ЛЮБОВ


ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ! (І Кор.13,4-8)

пʼятницю, 19 жовтня 2012 р.

Благодійний концерт під стінами Лук’янівського СІЗО для політв'язнів


Окрім Маршу боротьби УПА і святкового концерту на Михайлівському майдані, 14 жовтня 2012 року в Києві, також, відбувся ще один концерт - під стінами Лук’янівського СІЗО, організований Комітетом визволення політв’язнів.

У спеціальну прозору скриньку збирали кошти на допомогу арештованим і засудженим, ставили підписи під скаргами на суддів Юрія Бурбелу, який з усіма можливими порушеннями судить зараз "васильківських "терористів", і Тамару Міхієнкову, яка на 14 років засудила народного месника Віталія Запорожця. Дівчата обклеїли стіни "Лук’янівки" плакатами на підтримку політв’язнів.

Обличчя, як завжди на таких акціях, знайомі - крім кількох активістів, які спеціально приїхали на Покрову з Криму.

Микола Коханівський зачитав звернення до Юлії Тимошенко, Арсенія Яценюка та Олега Тягнибока з проханням підтримати політв’язня Ігоря Мосійчука, як єдиного кандидата від Об’єднаної опозиції (адже він, перебуваючи в СІЗО зумів таки зареєструватися у ЦВК, як кандидат). Пан Микола казав про те, що політв’язні сидять за всіх нас, тому наше завдання - їм служити: допомагати матеріально, інформаційно і просто славити їх, бо це новітні повстанці.

Кость Зацарний з ОУН зачитав список сучасних українських політв’язнів, яких утримує режим Януковича:
- Віталій Грузинов (Ведмідь) з УНСО - арештований за "мовний Майдан";
- Віталій Запорожець;
- троє васильківських "терористів" - Ігор Мосійчук, Сергій Бевз, Володимир Шпара;
- патріотівці Олег Однороженко, Андрій Білецький, Ігор Михайленко, Віталій Княжицький, Євген Кравчун, Сергій Паршаков (разом з "васильківськими" - нині ув’язнено 9 активістів ПУ і СНА)
- Дмитро і Сергій Павличенки;
- "ніжинські робінгуди": Дмитро Волик, брати Влад і Анатолій Поповичі, Андрій Бондаренко, Рустам Уразгельдиєв, Сергій Ярмоленко;
- "мелітопольські палії": Дмитро Світанько, Олександр Радолов, Антон Шамов і Антон Бойко.

Сашко Аронець зі "Свободи" казав про те, що в сталінських ГУЛАГах політв’язні були найнижчою і найзабитішою кастою, поки там не з’явилися бандерівці і не навчили всіх поважати політрепресованих. Ще сказав, що влада своїми репресіями виховує з людей нових бандерівців, і що 14 жовтня - день боротьби за національну і соціальну справедливість.

Ігор Гаркавенко, як завжди, казав щось складне і філософське - про митців і політиків, які пройшли війну (Першу світову) і привнесли в естетику і політику орієнтир на фронтове братство. Нові покоління заздрили їм - а доля приготувала їм тюремне братство, в якому на диво є багато спільного з військовим, і це солідарність і постійне вольове зусилля.

Дмитро Лінько з "Братства" видав, що будь-який марш чи похід - це лише підготовка до бою, і сьогоднішні акції - лише підготовка до штурму Лук’янівського СІЗО. Сказав, що вибори можуть змінити щось у цій державі лише для однієї людини: якщо Ігор Мосійчук переможе на виборах, він вийде на волю.

"Друг Октан" з "Патріоту України" модернізував пункт перший Декалогу: "Здобудеш Українську державу або відсидиш у боротьбі за неї".

Співали Леся Рой і гурт "Телері" - енергійні народні пісні у власній обробці, Дмитро Добрий-Вечір і гурт "Вій", кобзар Тарас Компаніченко. Зазвичай я такі концерти записую повністю і потім викладаю, а цього разу не вийшло - треба було економити заряд у камері, щоб вистачило на свободівський марш. Але дещо ми все-таки зняли, дивіться, слухайте.

Олена Білозерська

На щастя, "Українському клубу Криворіжжя" вдалося записати концерт і звернення патріотів повністю. Тож, доповнюємо текст Олени Білозерської своїм відео.








Матеріали за темою:  - Криворізькі націоналісти взяли участь в Марші боротьби УПА в Києві (+фото, відео)
Автор:  - фото, текст - Олена Білозерська
Джерело:  - http://bilozerska.livejournal.com/

19.10.2012р. Б. / Канада: школи брехні



 
Зауваження Лорел Броутен, міністра освіти канадської провінції Онтаріо, про те, що в католицьких школах не можна навчати, що аборти є злом, викликали хвилю обурення серед духовенства й віруючих.

