ЛЮБОВ


ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ! (І Кор.13,4-8)

субота, 26 січня 2013 р.

26.01.2013р. Б. / Основою екуменізму є навернення, яке відображається в щоденному житті,- Папа на завершення Тижня молитов за єдність християн


Сьогоднішнє суспільство, що часто забуває Євангеліє, потребує прикладу єдності між християнами, які долають поділи. На це звернув увагу Папа Бенедикт XVI, проповідуючи під час вечірні з нагоди завершення Тижня молитов за єдність християн, яку він очолив у п’ятницю, 25 січня 2013 р., в базиліці Святого Павла поза мурами.
 
«Це щоразу радість та особлива ласка збиратися разом біля гробу святого апостола Павла, щоб завершити Тиждень молитов за єдність християн», – наголосив Святіший Отець, вказуючи на те, що цьогорічна відправа вписана у контекст Року віри і що «сопричастя у тій самій вірі є основою екуменізму». У цьому контексті Папа навів слова святого Павла з послання до Ефесян: «Одне бо тіло, один дух, та й в одній надії вашого покликання, яким ви були візвані. Один Господь, одна віра, одне хрищення. Один Бог і Отець усіх, що над усіма й через усіх і в усіх». Бенедикт XVI наголосив, що «визнання хрищальної віри в Бога, Отця та Творця, Який об’явився у Сині Ісусі Христі, виливаючи животворящого та освячуючого Духа» вже єднає християн, а без віри, яка є Божим даром та відповіддю людини, «увесь екуменічний рух зводитиметься лише до форми певного “контракту”, до якого варто приєднатися хіба що для спільної користі».
 
Святіший Отець пригадав вчення Другого Ватиканського Собору, який наголошує, що наскільки більше християни єднатимуться з Богом, настільки більше та простіше буде зростати взаємне братерство. «Доктринальними питаннями, які нас розділяють, – додав Бенедикт XVI, – не слід легковажити чи применшувати. Їх слід, радше, відважно розв’язувати в дусі братерства та взаємної пошани». А «коли діалог відображає пріоритетність віри», то дає змогу «відкриватися на Божу дію», в переконанні, що самі своїми силами ми не можемо будувати єдність. «Це Святий Дух, – сказав Папа, – веде нас до повного сопричастя, та допомагає збирати духовне багатство, що існує в різних Церквах та Церковних спільнотах».
 
«У сьогоднішньому суспільстві здається, що християнське послання дедалі менше впливає на особисте та спільнотне життя; і це становить виклик для всіх Церков», – вів далі Бенедикт XVI, наголошуючи на тому, що єдність є не лише найкращим засобом, але й передумовою, щоб «якомога вірогідніше звіщати віру тим, хто ще не пізнав Спасителя» чи тим, хто «майже забув про цей найцінніший дар». І саме згіршення поділів, яке утруднювало місіонерську діяльність, дало поштовх до екуменічного руху.
 
«Прямуючи до повної єдності, необхідно шукати конкретної співпраці між Христовими учнями в ділі передавання віри сучасному світові. Сьогодні існує велика потреба в примиренні, в діалозі та взаєморозумінні, не в моралістичній перспективі, але саме в ім’я християнської вірогідності задля впливовішої присутності у дійсності нашого часу», – наголосив Святіший Отець, пригадуючи й про те, що справжня віра є невіддільною від особистої святості, як також від шукання справедливості. У цьому контексті він зазначив, що цьогорічна тема Тижня молитов була приготована християнами Індії, які «іноді покликані свідчити віру у тяжких обставинах». Смиренно крокувати з Богом означає також переступати бар’єри ненависті, расизму, суспільної та релігійної дискримінації.
 
Насамкінець, Папа ще раз пригадав про те, що «наше шукання єдності в істині й любові ніколи не повинно втрачати з поля зору відчуття, що єдність християн – це діло й дар Святого Духа», який перевищує наші сили. А тому, серцем діалогу є «духовний екуменізм, а особливо – молитва». Однак, «екуменізм ніколи не принесе тривалих плодів, якщо не супроводжуватиметься конкретними жестами навернення», які лежать в основі зцілення спогадів та взаємин. «Ось що є фундаментальним елементом наших екуменічних зусиль. Оновлення внутрішнього життя наших сердець і наших умів, яке відображається в щоденному житті, є вирішальним в будь-якому діалозі, на будь-якій дорозі до навернення».

Джерела: Радіо Ватикан

Воїни Христа Царя

пʼятниця, 25 січня 2013 р.

25.01.2013р. Б. / Завершення Тижня молінь за єдність християн з Папою (25 січня 2013)


Сьогодні, 25 січня 2013 року, коли римо-католицька Церква відзначає празник Навернення святого Павла, закінчується Тиждень молінь за єдність християн, який цього року проходив під гаслом “Те, чого Господь від нас вимагає” (Мих 6,6-8), взятим з 6-го розділу старозавітньої книги пророка Михея. Він жив у 6-7 сторіччях перед Христом, ревно викривав несправедливість та гноблення, захищаючи бідних і знедолених, закликаючи до справедливості й миру та, одночасно, був вісником надії на прихід Месії.
 
Символіка празника Навернення святого Павла дуже яскрава: у цей день по дорозі до Дамаску один із найсуворіших переслідувачів учнів Христа – Савло – побачив самого Христа й почув Його голос. Завдяки цьому сталося навернення цієї людини, яка згодом стала Апостолом Народів, вірним послідовником Христа та проповідником Його Євангелія. Тиждень молінь за єдність християн завершується саме у цей знаменний празник, пригадуючи, що не може бути справжнього екуменізму без навернення.
 
