?


Джерело:   Воїни Христа Царя

05.03.2013р. Б. / Конгрегація кардиналів: п’ятеро електорів ще не прибули



Конгрегація кардиналів: п’ятеро електорів ще не прибули
 
Станом на ранок вівторка в Римі були присутні 110 кардиналів-електорів.
 
П’ятеро прибули пізно ввечері у понеділок і одразу, на другому засіданні Конгрегації, принесли присягу зберігати у таємниці все, що відбуватиметься на конклаві. Ще двоє кардиналів дісталися Вічного Міста у вівторок вранці. Це іспанський кардинал Роуко Варела та поляк Грохолевський. Отже, ще п’ятеро електорів мають прибути, перш ніж Конгрегація зможе визначитися з датою початку конклаву. Відсутні кардинали Нагіб, Фам, Нич, Леманн і Тонг. 

На брифінгу сьогодні о 14.00 за римським часом о.Фредеріко Ломбарді також розповів журналістам, що кардинали «не поспішають» із визначенням дати початку конклаву, та зазначив, що завтра, у середу, о 17.00 за римським часом, Вселенська Церква покликана до молитви за кардиналів, які наближаються до прийняття цього визначного рішення. 

Отець Ломбарді розповів пресі, що сьогодні на ранковому засіданні було 11 виступів, як із боку кардиналів-членів Курії, так і з боку кардиналів – місцевих єпископів з усіх п’яти континентів. За словами о.Ломбарді, вони наперед записувалися, щоб зробити виступ. Усього за час роботи Конгрегації було зроблено 33 виступи. 

Виступи зосередились навколо діяльності Святого Престолу, куріальних дикастерій та їхніх відносин із єпископами-ординаріями по всьому світу, віднови Церкви у світлі ІІ Ватиканського Собору, нової євангелізації, Церкви та сучасних культур. 

Отець Ломбарді зазначив, що ще одним важливим питанням, яке розглядалось Конгрегацією, була Апостольська конституція Universi Dominici Gregis, що регулює період sede vacante і процес зміни Пап, та зміни, внесені останнім motu proprio Бенедикта XVI. За словами речника Святого Престолу, параграф 37 Конституції все ще обговорюється, і питання про початок Конклаву все ще відкрите, оскільки жодної конкретної пропозиції не пролунало. 

Він також додав, що кардинали «хочуть зрозуміти, скільки часу знадобиться для належної підготовки такої важливої події, не підштовхуючи її». Той факт, що кардинали вирішили не проводити вечірніх засідань Конгрегації у вівторок та середу, є ключовим для розуміння їхніх намірів не поспішати. 

Конгрегація також схвалила проведення Вселенської молитви у середу ввечері біля Вівтаря Петрового Престолу у соборі св. Петра. У програмі – урочиста Вечірня та поклоніння Пресвятим Дарам. Головувати на молебні буде декан Колегії кардиналів Анджело Содано. 

Сікстинську капелу зачиняють для відвідувачів вже зараз, щоб дати змогу працівникам ватиканських служб розпочати роботи з приготування приміщення до конклаву. 

Колегія кардиналів також затвердила остаточний текст послання від імені усіх кардиналів, адресованого Папі-емериту Бенедикту XVІ. Із 207 членів Колегії 148 зараз зібрані у Римі. 

Журналістам також показали відео з демонстрацією урн авторства італійського скульптора Чекко Бонанотте, які будуть використані під час голосування на конклаві. 

На висвітлення подій, пов’язаних із конклавом, уже акредитовано 4432 журналістів;  разом із постійним штатом працівників преси, акредитованих безпосередньо при Святому Престолі на постійній основі, понад 5000 осіб із 66 країн передають новини з Ватикану 24 мовами.
 
За матеріалами: Vatican Radio

Джерело:    КРЕДО

05.03.2013р. Б. / Тижневий огляд: життя УГКЦ (25.02 – 03.03.)