Вони вимагають не тільки відставки цієї пані, члена Ліберальної партії, а й також відкликання т.зв. антидискримінаційного закону, який під прикриттям боротьби з упередженнями став засобом боротьби з захисниками життя. Про те, що католики мають не тільки право, а також і обов’язок захищати життя, нещодавно нагадав митрополит Торонто, кардинал Томас Колінз. Він також зазначив, що католицьку автентичність шкіл захищає конституція Канади. Коментар кардинала під час нещодавнього благодійного обіду стосувався конкретно зауважень пані міністр. Оскільки п.Броутен визнала, що, відмовляючи жінці у праві на вибір аборту, католицькі школи розвивають позиції, характеризовані негативним ставленням до жінок, а отже – порушують закон. На її думку, кожна критика абортів суперечить законодавству.

Після хвилі обурень, що постала внаслідок проблемних висловлювань члена уряду провінції Онтаріо, прес-представник міністра освіти Періс Мейльор на сторінках газети «National Post» додала, що вчення про повагу до життя не може полягати на тому, що в жінки відбирають право на аборт.

Як коментує портал LifeSiteNews, використовуване проабортними колами нібито нейтральне гасло «право жінки на вибір» насправді ідентичне «праву на аборт», тобто убивству дитини в лоні матері. Позиція пролайфу виходить із того, що оскільки кожна людська істота має право на життя, то не можна одночасно схвалювати закон про вбивство людини «без огляду на вік, розміри чи ступінь самостійності цієї особи».

Катехізис Католицької Церкви виразно каже, що людське життя від моменту зачаття має бути шановане і бережене в абсолютний спосіб (п.2270), а аборти є «злочином проти життя» і «моральним злом». Катехізис підкреслює, що вираженням поваги та опіки, належних дитині, яка має народитися, мають бути передбачені законодавством від миті її зачаття відповідні карні санкції за кожне порушення її прав (п.2273). Церква, вказуючи на тяжкість скоєного злочину, накладає також канонічну кару екскомуніки (виключення зі своєї спільноти) за формальну співучасть у перериванні вагітності.

Згідно з офіційними деклараціями, антидискримінаційний закон Онтаріо мав захищати дітей від використання. На практиці ж він виявився знаряддям боротьби з католицькими школами, які навчають інших цінностей, ніж ті, що їх пропагує вкрай заідеологізований уряд штату.


За матеріалами: wiara.pl

Джерело:     КРЕДО

19.10.2012р. Б. / Священик-марафонець уділив відпущення гріхів умираючому



 
У неділю 14 жовтня в Познані, Польща, відбувся 13-й міський марафон. 5700 бігунів із 31 країни світу долали дистанцію 42 км 195 м. Однак одному з них не пощастило.

37-річний чоловік почувся недобре на 14-му кілометрі траси. «Медична служба виловила мене з натовпу завдяки тому, що я побіг у сутані. Вочевидь так мало бути», – сказав о.Адам Павловський, вікарій познанської парафії Марії Цариці. 

– З волі Божого Провидіння, я був там близько. Рятівники покликали мене для священицького служіння. Я не мав при собі єлею хворих, але міг уділити цьому чоловікові відпущення гріхів у вигляді генеральної абсолюції. Це страшно, що людина померла, але важливо, що вона була підготовлена до зустрічі з Богом. Кілька днів тому я розмовляв із його близькими, і виявилося, що для них це було надзвичайно важливе.

Але як можна продовжувати марафон після такої події? – Нас, священиків, готують до служіння, – каже о.Адам. – Я священик уже 10 років. За цей час працював, серед іншого, у шпиталі, де багато разів уділяв розрішення вмираючим. Це трохи загартовує, хоч і не скажу, що не відчув цього тягаря під час подальшого бігу. Вочевидь він був зі мною весь час.

На трасі о.Адам уділив ще одне таїнство – висповідав одного з бігунів. Чимало учасників запитували його, чи він справжній священик.


Отець Адам Павловський вирішив, що цього року візьме участь у познанському марафоні, пробігши всю трасу в сутані і з написом «БОГ Є». У певному сенсі, його марафон був найдовшим, оскільки жодного «звільнення» від недільних Мес він не мав, і після марафонського бігу ще відправив у своїй парафії Служби Божі о 18.30 і 21.00. У подоланні траси йому морально допомагала спільнота св.Яцека, душпастирем якої він є; на останніх кілометрах бігу вони підтримували марафонців співом.