У Римі Тиждень молитов за єдність християн закінчиться сьогодні відправою Вечірні, яку о 17:30 у папській базиліці Святого Павла поза мурами очолить Святіший Отець Бенедикт XVI. На це урочисте богослуження запрошені представники інших християнських Церков та церковних спільнот. Під час відправи Митрополит Геннадій Зервос, що керує архиєпархією Італії та Мальти православної Церкви Константинопольського патріархату, та англіканець канонік Девід Річардсон, представник Кантерберійського Архиєпископа при Святій Столиці, проведуть читання псалмів. Інші читання також доручені представникам інших християнських Церков та церковних спільнот.
 
Моління за єдність християн 1908 року започаткував Пол Воттсон, американський пастор англіканського віровизнання, який через рік став католиком. Тиждень молінь за єдність християн, що у дійсності складається із восьми днів, традиційно розпочинається 18 січня, у празник Престола святого Петра.
 
Щороку Папська Рада сприяння єдності християн та Комісія Всесвітньої Ради Церков спільно доручають розробити тему цього Тижня.
 
2013 року матеріали для Тижня молінь за єдність християн приготували християни Індії, серед яких, Християнський студентський рух, що відзначає своє 100-річчя.
 
До ініціативи проведення Тижня молінь за єдність приєдналась переважна більшість християн світу. Як і попередніми роками до святкування Тижня молитов за єдність християн долучились також і християнські Церкви України.

Фото: обкладинка буклету з пропозиціями для Тижня молінь за єдність християн 2013 р.

Джерела: Радіо Ватикан

Воїни Христа Царя

25.01.2013р. Б. / Мир є плодом відносин людства з Богом

Кардинал Пітер Тарксон, голова Папської ради "Iustitia et Pax", направив спеціальне послання з нагоди V Міжнародного дня молитов за мир у Святій Землі, який відзначатиметься 27 січня.
 
Він нагадав, що прагнення миру збігається з бажанням всебічного розвитку всіх і кожного. "Мир є плодом відносин людства з Богом", - додав він. За словами кардинала Тарксона, відносини людини з Богом сприяють кращим стосункам між людиною та інститутами, її моральності і культури, цінностей та гуманізму. "Справжні будівельники миру  - це ті, хто любить життя і служить йому, у всій його повноті і вимірах: особистому, громадському, трансцендентному", - зазначив голова Папської ради "Iustitia et Pax».
 
Кардинал вважає, що одним із завдань нової євангелізації є виховання прагнення до миру. Він підкреслив, що Церква завжди близька до тих, хто опинився в потребі, і запропонував рецепт миру, який, згідно  єрарха, полягає в побудові життя на засадах Євангелії і наслідуванні Ісуса.

Ініціативу Міжнародного дня молитов за мир у Святій Землі підтримали у всьому світі більше 3 тис. міст.

За матеріалами http://be.radiovaticana.va

Джерело:   Воїни Христа Царя

25.01.2013р. Б. / Нова душпастирська програма Польщі має стати відповіддю на кризу віри


На засіданні Єпископської душпастирської комісії у Варшаві 21 - 22 січня була прийнята нова душпастирська програма для Церкви в Польщі на  2013 – 2017 рр., яка проходитиме під гаслом: «Через Христа, з Христом і в Христі. Через віру і хрест до свідчення».
 
Програма першого року 2013/2014 була названа: «Я вірую в Сина Божого». Основна мета програми - як пояснив архиєпископ Гондецкі - прийняття і відновлення особистої віри в Сина Божого, і як наслідок, участь в житті спільноти і свідчення християнського життя. Нова програма також буде надавати вірянам пастирську опіку з підготовки до святкування 1050-річчя хрещення Польщі, яке відбудеться 2016 року. 

Метою душпастирської програми є відповідь на кризу. Познанський Митрополит зауважив, що в останніх століттях людство все далі відходило від гармонії між вірою, розумом і почуттями, гармонії, що була закладена у Середньовічній Церкві. Внаслідок Реформації, людина ставала все більше поневолена гріхом. Необмежена віра в прогрес цивілізації поставила Бога на задній план, сподіваючись, що людина власними силами збудує царство розуму і незалежності, а дорога до щастя це не шлях до спасіння, а утопічне повернення до природи. 

XIX століття проголосило смерть Бога і тому людина стає самотньою. Віра в Бога замінюється вірою в «абсолютний розум» (Гегель). XX століття є століттям смерті людини, яка повинна звільнити місце для «надлюдини», яка ідентифікується з конкретною расою або соціальним станом.
Місце віри в Бога займає віра в тоталітарну утопію безкласового суспільства, яке обіцяли марксисти. Замість того, щоб говорити про любов, говорять про расове чи класове братерство. 

Рубіж 1968 року пропонує «миттєве задоволення», гедонізм, а людина розглядається вже як вид тварини, ціль якої задоволення усіх своїх потреб (на першому плані секс). XXI століття пропонує концепцію «людини-машини», життя якої можна створювати заново і продовжувати за допомогою біотехнологій і медицини. З цим пов’язаний і культ тіла, який здійснюється за допомогою різних технік, що пов’язане з розвитком спа салонів, фітнес клубів і т.п. 

Відповіддю на цю кризу – як підкреслив архиєпископ Гондецкі – є Слово Боже, яке завжди є незмінним і має відповідь на найглибші рани людства. 