П’ятдесят дев’ята сесія Синоду Єпископів Києво-Галицького Верховного Архиєпископства Української Греко-Католицької Церкви відбулася в Реколекційно-відпочинковому центрі Львівської архиєпархії УГКЦ у Львові-Брюховичах 25 лютого  2013  року Божого. У Синоді брали участь 17 єпископів Києво-Галицького Верховного Архиєпископства УГКЦ. Уперше у  синодальних засіданнях узяв участь Преосвященний Владика Ніл (Лущак), Мукачівський єпископ-помічник, єпископська хіротонія якого відбулася в ужгородському греко-католицькому Хрестовоздвиженському катедральному соборі 12 січня 2013 року.

Головною темою цієї Сесії Синоду було належне відзначення Року віри у Верховному Архиєпископстві. 
 

Проповідь Глави УГКЦ під час Архиєрейської Літургії з нагоди 80-ліття Блаженнішого Любомира Гузара (ТЕКСТ/ВІДЕО)

З благословення Блаженнішого Святослава, Патріарха УГКЦ, до 80-річчя з дня народження та 55-річчя священства Блаженнішого Любомира (Гузара), Архиєпископа-емерита УГКЦ, випущено ювілейну медаль. 
 
Кардинал Любомир Гузар — один із найвидатніших наших сучасників. Він не лише відродив греко–католицьку церкву в Україні з підпілля, а й сформував напрям її розвитку. З цієї нагоди «Україна молода» спробувала «доторкнутися» до живої легенди завдяки людям, які добре знають кардинала.
 

Молоді люди зі всіх куточків України з’їхалися, щоб поспілкуватися, привітати й подарувати своєму духовному лідерові «творчі подарунки». Цими дарунками розважали Блаженнішого Любомира в товаристві його послідовника Блаженнішого Святослава, Владики Богдана (Дзюраха) та Владики Йосифа (Міляна) більше від двох годин.

Перед цим у Патріаршому соборі Воскресіння Христового відбувся подячний Молебень за Блаженнішого Любомира, який очолив Патріарх Церкви. Патріарх УГКЦ, вітаючи ювіляра, нагадав, що саме Блаженніший Любомир заклав наріжний камінь собору та саме він почав відроджувати нашу Церкву на теренах Центральної та Східної України, де вона була знищена.
 
 
У неділю, 3 березня 2013 року Блаженніший Святослав Шевчук, Патріарх УГКЦ,зустрівся з представниками канадської делегації: Джейсоном Кенні, Міністром Канади у справах громадянства, еміграції та багатокультурності; Троєм Лулашником, Надзвичайним і Повноважним послом Канади в Україні; Кристофером Магоном, виконавчим помічником Міністра; Домініком Рощаком, директором Департаменту з питань мультикультурності. Зустріч відбулася в адміністративному будинку біля Патріаршого собору Воскресіння Христового УГКЦ.

Проповідь Патріарха УГКЦ на Неділю блудного сина

Із сумом повідомляємо, що 28 лютого о 18.35 на 77 році життя, 45 році священства, 27 році єпископства відійшов до вічності Владика Юліан Вороновський, вислужений єпископ Самбірсько-Дрогобицької єпархії.

Пригадуємо, що 17 лютого Владику Юліана, було прооперовано і він знаходився у реанімаційному відділені Львівської обласної лікарні.


 
Також до вашої уваги:

Добігли останні хвилі понтифікату Святішого Отця Папи Бенедикта ХVІ. Понтифікату, який випав на час генерального наступу диктатури релятивізму на самі основи західної цивілізації. Понтифікату, який став часом внутрішньої консолідації Вселенської Спільноти Католицької Церкви. Понтифікату, який ще раз потвердив, що саме Католицька Церква є основною перешкодою для сил, які змагають до дегуманізації суспільства і деконструкції самої людини.

З Петрової катедри відійшов Папа, який не боявся гострої, в’їдливої критики, а відкрито піднімав свій голос на захист Вічної Істини та на захист людини. Папа, який не боявся вирішувати найболючіші проблеми Церкви, обстоювати інтереси ввіреного йому стада Христового навіть ціною найбрутальніших нападів на себе особисто.