За матеріалами: gazeta.pl, lazarz.pl

Джерело:    КРЕДО

четвер, 18 жовтня 2012 р.

18.10.2012р. Б. / Про Українську Греко - Католицьку Церкву на Італійському Телеканалі «Tele Pace»


Сьогодні, 18 жовтня 2012 на Італійському Телеканалі "Tele Pace" о 20:35 в ефірі пілотний випуск з циклу програм про Українську Греко - Католицьку Церкву. 

Перший випуск буде присвячено українцям в Італії.
 
Запрошуємо до перегляду, і чекаємо на Ваші враження та відгуки.
 
Повтор програми завтра 19 жовтня о 13:40.
 
Програму можна переглянути і поза межами Італії на супутниковому телебаченні.


Координати:
Europa
Satellite Eutelsat Hotbird 8 @ 13° E
Transponder Txp 84
Frequenza 12380 MHz - Verticale (V)
FEC 3/4
Symbol Rate 27500 MSym/sec
Video PID 3027
Audio 1 PID 3037
Audio 2 PID 3097
Canale 850 del decoder Sky

у веб просторі онлайн  веб-тб http://telepace.it/web-tv.php

Перший випуск італійською мовою, у планах і програми українською.


Джерела: www.leleky.org

Воїни Христа Царя

середу, 17 жовтня 2012 р.

17.10.2012р. Б. / У василіянському монастирі на Харківщині відбулися дияконські свячення



 
У неділю 14 жовтня в Покотилівському Святопокровському монастирі, що на Харківщині, відбулися урочисті святкування з нагоди храмового свята Покрови Пресвятої Богородиці. 
 
Урочисту Архиєрейську Святу Літургію очолив єпископ-помічник Донецько-Харківського екзархату владика Василій Медвіт, ЧСВВ у співслужінні священиків Харківського вікаріату: декана о. Олександра Дяді, о. Романа Валявки, о. Володимира Раковецького, о. Віктора Мартиненка, о. Віктора Кваснія, ЧСВВ. 


Важливою подією свята стали дияконські свячення брата Кипріяна Стефанишина, ЧСВВ, який служить у Святопокровському монастирі та займається молодіжними товариствами. 


Служба закінчилася освяченням каплиці Покрови Пресвятої Богородиці на подвір’ї монастиря, яку збудував парафіянин Сергій Прокопчук. Кошти на каплицю пожертвували учасниці руху «Матері в молитві». 

На свято зібралися чисельні вірні, які прибули з різних куточків Харкова та західної України. Після урочистостей ігумен монастиря єрм. Йосиф Щур, ЧСВВ запросив присутніх на урочисту трапезу, так звану «Покровську кашу», а молодь парафії дала невеличкий концерт. 


Після святкування владика Василій Медвіт, ЧСВВ розповів про роль мирян у Церкві: 

«Миряни мають велику роль в Церкві, а не тільки щоб ставати, клякати та гроші на тацю кидати. Вони є співпрацівниками священика, тобто діють зі священиком разом. Священик не може нічого без мирян зробити, бо він би тоді був сам, а миряни без священика теж нічого не зроблять, бо тоді не було би Церкви. Миряни мають пізнати своє місце в Церкві, вони мають помагати, мають спільно жити, діяти спільно. А перш за все, на цій ланці помочі другим, наприклад, Карітасу, коли громада починає жити разом і знати всі свої проблеми, допомагати один одному, то вони творять одну велику сім’ю.» 


Джерело:    КРЕДО

вівторок, 16 жовтня 2012 р.

16.10.2012р. Б. / Cьомий день Синоду: епоха «нового мучеництва» від секулярного і антирелігійного світу


Cьомий день роботи генеральної асамблеї Синоду, 15 жовтня, був присвячений виступам синодальних отців. Було звернуто увагу не тільки на труднощі, з якими стикаються християни Африки, зокрема Малі, але і послідовники Христа на європейському континенті, де глобалізація і секуляризм формують нові види «мучеництва», де Бога не тільки виключають зі всіх сфер, але й іноді зовсім Його не знають. Нова євангелізація, на думку учасників асамблеї, може спиратися тут на три інструменти: вірні-миряни, сім'ї, екуменічний та міжрелігійний діалог. Кардинал Йосип Бозаніч з Хорватії відзначив важливість пам'яті про мучеників за віру в країнах, які нещодавно пережили переслідування. Вони принесли плоди у вигляді безлічі «нових християн», завдяки чому Церква відродилася. Зараз настала епоха «нового мучеництва» від секулярного, антирелігійного, нетерпимого світу.
 