У рамках програми при парафіях будуть створюватися біблійні кола, відбуватимуться реколекції, створюватимуться спільноти. Важливим моментом цього року стане також урочисте вручення Євангелії від святого Марка вірянам усіх парафій Польщі. 

Нова душпастирська програма у Польщі розпочнеться 1 грудня 2013 року, у першу неділю Адвенту. 

За матеріалами: Католицький Медіа-Центр 

Джерело:     КРЕДО

четвер, 24 січня 2013 р.

24.01.2013р. Б. / Блаженніший Святослав відповів на 100 запитань молоді

Незабаром вийде у світ перша аудіокнига Блаженнішого Святослава Шевчука, в якій Патріарх УГКЦ відповідає на 100 запитань молодих людей. Слід зазначити, що із 9 листопада до 5 грудня 2011 року, з ініціативи Департаменту інформації УГКЦ та Комісії УГКЦ у справах молоді, молоді люди з України та з-за кордону надсилали до Першоієрарха Церкви запитання, які стосувалися міжособистісних стосунків, практичного життя християнина та пояснення Божого Слова.
 
Як розповів о. Ростислав Пендюк, голова Комісії УГКЦ у справах молоді, з-поміж 300 запитань, які надійшли, було обрано 100 найцікавіших, що й увійшли до аудіокниги. «Мене вразило те, що багато запитань є справді «життєвими», які зачіпають конкретні ситуації міжособистісних стосунків: ставлення до батьків, до осіб протилежної статі та до друзів. На мою думку, така анонімна форма спілкування молоді з Блаженнішим Святославом є прийнятною, адже часто молоді люди соромляться говорити про те, що їх справді турбує», - зазначив в коментарі для Департаменту інформації УГКЦ о. Ростислав.
 
На переконання священика, молодь повинна стати рушієм «живої» парафії і брати активну участь в житті Церкви не тільки в зовнішньому вимірі. «Дякувати Богу, що ми маємо Патріарха УГКЦ, який розуміє роль молоді в розвитку Церкви. Адже, коли він приїздить в якесь місто, то старається зустрітися із молодими людьми, котрі відповідають йому взаємністю. Важливо, що найвищий провід Церкви розуміє роль молоді в церковному житті і бачить в цьому потребу. Я думаю, що ланка парафіяльного духовенства повинна також це усвідомити», - сказав на завершення голова Комісії УГКЦ у справах молоді.

Департамент інформації УГКЦ

Воїни Христа Царя

середа, 23 січня 2013 р.

23.01.2013р. Б. / Папський реколекціоніст: Я вибрав Псалми, тому що в них говорять Бог і людина


«Я обрав книгу Псалмів, тому що в ній Бог і людина знаходяться в тісному діалозі». Такими словами кардинал Джанфранко Равазі пояснив свій вибір теми реколекцій, які він проводитиме у Ватикані під час Великого Посту.
 
 Президент Папської ради з культури буде проповідувати для Папи і Римської Курії з 17 по 23 лютого. Тема циклу роздумів звучатиме: «Ars orandi, ars credendi (Молитовне мистецтво - мистецтво віри). Лик Бога і людини в молитві Псалмів». 

 «Вибір тем для великопісних реколекцій був дійсно великий. Однак я зупинився на одній книзі Святого Письма, тому що саме Псалми могли б дати ідеальне уявлення про лик Божий і лик людини. Дітріх Бонхеффер, знаменитий богослов і мученик часів нацистів, у зв'язку з цим залишив одне цікаве висловлювання. Він питав: «Хіба Біблія не є Словом Божим? Але чому тоді в Біблії є Псалми і молитви, які так очевидно є словами людини? - Для того, щоб показати, що одкровення Боже - це не одинокий Божественний монолог на золотому горизонті, але це - діалог, а в діалозі завжди має бути відповідь».

І відповіддю на це питання, мабуть, є те, чого Бог очікує від нас, тому що Він поклав печать Свого натхнення. Саме тому була обрана біблійна книга, в якій про віру говорить Бог, але в той же час і людина, яка реагує на це одкровення і відповідає своєю вірою».

У програму великопісних духовних вправ будуть також включені роздуми про дієслова пов'язані з молитвою: «дихати, думати, боротись, любити». Коментуючи цей аспект, кардинал Равазі пояснив:

«Він може здатися трохи провокаційним. Зазвичай дієслова, які характеризують молитву, - це: «молитися, славити, благати, просити» ... Але внутрішня душа молитви набагато складніша, і це, в першу чергу, - дихання: дихання душі. За словами датського філософа Серена К'єркегора, елементарною відповіддю на питання «чому ми дихаємо?» Є відповідь: «Тому що це необхідно для життя». Те ж саме відноситься і до молитви, - вона подібна диханню душі». 


За матеріалами: Радио Ватикан

Джерело:    КРЕДО

За цим посиланням ви можете викачати для себе ПСАЛТИР в аудіо-форматі mp3: 

23.01.2013р. Б. / Тижневий огляд: життя УГКЦ (14.01 – 20.01.)


14 січня, на празник Святого Василія Великого, Блаженніший Святослав Шевчук, Патріарх УГКЦ, очолив Архиєрейську Літургію в соборі Зарваницької Божої Матері, що на Тернопільщині. З Блаженнішим Святославом співслужили: Владика Василь Семенюк, Архиєпископ і Митрополит Тернопільсько-Зборівський, Владика Володимир Війтишин, Архиєпископ і Митрополит Івано-Франківський, Владика Дмитро Григорак, Єпарх Бучацький, та численне духовенство.
 