Владика Борис Ґудзяк: Бенедикт XVI – вільна людина, яка називає речі своїми іменами

 
 

Інтерв’ю з владикою Дмитром Григораком на тему:«Виклики для сучасної сім’ї та підтримка Церкви»

 
Анонс:
Свято-Софійська церковна спільнота в Римі запрошує усіх бажаючих до участі у Днях духовної віднови, які відбудуться 16 і 17 березня 2013 р. (Собор св. Софії у Римі/ Via di Boccea 478). Проводитиме Дні духовної віднови Преосвященний Владика Венедикт (Алексійчук), Єпископ-помічник Львівської архиєпархії УГКЦ. Бажаючим взяти участь в заході слід надіслати зголошення на e-mailскриньку oksanarybak2@gmail.com.


Джерело:   Воїни Христа Царя

понеділок, 4 березня 2013 р.

04.03.2013р. Б. / Провідні філософи взяли участь у міжнародному симпозіумі у Львові

Пітер МакКормік
 
В Українському католицькому університеті відбувся міжнародний філософський симпозіум «Етика у глобалізованому світі та громадянські чесноти», доповідачами та учасниками якого стали більше ста науковців з Франції, України, Канади, США, Німеччини та Лівану. Під час міжнародного симпозіуму оголосили про створення Міжнародного інституту етики та проблем сучасності Українського католицького університету. Про це повідомила прес-служба УКУ.
 
Як пояснив проректор УКУ та директор новоствореного Інституту Володимир Турчиновський, останніми роками кафедра філософії плідно працювала в  галузі етики. Про це свідчать не тільки публікації та наукові семінари, а й тематика сертифікатних програм, літніх шкіл і конференцій, які відбувалися від 2008 року. Результатом цього, а також у відповідь на потребу українського суспільства, стало створення Міжнародного інституту етики. 

Ректор владика Борис (Ґудзяк), під час відкриття симпозіуму та з нагоди створення Міжнародного інституту етики та проблем сучасності, зазначив: «Я думаю, що цей Інститут пропонує та вносить альтернативу в програми, стилі, управління, а також новизну в наше місто та країну. Але на цьому наші амбіції не закінчуються. Від самого початку розвитку Університету ми працювали з переконанням, що маємо служити світовій спільноті. Тому на нас покладено велику відповідальність – шукати відповіді на проблеми цілого світу, і я переконаний, що ми зробимо свій внесок у цю справу». 

Одним з головних доповідачів симпозіуму став постійний член і колишній віце-президент Міжнародного інституту філософії, віце-президент комітету з академічних та стратегічних питань Колеж де Франс (Франція) Пітер МакКормік. Саме його бібліотека філософських праць (понад 6 тис. книг), яку він подарував УКУ, стала міцним фундаментом для розбудови Міжнародного інституту етики та проблем сучасності. Це також можливість для молодих дослідників і науковців досліджувати філософські та етичні проблеми. Доповідь Пітера МакКорміка була певною рефлексією на біоетичні проблеми, пов’язані з подіями на атомній електростанції «Фукусіма» та відповідальністю людей за свої вчинки перед майбутніми поколіннями. 

Професор кафедри філософії та релігієзнавства НаУКМА Віктор Малахов зосередив увагу на проблемах втрати людяності та громадських чеснот із поширенням глобалізації у світі, що, відповідно,  відобразилось на людських стосунках. На його думку, сучасній людині необхідно встановити власні етичні засади поведінки. «Людству варто мати для себе певну процедуру необхідного морального «епохе», утримання. Тобто не дозволяти втягувати себе в заходи, моральні засади яких для нас є  непрозорими, навіть якщо вони зберігають при цьому безпосередню привабливість», – зазначив Віктор Малахов. 

Хосе Касанова

Професор соціології Університету Джорджтауна (США) Хосе Касанова у своїй доповіді «Громадянська чеснота, людська гідність і виникнення плюралістичного глобального громадянського суспільства» намагався пов’язати католицизм, людяність і глобальність: «Основоположний факт нашого сучасного, глобального світу – це непоправний стан релігійного, етичного, культурного реалізму. Друге зверненя Ватиканської ради щодо ставлення Церкви до нехристиянських релігій представники Церкви почали із твердження, що сьогодні зв’язки між різними людьми стають все міцнішими, відповідно Церква серйозно розглядає взаємозв’язок з іншими нехристиянськими релігіями, метою якого є сприяння єдності та любові між людьми, державами», – зазначив Хосе Касанова. На думку науковця, теперішня ситуація вимагає особливої уваги як зі сторони Церкви, так і з боку держави щодо формування людських цінностей. 