Кардинал Антоніо Марія Вельо відзначив важливу роль емігрантів у створенні сильних спільнот. Глава Папської ради душпастирства емігрантів і подорожуючих звернув увагу на підтримку цих категорій віруючих, оскільки їх присутність в Церкві є висловленням солідарності та діалогу зі світом.
 
Архиєпископ Вінченцо Палья, глава Папської Ради у справах сім'ї, зупинився у своєму виступі на ролі сім'ї, яка має бути суб'єктом нової євангелізації, а Церква повинна стати родиною родин. Єрарх звернув особливу увагу на ризик втрати суті, сенсу і важливості сім'ї. Вона повинна стати в центрі політики, економіки та культури. Єрарх згадав слова бл. Івана Павла II, що саме «сім'я повинна надихати нову євангелізацію».
 
Глава Папської Ради з інтерпретації законодавчих текстів, кардинал Франческо Кокопальмеріє підняв тему співпраці між спільнотами, особливо християнськими, згадавши, що потрібна не конфронтація, але співпраця, особливо з Православною Церквою. Враховуючи наслідки секуляризму, є потреба в тісній співпраці між спільнотами, а також в більш активній ролі мирян. Кардинал підкреслив позитивний досвід співпраці і як приклад навів підписання спільного послання Конференції єпископів Польщі та Російської Православної Церкви.
 
Єпископи Сирії та Пакистану поділилися досвідом нової євангелізації в своїх країнах, особливо серед молодих людей. Вони повідомили, що мусульманська молодь часто приймає християнство, шукаючи в образі Бога люблячого Отця.

За матеріалами be.radiovaticana.va

Джерело:   Воїни Христа Царя

16.10.2012р. Б. / Важкі питання. Чи існують особливі випадки, в яких допустиме використання презерватива для католиків?


ПИТАННЯ: В одному з інтерв'ю кардинал Мартіні говорить про допустимість використання презерватива в особливих випадках. Самого інтерв'ю я не читав, але читав про це статтю. Кард. Мартіні говорить, що хоча саме по собі використання презерватива - це зло, все ж це «менше зло», коли є ризик зараження СНІДом. Особливо коли мова йде про сімейні пари.
 
ВІДПОВІДЬ: Щоб бути добрим, всякий вчинок повинен бути таким як за своєю метою, так і за засобами. Святий Павло говорить «не робити зло, щоб вийшло добро».

Якщо звернутися конкретно до інтерв'ю кард. Мартіні, то в тому вигляді, в якому його представили деякі коментатори, дійсно, деякі твердження можуть викликати подив. Однак досить почитати оригінал, щоб переконатися: кардинал Мартіні говорив зовсім не про це.
 
Але перед тим як передати його точні слова, поміркуємо над поставленим питанням об'єктивно. Тут потрібно зробити два зауваження: перше - наукового характеру і друге - етичного.
 
Отже, медичній науці відомо, що презерватив може виявитися неефективним як контрацептив у півтора відсотках випадків. Це пов'язано з пористістю матеріалу, з якого він зроблений. А вірус ВІЛ у 450 разів менший, ніж сперматозоїд, значить, вірогідність неефективності презерватива для захисту від СНІДу ще вища.
 
На жаль, сьогодні масова і безкоштовна роздача презервативів створює ілюзію «захищеного сексу». Однак це лише посилює оману - як з медичної, так і з етичної точки зору.
 
Дані Міжнародної Стокгольмської конференції зі СНІДу, які сьогодні доступні всім, свідчать, що в 25 відсотках випадків захворювань на СНІД одного з подружжя пари вирішили вибрати повне утримання, і в цих парах не було жодного випадку зараження. 38,8 відсотків подружніх пар вибрали презерватив, і в цих парах зараження відбулося більш ніж в 16 відсотках випадків. 36,2 відсотків пар вирішили вдатися до інших методів, і в 82 відсотків з них відбулася передача інфекції.
 
Висновок: презерватив зменшує ризик зараження, але не усуває його.

Якщо ж кампанія з розповсюдження презервативів збільшує відчуття «захищеного сексу», то ризик зараження, звичайно, буде також зростати.
 
З етичної точки зору, потрібно задатися питанням: чи є справжніми актами любові подружні відносини, в яких один з партнерів заражений ВІЛ і СНІД? Якщо любов означає бажати блага іншому, віддавати щось іншому, то заражений СНІДом знає: його дар несе в собі жахливу небезпеку передачі смертельної хвороби не тільки дружині, але і дитині, яку вони можуть зачати.

Якщо ВІЛ-інфікована особа любить свою дружину (чоловіка) і дітей, то вона повинна бути готовою до будь-якої  жертви, - лише б не завдати шкоди коханій людині.