У вівторок, 15 січня, у Вінниці відбувалися особливі для всіх греко-католиків міста події: першою – було виставлення, на постійне вшанування, мощей Святого отця Піо (з Пʼєтрельчіно, Італія), а другою – саме цього дня, рівно рік тому, декретом Блаженнішого Патріарха Святослава, парафію Покрова Пресвятої Богородиці було передано під опіку Отцям Згромадження Воплоченого Слова.

З нагоди цього, святкову Архиєрейську Божественну Літургію очолив Преосвященний Владика Йосиф Мілян – Єпископ-помічник та Протосинкел Київської Архиєпархії УГКЦ.
 
З нагоди першої річниці від дня створення Української спілки іконописців, у виставковій залі Львівської Архиєпархії (пл. св.. Юра, 5), 17 січня відбулося відкриття нової виставки ікон. На виставці представлено близько 30 робіт об’єднання, деякі з них на Різдвяну тематику.

 На святковій урочистості були присутні: Преосвященний владика Венедикт, єпископ-помічник Львівський, Роман Василик, голова спілки іконописців, чисельні митці, художники, представники влади, студенти Національної академії мистецтв та зацікавлені гості.

 У своєму вступному слові владика Венедикт, подякував іконописцям за їхні старання у справі творення ікон і закликав після першого року підбити підсумки своєї діяльності «що вдалося зробити, а може щось і ні».
 
«Йти з Богом» – під цим гаслом, взятим з книги пророка Міхея 6, 6-8, 18 січня, в день Надвечір’я Богоявлення, розпочався 46 Тиждень молитов за єдність християн, який традиційно відзначається від 18 до 25 січня під егідою Всесвітньої ради Церков та Папської ради сприяння єдності християн.
 
Також у п’ятницю, 18 січня 2013 р., у Ватикані повідомлено про те, що Папа Бенедикт XVI підніс до гідності єпархії дотеперішній Апостольський Екзархат для українців візантійського обряду, що проживають у Великобританії, надаючи їй титул Єпархія Пресвятої Родини з осідком у Лондоні. Першим Єпархом Святіший Отець призначив Преосвященного владику Гліба Лончину, СУ, дотеперішнього Екзарха.
 
 

Проповідник побажав усім вірним, щоб «Господь проник в усі найпотаємніші закутки нашого з Вами життя». «Щоб ця йорданська вода, якою ми окроплюємо всю Вселенну, обновила нас і зробила нас і нашу батьківщину новою во Христі Ісусі», – промовив Глава Церкви.
 
У цей день у Києві відбулася щорічна «Різдвяна просфора» з Блаженнішим Святославом, Патріархом УГКЦ. На коляду прибули дипломати, культурні діячі, політики, прості вірні, численне духовенство, серед якого Архиєпикоп Томас Едвард Галліксон, Апостольський нунцій в Україні, Владика Богдан Дзюрах та Владика Йосиф Мілян.
 
20 січня, відповідно до програми 46-го Тижня молитов за єдність християн, у храмі Святого Василія Великого Блаженніший Святослав Шевчук очолив екуменічний Молебень. Із Патріархом УГКЦ молилися: Архиєпископ Томас Едвард Галліксон, Апостольській нунцій в Україні, Архиєпископ Григорис Буніатян, Глава Української єпархії Вірменської Апостольської Церкви, а також духовенство різних конфесій.
 
До вашої уваги  розмова з Преосвященним Владикою Петром Стасюком, Єпархом для українців-католиків в Австралії, Новій Зеландії та Океанії. Єпископ розповідає про розвиток катехитичної науки в УГКЦ закордоном, зокрема про виклики, які стоять перед катехизацією вірних, та про практику катехуменату.


Джерело:   Воїни Христа Царя

вівторок, 22 січня 2013 р.

22.01.2013р. Б. / Тижневий огляд: Папа і Апостольський Престіл (14.01 – 20.01.)


Понеділок. 14 січня Бенедикт XVI зустрівся з співробітниками відділення італійської поліції, яка слідкує за порядком на площі св. Петра, території навколо Ватикану. Бенедикт XVI відзначив високий професіоналізм, з яким працівники поліції виконують свої обов'язки. «Від усього серця бажаю, щоб ваша робота, яка іноді пов'язана з жертовністю і ризиком, завжди надихалася сильною християнською вірою, яка, без сумніву, є найціннішим духовним скарбом, що був переданий вам у ваших родинах і який ви покликані передати своїм дітям. Рік віри, яку переживає вся Церква, є можливістю також і для вас звернутися до послання Євангелія і дозволити йому глибоко увійти у вашу совість та повсякденне життя, з відвагою даючи свідчення про Божу любов у всіх колах, також і на вашій роботі», - сказав Папа.
 
Вівторок. 15 січня кардинал Держсекретар Тарчізіо Бертоне взяв участь у відкритті нових приміщень ватиканського видавництва. Єрарх звернув увагу на необхідність нових технологій для розповсюдження християнського послання. Однією з таких ініціатив в контексті книговидання є, за його словами, електронні книги.
 
У вівторок секретар Комісії Святого Престолу з релігійних відносин, німецький салезіянин, о. Норберт Хофман заявив, що Святий Престол зацікавлений в проведенні «Дня юдаїзму» на світовому рівні. «Ми закликаємо єпископів відзначати цей день», - сказав священик. Цей день, який підкреслює юдейські корені християнства і сприяє християнсько-юдейському діалогу, 17 січня вже впродовж кількох років відзначається в деяких країнах.
 