Кожна з доповідей викликала чималі дискусії. Особливо гостро відреагували учасники симпозіуму на тези про необхідність визнання своїх провин минулого на прикладі німецького суспільства та їх ставлення до Другої світової війни, про що говорив професор морального богослов’я Між’єпархіальної вищої семінарії ім. Святого Ламберта (Німеччина) Алоїс Бух та професор факультету гуманітарних наук Університету Нотрдам (Ліван) Едвард Алам. Присутні зійшлися на думці, що діалог на цьому етапі необхідно будувати на спільних точках дотику, а не замислюючись про те, що нас відрізняє. 

Джерело:    КРЕДО

04.03.2013р. Б. / Патріарх УГКЦ зустрівся з Міністром Канади у справах громадянства, еміграції та багатокультурності

3 березня 2013 року Блаженніший Святослав Шевчук, Патріарх УГКЦ, зустрівся з представниками канадської делегації: Джейсоном Кенні, Міністром Канади у справах громадянства, еміграції та багатокультурності; Троєм Лулашником, Надзвичайним і Повноважним послом Канади в Україні; Кристофером Магоном, виконавчим помічником Міністра; Домініком Рощаком, директором Департаменту з питань мультикультурності. Зустріч відбулася в адміністративному будинку біля Патріаршого собору Воскресіння Христового УГКЦ.
 
Як ми раніше повідомляли, представники канадської делегації взяли участь у недільній Літургії в Патріаршому соборі Воскресіння Христового УГКЦ, яку очолив Блаженніший Святослав.
 
Під час зустрічі Верховний Архиєпископ УГКЦ привітав зарубіжних високопосадовців із призначенням Ендрю Беннета послом Свободи релігії Канади. Патріарх УГКЦ зазначив, що у всьому світі Канада відома своєю боротьбою за права людини, і в останні роки Уряд Канади не один раз ставав на захист тих, хто зазнав переслідувань або піддався дискримінації через свою віру або ж релігійну приналежність. «Будьте впевнені у моїй молитві і благословенні важливого завдання, яке постає перед вами на новій посаді», - зазначив Патріарх УГКЦ, звертаючись до Ендрю Беннета.
 
Також Патріарх УГКЦ розповів про програму Всенародної всецерковної прощі до Патріаршого собору УГКЦ у Києві, яка відбудеться 18 серпня 2013 року, та про посвячення Патріаршого собору під час цього паломництва. Блаженніший Святослав повідомив, що на прощу приїдуть миряни та владики УГКЦ із Канади, а крім цього очікується приїзд Архиєпископа Едмонтона Ричарда Сміта, Голови Канадської Єпископської Конференції.

На завершення зустрічі сторони обмінялися пам’ятними подарунками.

Департамент інформації УГКЦ

Воїни Христа Царя

неділя, 3 березня 2013 р.

03.03.2013р. Б. / Motu Proprio DE CARITATE MINISTRANDA (Про служіння любові)

Бенедикт XVI
Motu proprio 
 
Про служіння любові

«Внутрішня природа Церкви виражається у потрійному завданні: голошення Божого Слова (kerygma-martyria), звершення Таїнств (leiturgia), служіння любові (diakonia). Ці завдання між собою тісно пов’язані і не можуть бути відділені одне від одного» (енц. Deus caritas est, 25).

Також служіння любові є конститутивним виміром місії Церкви і невідкличним виразом її суті (пор. там же); всі вірні мають право і обов’язок ангажуватися особисто для того, щоб жити згідно нової заповіді, яку залишив нам Христос (пор. Йо.15,12), даючи сучасній людині не лише матеріальну допомогу, але також і підкріплення для душі і турботу про неї (пор. енц. Deus caritas est, 28). Церква покликана до вершення служіння любові також і як спільнота: від малих локальних спільнот, через партикулярні Церкви аж до Вселенської Церкви; тому необхідна також і «організація для того, щоб уможливити упорядковане спільнотне служіння (пор. там же, 20), організація, яка тягне за собою різні інстутитуційні форми.