Таким чином, не залишається жодного іншого шляху, крім стриманності, яка, до речі, практикується багатьма парами з різних інших причин.
 
Далі слід зауважити, що контрацепція у шлюбі (в даному випадку використання презерватива) сама по собі є неприпустимою в жодному випадку. В апостольському зверненні «Familiaris consortio» блаженний Папа Іван Павло II пише: «Досконалий тілесний дар став би обманом, не будь він знаком і наслідком повної особистісної самовіддачі, тобто тієї самовіддачі, в якій присутня вся особистість, також і в часовому вимірі. Якщо ж людина щось зберігає для себе, або залишає за собою можливість змінити рішення в майбутньому, - вже тому вона не віддає себе повністю». (11). Тому контрацепція об'єктивно неприпустима і  в жодному випадку не може бути виправдана.
 
Всі людські вчинки можуть оцінюватися в трьох аспектах, і всі вони однаково важливі: це спрямованість дії (об'єкт), мета (намір) і обставини. Згідно з цим визначенням, контрацепція змінює саму спрямованість дії.
 
Ще раз підіб'ємо підсумок: жодна причина, навіть небезпека зараження, не може зробити допустимим вчинок, який об'єктивно є неприпустимим і аморальним.
 
Тепер перейдемо до конкретного прикладу: чи може чоловік відмовитися від подружнього обов'язку, якщо партнер заражений ВІЛ-інфекцією? Безсумнівно, так (про це можна також прочитати у трактаті про біоетику кардинала Теттаманці). Пояснюється це тим, що в даному випадку подружній акт перестає бути актом істинної любові, стаючи актом, за допомогою якого можна передати смерть. Тому в даному конкретному випадку не можна говорити про подружній обов’язок.
 
Але може виникнути й інше запитання: якщо жінка примушена до вчинення подружнього акту, чи може вона захиститися від партнера, вимагаючи використання презерватива? Це - саме той випадок, в якому можна дати ствердну відповідь, пише кард. Теттаманці, - оскільки з боку жінки немає згоди на подружній  акт, крім того, вона має право захистити своє здоров'я, вдаючись до засобів, які має в розпорядженні. Адже в даному випадку вона не використовує засоби для інших цілей (для уникнення вагітності). В даному випадку в неї немає іншого шляху, крім як вимагати від чоловіка використання презерватива. Така позиція з точки зору об'єктивної моралі. Однак залишається суб'єктивна сфера відповідальності подружжя, яку слід оцінювати згідно із загальними критеріями.
 
Зауважимо, що мова йде про примус до подружнього акту, що прирівнюється до сексуального насильства. Зрозуміло, в даному випадку чоловік, що здійснює це насильство, нічим не виправданий.
 
Які ж висновки можна зробити з точки зору моралі? Святий Альфонс говорив, що між двома видами зла не можна вибрати жодне. Тобто не може бути в християнській моралі ніякого «меншого зла». І якщо вчинення зла означає завдавати шкоди ближньому і собі (крім ще й образи Бога), то цілком очевидно, що в жодному випадку не може бути допустимим нанесення шкоди собі або ближньому - ні більшої, ні меншої. Те ж саме відноситься до образи Бога.
 
Але святий Альфонс продовжує: «Припустимо переконувати іншого вчинити менше зло, якщо він вже вирішив вчинити більше». У даному випадку той, хто переконує, прагне не до зла, а до добра.
 
Що ж сказати про тих людей, які вирішили вступити в інтимні стосунки, не будучи пов'язаними узами шлюбу, і один з них - носій ВІЛ?
 
У даному випадку мова йде про неприпустимі  дії. У відповідь зазвичай говорять: «Ми все одно це зробимо, використовуючи презерватив». Що ж на це відповісти? Спроба зменшити ризик зараження не робить цей вчинок морально припустимим. Він залишається об'єктивно аморальним і несе в собі величезний ризик (більше 16 відсотків) зараження,  незважаючи на презерватив.
 
Що стосується законного подружжя, яке має намір вступити в інтимні стосунки, то для них єдиний шлях - це повне утримання.
 
Процитуємо ще енцикліку Івана Павла II «Evangelium Vitae» з приводу згубних законів, за які можна голосувати, щоб уникнути ще більш шкідливого закону. «Якщо немає можливості відкинути законопроект або скасувати закон про переривання вагітності, то парламентарій, чиє абсолютне особисте протистояння перериванню вагітності явно і всім відомо, підійде правильно, підтримавши пропозиції, мета яких - обмежити шкоду подібного закону і зменшити його негативні наслідки у сфері культури та суспільної моральності. Бо, роблячи так, він не бере співучасть недозволеним чином у прийнятті неправедного закону, а навпаки, вживає правильну та достойну спробу обмежити його шкідливі аспекти» (73). Те ж саме можна застосувати і до нашого питання.
 