Середа. 16 січня під час загальної аудієнції Святіший Отець Бенедикт XVI пригадав, що Старий Завіт розповідає нам, що Бог, не зважаючи на гріх, завжди пропонує людині Свою дружбу, розмовляє з нею. Проте, «Боже обличчя» завжди залишалось закритим від людини. «Щось зовсім нового відбувається з Воплоченням. Шукання Божого обличчя отримує неймовірний оборот, тому що це обличчя тепер можна бачити: це – обличчя Ісуса, Божого Сина, Який став людиною», – сказав Бенедикт XVI, додаючи, що в Христі сягнув свого сповнення шлях Божого об’явлення, що розпочався з покликанням Авраама. В Ісусі також знаходить свою повноту посередництво між Богом та людиною. У Старому Завіті зустрічаємо шерегу людей, які здійснюють це завданння, однак Ісус, правдивий Бог і правдива людина, не є одним із посередників, але, єдиний «посередник» нового і вічного завіту.
 
В кінці загальної аудієнції 16 січня Бенедикт XVI звернувся із закликом до молитви в намірі єдності між усіма послідовниками Христа. «Закликаю всіх молитися, наполегливо просячи Бога про великий дар єдності між усіма учнями Господа. Невичерпна сила Святого Духа нехай надихає нас на щирий пошук єдності, щоб ми могли всі разом сповідувати, що Ісус - це Спаситель світу», - закликав Бенедикт XVI.
 
Банк Італії з 1 січня заблокував платежі кредитними картками в Державі Ватикан. Десятки тисяч туристів з цієї причини змушені платити тільки готівкою для входу в ватиканські музеї, що викликає незручності. Термінали обслуговує італійська філія німецького «Deutsche Bank», де свій рахунок має Інститут релігійних справ (Ватиканський банк). Виключення терміналів Банк Італії мотивував тим, що оскільки Ватикан не входить в Європейський Союз, він не отримує необхідної інформації про рух грошей на ватиканській території.
 
У 2012 р. у Ватикані було розглянуто 807 цивільних і 163 кримінальних справи, повідомив італійський юрист Пьєрфранческо Гросса, другий промотор Трибуналу Держави Ватикан. Було направлено п'ять судових запитів з Італії і один з Польщі. Всі вони були задоволені ватиканськими юридичними органами.
 
У середу Папа Бенедикт XVI призначив нового нунція у Кенії. Ним став Архиєпископ Чарльз Деніел Бальво, колишній нунцій в Новій Зеландії і десяти острівних держав Тихого Океану та апостольський делегат на Тихому Океані.
 
Четвер. У четвер, 17 січня 2013 р., Папа Бенедикт XVI прийняв у Ватикані екуменічну делегацію з Фінляндії, що прибула до Риму з нагоди свята святого Генріха Упсальського, Небесного покровителя своєї країни. Напередодні Тижня молитов за єдність християн, Святіший Отець використав цю нагоду, щоб ще раз наголосити на важливості екуменічного діалогу, який повинен бути шляхом до єдності, якими спільно смиренно крокуємо шляхами справедливості.
 
Цього ж дня Папа Бенедикт XVI, у рамках візиту «ad limina Apostolorum», прийняв на аудієнції групу італійських єпископів з регіонів Абруццо і Малізе. Під час зустрічі з єрархами Святіший Отець в першу чергу торкнувся проблеми роботи, сім'ї та молоді.
 
17 січня почав діяти твіттер-канал Папи Бенедикта XVI латинською мовою. Латинською мовою «Твіттер» Святішого Отця називається – «Pagina рubblica breviloquentis» (Офіційна сторінка коротких повідомлень).
 
Від 17 до 19 січня 2013 р. у Римі відбувалась Пленарна зустріч Папської Ради «Cor Unum» (Єдиним Серцем) – організму Римської Курії, який відповідає за харитативну діяльність Церкви. Серед тем, які розглядалися протягом пленарних засідань, були: «Секуляризовані людина і світ: філософські, юридичні та етичні основи нової глобальної етики», «Милосердна любов, християнська антропологія та нова євангелізація: пропозиція для сучасного світу».
 
У четвер кардинал Держсекретар Тарчізіо Бертоне очолив урочистість в Папській церковній Академії, яка готує майбутніх дипломатів Святого Престолу. Кардинал нагадав студентам про важливість не втратити розуміння суті місії дипломатичного посланця. «Якщо ми зможемо віддавати хвалу Богові, остаточно поставивши на перше місце в нашому житті віру, тоді станемо справжніми будівничими миру, в середовищах життя і служіння, в церковних і міжнародних відносинах», - підкреслив кардинал Бертоне.
 
П’ятниця. Під гаслом «Те, чого Господь від нас вимагає» (Мих. 6, 6-8), 18 січня 2013 р., в переважній більшості країн північної півкулі розпочався традиційний Тиждень молінь за єдність християн, який закінчиться 25 січня відправою вечірні, яку Святіший Отець Бенедикт XVI очолить в римській базиліці святого апостола Павла. На це урочисте богослуження запрошені представники інших християнських Церков та церковних спільнот.
 
У п’ятницю Папа Бенедикт XVI підніс до гідності єпархії дотеперішній Апостольський Екзархат для українців візантійського обряду, що проживають у Великобританії, надаючи їй титул Єпархія Пресвятої Родини з осідком у Лондоні. Першим Єпархом Святіший Отець призначив Преосвященного владику Гліба Лончину, СУ, дотеперішнього Екзарха.
 