  Щодо цієї diakonii любові в енцикліці «Deus caritas est» я звернув увагу на те, що «єпископальній структурі Церкви відповідає факт, що в партикулярних Церквах єпископи, як наступники Апостолів, в першу чергу несуть відповідальність за реалізацію» служіння любові (п.32) і що «Кодекс канонічного права в канонах, які стосуються єпископського служіння, не трактує виразно про caritas як специфічну сферу діяльності єпископа» (там же). Хоч «Директоріум про пастирське служіння єпископа більш конкретно поглибив питання обов’язку caritas як суттєвого завдання цілої Церкви і єпископа в його єпархії» (там же), однак залишилась потреба заповнення згаданої нормативної прогалини, щоб належним чином в канонічних приписах виразити суттєве значення служіння caritas в Церкві і його принциповий зв’язок зі служінням єпископа, і представити правові аспекти, які пов’язані з цим служінням Церкви, особливо якщо воно вершиться організовано і при виразному сприянні Пастирів.

Тому, з думкою про це, у цьому Motu Proprio прагну дати органічні нормативні рамки, які можуть послужити для кращого врегулювання, у загальних рисах, різноманітних організованих церковних форм служіння любові, яка сильно пов’язана з діякональним характером Церкви і єпископського служіння.

Однак, важливо пам’ятати, що «практична діяльність залишається недостатньою, якщо в ній не спостерігається любові до людини, любові, яка годується зустріччю з Христом» (там же, 34). Тому, ведучи харитативну діяльність, чисельні існуючі католицькі організації не повинні обмежуватись просто до збирання чи розподілу грошових засобів, але повинні завжди оточувати особливою турботою особу, яка в потребі, а також вершити цінну педагогічну функцію у християнській спільноті, допомагаючи вихованню у дусі ділення, поваги і любові, згідно з логікою Євангелії Христа. Харитативна діяльність Церкви, на всіх рівнях, мусить в суті остерігатися небезпеки розмитись у звичайну опікунську організацію, стаючи однією з її видів (пор. там же, 31).

Організовані ініціативи, які реалізуються у сфері служіння любові через вірних у різноманітних місцях, значно різняться між собою і ними треба відповідно покерувати. Розвинута на парафіяльному, єпархіальному, державному і міжнародному рівнях діяльність «Caritas» – інституції, яка виникла з ініціативи церковної єрархії, яка слушно здобула визнання і довіру вірних і багатьох інших осіб по цілому світі з огляду на великодушне і консеквентне свідчення віри, рівно ж як і конкретну готовність поспішати з допомогою до потребуючих. Крім цієї розлогої ініціативи, яку офіційно підтримує керівництво Церкви, у різних місцях зродились інші чисельні ініціативи, які є наслідком добровільного ангажування вірних, які у різних формах через власні зусилля хочуть спричинитись до давання конкретного свідчення любові до потребуючих. Одні і другі ініціативи різняться з огляду на походження і правову систему, хоча на рівні виражають вразливість і прагнення дати відповідь на той же виклик.

Церква як інституція не може вважати, що її не стосуються ініціативи, ініційовані організованим чином, які є добровільним вираженням турботи охрещених про осіб і народи, які знаходяться в потребі. Тому Пастирі повинні завжди їх трактувати як прояв участі всіх у місії Церкви, шануючи специфіку і автономію управління, які, згідно з їх природою, властиві кожній з них як вираз свободи охрещених.

Крім них церковна влада з власної ініціативи розвинула специфічні справи, завдяки яким інституціональним чином використовує пожертви вірних згідно з відповідними правними формами і формами діяльності, які дозволяють успішно задовольняти конкретні потреби.

Однак, у випадках, коли згадані форми діяльності виникли б з ініціативи єрархії чи виразним чином виконувались би через авторитет Пастирів, необхідно гарантувати, щоб керівництво цією діяльністю відбувалось згідно науки Церкви та інтенцій вірних, а також щоб дотримувались правові норми, установлені світською владою.