Ми ведемо мову про найбільш крайні випадки, коли вже немає виходу. Такі міркування не означають, що презерватив допустимий у випадку ВІЛ-інфекції одного з подружжя. І кардинал Мартіні теж цього не говорив, хоча ЗМІ і громадська думка представили його слова саме так.
 
Перед тим як вимовити фразу, настільки двозначно зрозумілу багатьма, кард. Мартіні в своєму інтерв'ю розмірковує саме так, як це виклали ми. Далі вимовляє слова: «Так, використання презерватива може виявитися в певних обставинах меншим злом». Ці слова слід інтерпретувати саме в світлі процитованих слів святого Альфонса. Так само кард. Мартіні оцінює ситуацію примусу до подружнього акту. З решти ж змісту інтерв'ю цілком очевидно, що стосовно подружжя, один з яких хворий на СНІД, кардинал Мартіні  виступає за повне утримання. А конкретні слова відносяться до випадку нестриманого чоловіка, який примушує дружину. Згідно кардинала Мартіні, в даній ситуації помилкою є як подружній акт без презерватива, так і з ним. І він у своєму інтерв'ю чітко заявляє: церковна  влада не повинна «пропагувати такий метод захисту, наче б морально допустимий  вибір, тобто стриманість, стоїть на другому місці. Таким чином просувається безвідповідальна поведінка». Журналісти послужили покійному кардиналу погану службу, невірно витлумачивши його слова. Адже на закінчення своїх міркувань він говорить: «Облік різних місцевих ситуацій дозволить кожному ефективно сприяти боротьбі зі СНІДом, не заохочуючи безвідповідальної поведінки».
 
За матеріалами: Радіо Ватикан
 
На питання читачів відповідає російська служба Радіо Ватикан - rus@vatiradio.va, поштова адреса для запитань -  – Російська служба Радіо Ватикану, 00120 Ватикан.

Читайте також:
Важкі питання. Як слід розуміти заклик Бога до воєн і знищення цілих народів у Старому Завіті?
Важкі питання. Що означають слова Ісуса "ви боги"?
Що робити фармацевту-католику, якого змушують продавати протизаплідні засоби?
Важкі питання. Чи можна християнинові дотримуватися кашрут?
Важкі питання. Як відрізнити одкровення Бога від диявольських навіювань?
Важкі питання. Чи можуть помисли бути таким же гріхом, як і дії?
Важкі питання.Чим психотерапевт відрізняється від духівника?
Важкі питання.Чи потрібно прощати тих, хто не просить прощення?
Важкі питання. Як вибирали Римських Пап після святого Петра?
Важкі питання. На якому камені збудована Церква – на Петрі чи на Ісусі Христі?
Важкі питання. Хто такий Антихрист?
Важкі питання. Чи є гріхом для католика перейти у православ'я?
Важкі питання. Навіщо сповідувати гріхи священикові?
Важкі питання. Чи можна молитися за перемогу улюбленої збірної на Чемпіонаті з футболу?
Важкі питання. Чи не відходять католики від Святого Письма в питанні підпорядкованості жінки чоловікові?
Важкі питання. Що сказати людині, яка думає про самогубство?
Важкі питання. Які обов'язки накладає Таїнство Шлюбу, і чи може їх невиконання стати виправданням для розлучення?
Важкі питання. Чому Церква скасувала заборону відспівувати самогубців?
Важкі питання. Чи може гомосексуаліст стати священиком?
Важкі питання. Чи є гріхом ходити на дискотеку?
Важкі питання. Чи є гріхом не перехреститися перед вживанням їжі?
Важкі питання. Чи суперечить християнству психоаналіз Фрейда?
Важкі питання. Два питання від мусульманина
Важкі питання. Чи може диявол вселитися одночасно в кількох людей?
Важкі питання. Багатство і розкіш Церкви
Важкі питання. Католицтво і англіканство
Важкі питання. Що відбувається, якщо мученик в момент смерті не перебуває в стані благодаті?
Важкі питання. Що відбувається з душею при трансплантації органів? Як позбутися сторонніх думок під час молитви?
Важкі запитання. Чи можна контактувати з померлими родичами?
Важкі питання. Хто встановлює день нашої смерті?
Важкі питання. Чи можна християнинові займатися карате?
Важкі питання. Яка різниця між святими і блаженними, між Отцями Церкви і Вчителями Церкви?
Важкі питання. Чи можна молитися за тварин?
Важкі питання.В яких джерелах йдеться про мучеництво апостола Петра в Римі?
Важкі питання. Чому важко потрапити відразу в Рай?
Важкі питання. Чи буде наше тіло у воскресінні таким же, як зараз?
Важкі питання. Чи всі помруть, коли прийде останній день?
Важкі питання. Чи можна причащатися без попередньої Сповіді?
Важкі питання. Чи можна сповідатися у різних священиків?
Важкі питання. Як перемогти страх "поганої Сповіді"?
Важкі питання. Якщо Бог знає все, то навіщо Він створює людей, які підуть в пекло?
Важкі питання. Чому Церква за аборт відлучає, а за вбивство - ні?
Важкі питання. Про реінкарнацію
Важкі питання. Чи гріх жити разом до шлюбу, дотримуючись цнотливості?
Важкі питання. Чи правда, що Адам прожив 930 років?
Важкі питання. Що значить - хула на Святого Духа не проститься?
Важкі питання. Що означає відлучення від Церкви?
Важкі питання. Вона - католичка, він – розлучений православний. Чи можливий шлюб?
Важкі питання.Чи бачить диявол наші думки?
Важкі питання. Від кого походять люди?
Важкі питання. Протестанти і апостольське спадкоємство
Важкі питання. Як Бог може бути єдиним і в той же час Трійцею?
Важкі питання.Чи нормально для християнина боятися смерті?
Важкі питання. Чому не можуть приступати до Причастя розлучені, котрі вступили в новий шлюб?
Важкі питання. Чи правда, що Бог любить мене?
Важкі запитання: Звідки взялася дружина у сина Адама і Єви?
Важкі питання: Як прийняти Таїнство Хрещення у дорослому віці?
Важкі питання: Чи правда, що євреї досі очікують прихід Месії?