Цього ж дня у Ватикані було повідомлено про те, що Папа Бенедикт XVI прийняв у церковне сопричастя Блаженнішого Ібрагіма Ісаака Сідрака, Патріарха Олександрійського Коптської Католицької Церкви. Обраний 15 січня 2013 року Синодом Єпископів цієї Церкви, патріарх Ібрагім просив про це, відповідно до приписів 76 канону Кодексу Канонів Східних Церков.
 
Винуватцю скандалу Vatileaks, Паоло Габріеле, була запропонована робота у ватиканській дитячій лікарні Бамбіно Джезу (Bambino Gesu) в Римі. За рішенням суду Ватикану, який визнав Габріеле винним у крадіжці конфіденційних документів, колишній камердинер Папи надалі не повинен допускатися до роботи у Ватикані, але йому може бути надано робоче місце в «менш вразливих» установах, що знаходяться під опікою Ватикану. Лікарня відповідає цим критеріям. Тут Габріеле буде виконувати канцелярську роботу.
 
Субота. У суботу Папа Бенедикт XVI прийняв на аудієнції учасників пленарної асамблеї Папської ради Cor Unum, діяльності якої було присвячено нещодавнє апостольське послання Папи motu proprio «Intima Ecclesiae natura». «Ваше свідоцтво, - сказав Святіший Отець у вітальній промові до учасників асамблеї, - може відкрити двері віри багатьом людям, які шукають любові Христової». Папа констатував, що в кожну епоху, коли людина відодила від задуму Творця, вона ставала жертвою культурних спокус, які врешті-решт її  поневолювали. В останні століття ідеології, що вихваляють культ нації, раси чи соціального класу, проявили себе як справжнісіньке ідолопоклонство. Те ж саме можна сказати про нестримний капіталізм, що поклоняється прибутку, який породив кризу, нерівність і убогість. Сьогодні - сказав далі Папа - все більше людей усвідомлюють невідмовну гідність кожної людини і взаємну відповідальність, - і це сприяє розвитку справжньої цивілізації, цивілізації любові. З іншого боку, і наша епоха охарактеризована тінями, які затьмарюють задум Бога. До таких феноменів Папа зараховує «трагічне зведення антропології до стародавнього гедоністичного матеріалізму» і «технологічного прометеїзму». Папа підкреслив, що пастирі Церкви зобов'язані застерігати від подібних ідеологій як окремих віруючих, так і всіх розсудливих людей.
 
Неділя. Перед проказуванням молитви «Ангел Господній» з вірними, Святіший Отець виголосив недільну катехизу. У своєму повчанні Папа зупинився на події весілля у Кані Галилейській, яку описав святий євангелист Іван. Про цю біблійну подію згадуємо відразу після різдвяного часу, адже вона, разом із відвідинами трьох царів та хрищенням Ісуса в Йордані, формує «трилогію епіфанії», тобто об’явлення Ісуса людям. Весілля у Кані Галилейській стало місцем першого чуда, яке здійснив Христос під час Свого земного життя; стало місцем, де Спаситель вперше публічно виявив свою славу, породжуючи, тим самим, віру Своїх апостолів. Ісус Христос, на прохання Своєї Матері, перетворив воду у добірне вино, яке символізує радість любові, але також – кров Месії, яку він проллє для того, щоб підписати Свій подружній союз із людством. «Церква є нареченою Христа, Який Своєю благодаттю робить її святою та гарною. Однак, ця наречена, яка складається з людей, завжди потребує очищення. А одна з найбільших провин, які спотворюють обличчя Церкви – це та, що проти її видимої єдності, зокрема, історичні поділи, які розділили християн і які ще й досі не є подолані», – промовив Святіший Отець. на закінчення Вселенський Архиєрей закликав вірних до молитви, окрім за єдність усіх християн, також за мир, щоб під час збройних конфліктів, які тривають у різних частинах світу, припинилось кровопролиття беззбройних цивільних, щоб припинилось насильство та щоб ворогуючі знайшли у собі сміливість до початку діалогу та переговорів.


Джерело:   Воїни Христа Царя

понеділок, 21 січня 2013 р.

21.01.2013р. Б. / «Закордоном катехизація конкурує із спортом і танцями», − Владика Петро (Стасюк)


Споконвіку представники УГКЦ дбали про пізнання дітьми та дорослими основних правд християнської віри. Так, ще Митрополит Андрей Шептицький наголошував на важливості катехизації дітей: «Одне слово з Божої науки, висказане ревним катехитом, може на ум і на серце дитини зробити таке враження, що не дасться затерти до старости». Тепер же Блаженніший Святослав Шевчук, Глава УГКЦ, зазначає, що  важливими складовими «живої парафії» є  добрий душпастир, літургійне життя – звершення таїнств Христової Церкви, катехизація – навчання віри, койнонія – об’єднання вірян у єдину спільноту, дияконія – служіння спільноти вірян іншим людям, місійність – коли віряни діляться своєю вірою з близькими.

До вашої уваги – розмова з Преосвященним Владикою Петром Стасюком, Єпархом для українців-католиків в Австралії, Новій Зеландії та Океанії. Єпископ розповідає про розвиток катехитичної науки в УГКЦ закордоном, зокрема про виклики, які стоять перед катехизацією вірних, та про практику катехуменату.
 
- Преосвящений Владико, за вашими спостереженнями, яка динаміка розвитку катехитичного служіння в Європі та Україні?

- Катехизацію в сучасному розумінні не можна вважати складовою традиції УГКЦ. Зазвичай дітей катехизувала вдома мама чи бабуся, а також цю роль виконував священик під час проповідування. Навіть сьогодні, коли минуло 20 років організованої катехитичної праці та вийшов у світ Катехизм УГКЦ «Христос − наша Пасха», в деяких єпархіях ще не налагоджено належно навчання основних правд віри.