Зважаючи на ці вимоги стало необхідним встановити в праві Церкви певні базові норми, які мають за зразок загальні критерії канонічної дисципліни, які б чітко окреслювали щодо цієї сфери діяльності правову відповідальність, яка лягає в цій області на різні заангажовані суб’єкти, а особливо підкреслювали би з цього огляду належну єпархіяльному єпископові владу і роль координатора. Згадані норми, однак, повинні бути достатньо широкими для того, щоб обійняти значну різноманітність інституцій з католицькою інспірацією, що як такі діють в цій області – як ті, які виникли з ініціативи єрархії, так і ті, які зродились з безпосередньої ініціативи вірних, а були прийняті і підтримані місцевими Пастирями. Хоч і з цього огляду виникла необхідність усталення норм, однак треба було врахувати те, чого вимагає справедливість і відповідальність, яку Пастирі приймають щодо вірних, з пошануванням слушної автономії кожної інституції.

Частина з розпорядженнями

Як наслідок, відповідаючи на пропозицію Його Еміненції Глави Папської Ради «Cor Unum», вислухавши думку Папської Ради інтерпретації законодавчих текстів, постановляю і розпоряджаюся про наступне:

Ст. 1

§ 1. Вірні мають право гуртуватися і творити організації, які  б вершили специфічне служіння любові, перш за все, щодо убогих і терплячих. У випадку, якщо вони були б пов’язані із служінням любові Пастирів Церкви і/або хотіли користуватись з цією ціллю з вкладу вірних, повинні представити свої статути для затвердження компетентній церковній владі і пристосуватись до вказаних нижче норм.

§ 2. Подібно, вірні мають право засновувати фундації з метою фінансування конкретних харитативних ініціатив згідно норм канону 1303 ККП і 1047 ККСЦ. У випадку, коли фундації такого типу відзначались би рисами, представленими в § 1, то повинні дотримуватись, congrua congruis referendo, приписи цього права.

§3. Крім дотримання приписів канонічного права харитативні організації, про які йдеться у цьому Motu Proprio, у своїй діяльності зобов’язані керуватись католицькими принципами і не можуть приймати зобов’язань, які у якійсь мірі могли би обумовлювати дотримання згаданих  принципів.
§4. Засновані Інститутами Богопосвяченого Життя і Товариствами апостольського життя з харитативною ціллю організації та фундації мають обов’язок дотримання цих норм і до них треба застосувати канони 312 § 2 ККП та 575 § 2 ККСЦ.

Ст. 2

§1. У статутах кожної харитативної організації, про які йшла мова в попередньому артикулі, крім інституційних завдань та структур керівництва, згідно канону 95 § 1 ККП, будуть окреслені також надихаючі принципи та цілі даної ініціативи, способи розпорядження коштами, характеристика працюючих в них осіб і також те, які звіти та інформацію належить подавати компетентній церковній владі.

§ 2. Харитативна організація може використовувати назву «католицька» лише при умові письмової згоди компетентної влади, про що говорить канон 300 ККП.

§ 3. Засновані вірними з харитативною метою організації можуть мати церковного асистента, призначеного відповідно до Статуту, як зазначають 324 §2 і 317 ККП.

§4. У той же час церковна влада повинна пам’ятати про обов’язок регулювання використання вірними прав, згідно 223 § 2 ККП і 26 § 2 ККСЦ, щоб не допустити множення ініціатив служіння любові зі шкодою для діяльності і ефективності  щодо цілей, які поставлені.

Ст. 3

§ 1. У попередніх артикулах під компетентною церковною владою на відповідних рівнях розуміється те, про що говорять канони 312 KKП i 575 KKСЦ.

§ 2. Якщо йдеться про організації, не зареєстровані на державному рівні, хоча які діють в різних єпархіях, під компетентною церковною владою розуміється Єпископа місця, де дана харитативна організація має свій осідок. У кожному випадку організація має обов’язок поінформувати єпископів інших єпархій про ймовірну діяльність на їх території і пристосовуватись до їх вказівок щодо діяльності різних харитативних інституцій, які існують в єпархії.

Ст. 4

§ 1. Правлячий  єпископ (пор. кан. 134 § 3 KKП i кан. 987 KКСЦ) у довіреній йому партикулярній Церкві вершить пастирську опіку щодо служіння любові як пастир, провідник і головний відповідальний за це служіння.