Джерело:    Воїни Христа Царя

16.10.2012р. Б. / Глава УГКЦ подарував Папі Бенедикту XVI макет собору Святої Софії

Світильник-годинник з макетом греко-католицького собору Святої Софії у Римі подарував Блаженніший Святослав Шевчук Папі Бенедикту XVI під час зустрічі 15 жовтня. Зустріч Глави УГКЦ з Папою відбулась під час прийому Понтифіком з глав Східних Католицьких Церков. 
 
Блаженніший Святослав Шевчук подякував Папі за послання та благословення, яке він передав українським паломникам, що взяли участь у прощі до Риму, та всьому народові. Як знак вдячності, Глава УГКЦ подарував Святішому Отцеві світильник-годинник з макетом римського собору Святої Софії, благословенню якого після реставрації й була присвячена проща, що цими днями зібрала у Вічному Місті кілька тисяч українських прочан з різних куточків світу. 


За матеріалами: Радіо Ватикан

Джерело:     КРЕДО

понеділок, 15 жовтня 2012 р.

15.10.2012р. Б. / «Ми бачимо місію християн в тому, щоб ділитися з іншими своєю вірою», − Владика Богдан Дзюрах


З 9 по 15 вересня 2012 р. у Канаді відбувся Синод Єпископів Української Греко-Католицької Церкви. Головною темою, яка обговорювалася на Синоді, була «Роль і місія мирян в УГКЦ».

Важко однозначно окреслити роль мирян в житті та розвитку Церкви. Кожна людина є особливою у своєму духовному пошуку і відродженні. Об’єднуючись у велику згуртовану громаду, кожен шукає спільного шляху до Бога, щоб цей шлях не проходити наодинці, а в колі своєї сім’ї, родини, народу та Церкви.

На цьогорічному Синоді обговорювалося, що діяльність, причетність та присутність вірян у житті Церкви сьогодні є визначальним чинником її розвитку, – на цьому наголосив владика Богдан Дзюрах, секретар Синоду Єпископів Української Греко-Католицької Церкви. Часопис «Наш Собор» поцікавився у владики основними підсумками важливої події у житті Церкви.
 
Владико, яке завдання сьогодні стоїть перед мирянами? Наскільки велика їх роль у розбудові Церкви?

Перед мирянами сьогодні стоїть таке ж завдання, яке поставив Ісус Христос перед усіма своїми учнями – «бути досконалими, як Отець Небесний є досконалим» (пор. Мт. 5, 48). Покликання кожної віруючої людини – це святість, досконалість через наслідування Ісуса Христа у своєму житті, в своїй поведінці, в своїх думках, у своїх почуваннях, щоб якомога більше уподібнитися до свого Божественного Вчителя. Взірцем для віруючих у їх духовних пошуках єднання з Богом завжди були монахи. Святих монахів східна літургійна традиція називає «преподобними», потверджуючи тим самим, що вони осягнули велику подібність до Божественного Первовзору Святості, яким є Ісус Христос.