Однак нині катехизація в УГКЦ має відповідну структуру, в якій є учитель чи катехит, котрий навчає дітей. Така система притаманна західному світу і Католицькій Церкві. Усвідомлюючи, що сучасні діти можуть не отримувати певних знань вдома, ми намагаємося систематизувати катехитичні науки, видавши посібники і підручники. Таке вже робить Західна Церква сотні років.

Відомо, що в діаспорі завжди були монахині, які навчали дітей основних правд Христової віри. Я виростав у Канаді і черпав знання саме з таких наук. Пригадую, як 60 років тому вони приїжджали раз на рік  в наші канадські околиці і катехизували дітей віком до 9 років.

Додам, що за останні 20 років в Україні відбувся великий поступ в катехитичному служінні: засновано катехитичні школи; офіційно працюють близько 1500 вчителів, які мають дипломи катехитів; розроблено систему підручників тощо. А закордоном є багато черниць, які  продовжують катехизувати. Наприклад, у Бразилї, де є 600 черниць, катехизація відбувається на високому рівні. Як бачимо, таке навчання відрізняється у різних країнах світу. Тепер ми, як представники Патріаршої катехитичної комісії УГКЦ, прагнемо досягнути формальної структуризації катехитичного навчання, адже діти йдуть у світ, не знаючи нічого про Бога, а це вже є викликом сучасності.
 
- Владико Петре, закордоном також діють єпархіальні катехитичні комісії УГКЦ?

- Згідно з постановами Синоду Єпископів УГКЦ і рішеннями Патріаршої катехитичної комісії, у кожній єпархії повинні катехизувати. Гадаю, що кожна єпархія вже має відповідну комісію. У Канаді, Австралії та деяких інших країнах навіть діють катехитичні центри. Можливо, закордоном катехизація відбувається поки не так, як ми б цього хотіли, проте в цій ділянці простежується  великий поступ. Наприклад, у Канаді катехитична школа має гарні приміщення із відповідними образами та іконами. Тому, можна сказати, те, що є в Україні, вже є і на поселеннях.
 
- На вашу думку, які труднощі виникають під час катехизації дітей закордоном?

- Найбільші труднощі пов’язані з тим, що деякі батьки, які виростали в радянські часи, не проходили катехизації. Сучасні батьки, за нашими спостереженнями, мають інші пріоритети. Наприклад, закордоном ми постійно «боремося» із спортом, бо діти грають у футбол у суботу вранці або в неділю. Спорт став конкурентом для Церкви і вивчення катехизмових правд. Інколи перешкодою стають українські танці, які на поселеннях організовують у вихідні. Батькам доводиться вибирати між спортом, Церквою, українськими танцями. Ще одна проблема − добирання до Церкви. Наприклад, в Австралії потрібно їхати до храму близько години.
 
- Чи є на поселеннях певні інституції, які вишколюють катехитів?

- Кожна єпархія має головного катехита − єпископа. І він повинен подбати про існування структур, які виховують катехитів. Звичайно, потрібно розуміти, що в деяких єпархіях у діаспорі є специфічні труднощі: наприклад, на території Австралії, яка є дуже великою (як-от США), існує лише одна єпархія і 15 парафій. Це значно ускладнює процес катехитичного навчання.
 
- Серед тем, які обговорювалися на Синоді Єпископів УГКЦ у вересні 2012 року у Вінніпезі (Канада), йшлося про застосування, відповідно до сьогоднішніх душпастирських потреб Церкви, практики катехуменату…

- Практика катехуменату полягає в катехизації людей, які ще не є охрещені. До цієї групи людей ми також відносимо тих дорослих, які мало знають про Церкву. Окремо слід сказати про тих, які не є українцями, але хочуть бути вірними УГКЦ. Переважно це стосується подружніх пар. Закордоном більшість українців одружуються із представниками інших національностей. Загалом же, катехуменат це нагода відновити віру для всіх вірних.
 
- Відомо, що на тому ж таки Синоді йшлося про покращення катехизації в країнах, де ще немає структур УГКЦ. Яким чином зараз це здійснюється? 

- Тут йдеться про такі країни, як Італія, Іспанія та Португалія, де є багато наших вірних, але немає церковних структур, тобто єпархій. Є також багато місцевостей, де відбуваються наші богослужіння, але немає своїх храмів і єпископів. Ці країни відвідує Владика Діонісій (Ляхович), який є Апостольським візитатором для українських греко-католиків в Італії та Іспанії. Однак тішить те, що на З’їзді катехитів, який відбувся у Львові наприкінці минулого року, були люди з Італії та Іспанії, котрі розповіли про свою катехитичну діяльність там. Представники Патріаршої катехитичної комісії прагнуть сприяти тому, щоб ті церковні структури, які існують в єпархіях УГКЦ в Україні, були створені і для наших вірних закордоном.

Сьогодні ми йдемо в потрібному напрямку, хоча на нашому шляху є певні труднощі. Тут також потрібно висловити вдячність представникам Римо-Католицької Церкви, які надають нам приміщення, щоб закордоном ми могли вчити наших дітей основних правд нашої віри.

* * *

Принагідно хотів би привітати всіх вірних УГКЦ із Різдвом Христовим. У нашій християнській традиції це свято відіграє велику роль. Адже це унікальна нагода катехизувати, пізнавати Ісуса Христа, який народився і трудиться разом із нами і який присутній через Святого Духа в нашому житті. Ми повинні пам’ятати, що Він є серед нас. З нами − Бог!
 