§ 2. Правлячий єпископ сприяє їх виникненню і підтримує ініціативи та діла служіння ближньому у своїй партикулярній церкві і заохочує вірних горливо ангажуватися в діла діяльної любові як вираз християнського життя і участі в місії Церкви, про що говориться в канонах 215 i 222 KKП та 25 i 18 KKСЦ.

§ 3. До обов’язків правлячого Єпископа належить чування над тим, щоб у діяльності тих організацій та в управлінні ними завжди були дотримані норми загального права і партикулярного права, а також воля вірних, які хотіли би скласти пожертви чи зробили б записи з призначенням на ці конкретні цілі (пор.кан. 1300 KKП i кан. 1044 KKСЦ).

Ст. 5

Правлячий  єпископ повинен запевнити Церкві право вершити служіння любові і подбати про те, щоб вірні та інституції, довірені його опіці, дотримувались діючого цивільного законодавства у цій сфері.

Ст. 6

Завданням правлячого єпископа є, про що йдеться у канонах 394 § 1 KKП i кан. 203 § 1 KKСЦ, координування у власній окрузі різних справ служіння любові, рівно ж і тих, які виникли з ініціативи самої єрархії, так і тих, які породжені з ініціативи вірних, з дотриманням автономії, яка за статутами належить кожному з них. Особливо він повинен подбати про те, щоб у своїй діяльності вони зберігали живий євангельський дух.

Ст. 7

§ 1. Організації, про які йдеться у ст.1 § 1, є зобов’язані вибирати своїх працівників серед осіб, які поділяють, або принаймні шанують католицький характер тих справ.

§ 2. Для того, щоб в служінні любові було запевнене євангельське свідчення, правлячий Єпископ повинен подбати про те, щоб заангажовані у харитативному душпастирстві Церкви, крім професійної компетенції, давали би приклад християнського життя та свідчення такої формації серця, яка би показувала віру, що діє в любові. З цією ціллю правлячий єпископ повинен подбати про їх формацію також в сфері теології і душпастирства, через специфічні curricula, узгоджені з керівниками різних організацій та через відповідні пропозиції духовного життя.

Ст. 8

Якщо з огляду на кількість  різновидність ініціатив це виявилось би потрібним, правлячий  єпископ повинен у довіреній йому церкві створити уряд, який від його імені спрямовував би та координував діяльність в сфері служіння любові.

Ст. 9

§ 1. Правлячий Єпископ повинен подбати про те, щоб у кожній парафії його округи виникло парафіяльне служіння Caritas або подібна організація, яка проводила би також педагогічну діяльність у рамках цієї спільноти, щоб виховувати в дусі ділення і автентичної любові. Якби це виявилось доречним, то такого роду служіння може бути встановлене спільно для декількох парафій тої самої території.

§ 2. До обов’язків правлячого єпископа і відповідного пароха належить забезпечення того, щоб на території даної парафії разом з Caritas могли співіснувати і розвиватись також інші харитативні ініціативи, які генерально повинні бути координовані парохом, однак з урахуванням того, про що йдеться у ст. 2 § 4.

§ 3. Обов’язком правлячого єпископа і кожного пароха є чувати над тим, щоб у цій сфері вірні не були впроваджені в блуд чи щоб не дійшло до непорозумінь, у зв’язку з чим вони повинні заборонити рекламування за посередництвом парафіяльних чи єпархіяльних структур тих ініціатив, які хоч і презентували би себе як такі, що мають харитативні цілі, а пропонували би вибори і методи, які суперечать навчанню Церкви.

Ст.10

§ 1. Правлячий єпископ повинен дбати про церковні добра харитативних організацій, які підлягають його владі.

§ 2. Обов’язком правлячого єпископа є запевнення того, щоб пожертви зі збірок, які проводяться згідно канонів 1265 i 1266 KKП та 1014 i 1015 KKСЦ, були призначені на цілі, для яких були зібрані (канони 1267 KKП, 1016 KKСЦ).

§ 3. Особливо правлячий єпископ повинен дбати про те, щоб підпорядковані йому харитативні організації не фінансувались організаціями чи інституціями, цілі яких суперечать науці Церкви. Так само, щоб не давати приводів для згіршення вірним, єпископ повинен запобігти тому, щоб згадані харитативні організації приймали пожертви, призначені на фінансування ініціатив, які щодо цілей чи способів їх осягнення не були би згідні з наукою Церкви.

§ 4. Правлячий Єпископ повинен особливо турбуватись про те, щоб управління підлеглих йому організацій було свідченням християнської скромності. З цією метою він має чувати, щоб винагороди і видатки, пов’язані з управлінням, хоч і відповідали вимогам справедливості і необхідним професійним функціям, були відповідно пропорційні до аналогічних видатків його єпархіяльної курії.

§ 5. Для того, щоб церковній владі, про яку йдеться у ст.3 § 1, уможливити виконання обов’язків нагляду, згадані у ст.1 § 1 організації зобов’язані здавати компетентному ординарієві щорічний звіт способом, вказаним тим же ординарієм.

Ст.11

Правлячий Єпископ має обов’язок, якщо виникне така потреба, подати до відома своїх вірних, що діяльність даної харитативної організації вже не відповідає вимогам науки Церкви, і в такому випадку заборонити використання слова «католицька» в назві і застосувати відповідні середники у випадку, коли явною була би особиста відповідальність.

Ст.12

§ 1. Правлячий Єпископ повинен підтримувати державну і міжнародну діяльність організацій, які виконують служіння любові, які підлягають його опіці, а особливо співпрацю з найбіднішими церковними регіонами згідно того, що міститься у канонах 1274 § 3 KKП i кан. 1021 § 3 KKСЦ.

§ 2. Душпастирська опіка над харитативною діяльністю залежно від обставин часу і місця може вершитися спільно кількома сусідніми єпископами із врахуванням кількості Церков згідно припису права. У випадку, коли йдеться про міжнародну сферу, потрібно спочатку проконсультуватись з відповідною дикастерією Апостольської Столиці. Крім того, відповідним у справі харитативних ініціатив на державному рівні є консультування єпископів з відповідним бюро Конференції Єпископату.

Ст.13

Завжди непорушним залишається право церковної влади висловлювати згоду на ініціативи католицьких організацій, які планується реалізовувати в просторі її компетенції, при повазі до канонічних норм та ідентичності, властивої для конкретних організацій; обов’язком Пастиря є чувати над тим, щоб діяльність, яка проводиться в його єпархії, була ведена згідно церковної дисципліни, а випадку її недотримання заборонити її чи застосувати необхідні засоби.

Ст.14

Там, де це відповідне, правлячий єпископ повинен заохочувати до ініціатив служіння любові у співпраці з іншими церквами чи церковними спільнотами, при збереженні специфіки, властивої кожній з них.

Ст.15

§ 1. Папська Рада «Cor Unum» має завдання заохочувати до виконання цих норм, а також чувати над тим, щоб вони виконувались на всіх рівнях, при збереженні компетенції Папської Ради в справах мирян щодо товариств вірних, передбаченої у ст.133 апостольської конституції Pastor Bonus, а також компетенції секції у справах відносин з державами Держсекретаріату, а також зберегти загальні компетенції інших дикастерій і органів Римської курії. Особливо Папська Рада «Cor Unum» повинна дбати про те, щоб служіння любові католицьких інституцій у міжнародній сфері було завжди вершене у єдності з відповідними партикулярними церквами.

§ 2. До компетенції Папської Ради «Cor Unum» належить також канонічне заснування харитативних організацій, призначених для служіння любові на міжнародному рівні, а тоді вершення дисциплінарних і промоційних обов’язків, які виникають з права.

Розпоряджаюсь, щоб всі постанови, які містяться у цьому апостольському листі у формі Motu Proprio, були дотримані у всіх його частинах, незалежно від всіх суперечних розпоряджень, які би навіть заслуговували на особливу згадку, і розпоряджаюсь, щоб лист був оприлюднений через публікацію у L’Osservatore Romano і вступив у силу 10 грудня 2012 року.

Ватикан, 11 листопада 2012 року, у восьмий рік мого понтифікату
BENEDICTUS PP XVI
    


Переклад "Католицького Оглядача"

Джерело:   Воїни Христа Царя