Розмовляла Руслана Ткаченко
 
Джерела: www.ugcc.org.ua

Воїни Христа Царя

неділя, 20 січня 2013 р.

20.01.2013р. Б. / Однією з найбільших провин членів Церкви є поділи


Перед проказуванням молитви «Ангел Господній» з вірними, які, незважаючи на дощову погоду, зібрались сьогодні, 20 січня 2013 року, перед ватиканською базилікою Святого Петра, Святіший Отець виголосив недільну катехизу. У своєму повчанні Папа зупинився на події весілля у Кані Галилейській, яку описав святий євангелист Іван і про яку цього дня читалось у римо-католицьких храмах. Про цю біблійну подію згадуємо відразу після різдвяного часу, адже вона, разом із відвідинами трьох царів та хрищенням Ісуса в Йордані, формує «трилогію епіфанії», тобто об’явлення Ісуса людям.
 
Весілля у Кані Галилейській стало місцем першого чуда, яке здійснив Христос під час Свого земного життя; стало місцем, де Спаситель вперше публічно виявив свою славу, породжуючи, тим самим, віру Своїх апостолів. Ісус Христос, на прохання Своєї Матері, перетворив воду у добірне вино, яке символізує радість любові, але також – кров Месії, яку він проллє для того, щоб підписати Свій подружній союз із людством.
 
«Церква є нареченою Христа, Який Своєю благодаттю робить її святою та гарною. Однак, ця наречена, яка складається з людей, завжди потребує очищення. А одна з найбільших провин, які спотворюють обличчя Церкви – це та, що проти її видимої єдності, зокрема, історичні поділи, які розділили християн і які ще й досі не є подолані», – промовив Святіший Отець, пригадивши, що саме у ці дні, від 18 до 25 січня, триває Тиждень молитов за єдність християн, тема якого звучить: «Те, чого Господь від нас вимагає».
 
Папа заохотив усіх молитись у тому наміренні, «щоб усі були одно», що є заповіддю самого Христа, а також пригадав, що у п’ятницю, закінчуючи цей Тиждень молінь, він очолить Вечерню у базиліці Святого Павла за мурами, на якій будуть присутні представники інших Церков та Церковних спільнот. А на закінчення Вселенський Архиєрей закликав вірних до молитви, окрім за єдність усіх християн, також за мир, щоб під час збройних конфліктів, які тривають у різних частинах світу, припинилось кровопролиття беззбройних цивільних, щоб припинилось насильство та щоб ворогуючі знайшли у собі сміливість до початку діалогу та переговорів.

Джерела: Радіо Ватикан

Воїни Христа Царя

20.01.2013р. Б. / Екуменізм - це не просто справа дипломатії або політики: це питання віри


Екуменізм життя веде нас до єдності: в цьому переконаний президент Папської ради зі сприяння християнській єдності кардинал Курт Кох, який дав інтерв'ю для Радіо Ватикану з нагоди Тижня молитов за єдність християн. Тема Тижня молитов, котрий триватиме до 25 січня, натхненна фразою з книги пророка Міхея: «Те, чого вимагає від нас Господь».

«За останні 50 років відбулося багато подій, - сказав кардинал Кох. - Відбулося багато діалогів, було знайдено безліч шляхів зближення. Особливо згадується значна подія, що сталася незадовго до закінчення Другого Ватиканського собору: коли взаємне відлучення між Католицькою та Православною Церквами залишилося в минулому. Пригадується велика Декларація між Всесвітньою лютеранської федерацією і Папською радою зі сприяння християнській єдності про доктрину Виправдання, - тобто практично про те проблематичне положення, яке за часів Реформації стало причиною поділу між нами. Поряд з цими подіями була розвинена всесвітня мережа дружніх екуменічних відносин, і я думаю, - підкреслив кардинал Кох, - що це набагато важливіше, так як в майбутнє нас поведе не екуменізм «на папері», але єдність життя. Але незважаючи на все, що було зроблено, треба сказати, що мета екуменізму не досягнута: ми ще не знайшли єдності, і перед нами ще багато роботи для її пошуку».

У відношенні діалогу з православними і однією з основних труднощів діалогу, тобто поділу в самому православ'ї, кардинал Кох сказав, що «існує Міжнародна комісія між Римо-Католицькою Церквою і православними Церквами. Православ'я представлене делегаціями майже всіх помісних Церков - за винятком Болгарії, і там дійсно існує деяка напруженість у внутрішніх відносинах. Тому я припускаю, що проведення Всеправославного собору стало б дуже важливою подією. Я стежу за розвитком цього питання з великою симпатією, тому що переконаний: якщо справа дійде до відкриття Всеправославного собору, то це стане також великою підмогою для екуменічного діалогу з нами».

Відповідаючи на запитання журналіста Ватиканського радіо про зв'язок між Роком Віри і Тижнем молитов за єдність християн, кардинал Курт Кох заявив, що «ця ініціатива займає центральне місце, тому що наріжним каменем екуменізму є саме віра.

Екуменізм - це не просто справа дипломатії або політики: це питання віри. І тим, що нас об'єднує нацбільше - є Таїнство Хрещення, визнане всіма, і Апостольське сповідання віри. У цьому сенсі, Рік Віри - це великий стимул для пошуку коренів екуменізму, які перебувають саме у вірі».

За матеріалами: http://ru.radiovaticana.va

Джерело:   Воїни Христа Царя