Другий Ватиканський Собор підкреслив, що покликання до святості не скероване виключно до священнослужителів чи монахів, але до всіх віруючих, а отже – і до мирян. Наша Церква конкретизувала цей загальний заклик до святості, коли шість років тому Синод єпископів окреслив стратегію діяльності УГКЦ на найближчу і дальшу перспективу гаслом «Святість об’єднаного Божого народу». В цій програмі є два суттєві елементи:  перший – це святість, коли кожний віруючий знає, в що він вірує, розуміє правди своєї віри, але, найважливіше, – живе цими правдами, які він сповідує. Другий елемент – це об’єднаний народ Божий. Сьогодні ми живемо в Україні у ситуації поділеного християнства, що спричинює велику рану на тілі Христової Церкви. Ми – діти колись однієї Церкви, що зараз є поділеними. Тому однією з наших цілей є об’єднання всіх християн Київської традиції, які сьогодні належать до різних Церков в одну духовну спільноту. В цьому є велике завдання і мирян.
 
Сьогодні Церква хоче покласти на мирян важливе завдання – бути місіонером. Наскільки сучасна людина готова і відповідальна до такої дії? 

Дуже часто необізнана людина під місіонерською діяльністю розуміє щось таке, що безальтернативно нав’язується, накидається людям. Насправді, місія – означає завдання людини у цьому світі. Ми бачимо місію християн в тому, щоб ділитися з іншими своєю вірою. Св. ап. Павло вказує на любов Божу як рушійну силу діяльності християнина, коли каже: «Любов Христова спонукає нас...» (пор. ІІ Кор. 5, 14).  Людина, яка пізнала і повірила у ту любов, якою Бог полюбив її, яку Бог об’явив їй у Христі Ісусі, обов’язково захоче ділитися цим своїм відкриттям із іншими. Що більше, саме бажання ділитися з іншими скарбом віри свідчить про її автентичність в носія. Ось чому перші апостоли Христові, коли їм забороняли проповідувати в ім’я Христове, спокійно, але рішуче відповідали: «Ми не можемо не говорити про те, що самі бачили і чули» (Ді. 4, 20). Тому поширення Євангельської проповіді повинно бути для християн чимось природнім, потребою серця, внутрішнім постулатом, спонукою любові, яку християнин носить у своїй душі. Якщо християнин не ділиться своєю вірою із іншими, то це може означати, що вона у нього дуже слабка, або й взагалі завмерла. З іншого боку, віра зростає у серці того, хто нею ділиться із іншими.

Зрештою, навіть емпіричний досвід міжлюдських відносин підказує нам, що чимось природним між людьми є ділитися з іншими добром, якого хтось зазнав у житті. Вихована і зріла людина не буде егоїстично приховувати та зберігати виключно «для приватного вжитку» те, що вона отримала у своєму житті, вона мимоволі ділитиметься тим, чим вона є, що носить у своєму серці, з іншими. Св. Августин каже: «Годую вас тим, чим сам живу». Кожна людина «годує» інших тим, що становить суть її життя, що для неї є дорогим і цінним. Це стається досить спонтанно, майже підсвідомо.

Подібно має здійснюватися «місія» християн: віруючий в дуже природній спосіб ділиться з іншими скарбом віри, що його отримав і присвоїв сам. Я пригадую слова кардинала Католицької Церкви Томаса Шпідліка, який розмірковував про те, чому людина молиться.  Він зрозумів, що задавати таке питання людині, все одно, що задавати питання чому птах співає. Відповідь, на думку кардинала, дуже проста – бо така його природа. Так само людина не може не говорити про те, що вона бачила, що вона чула, що пережила. І ця місія починається з найближчого оточення, зі свої рідних. Можна без перебільшення сказати, що найважливіша місія мирянина – бути добрим учителем віри і прикладом праведності для своїх власних дітей та для свого найближчого оточення.
І якщо ми добре застановимося, то багато є таких, хто прийшов до Бога і став віруючою людиною саме завдяки такій «місії», яку здійснили у родинному колі батьки: від мами і тата, дідуся і бабусі ми вчилися наших перших молитов, від них переймали приклад християнського життя, їм завдячуємо скарб віри, що його ми отримали у лоні Церкви. Вони не боялися визнавати свою віру і передавати її своїм дітям, навіть в умовах утисків з боку комуністичного режиму.

Великою небезпекою сьогодні є, щоб Церква знову не стала «мовчазною», але вже не внаслідок зовнішніх переслідувань, як це було в комуністичних часах, а внаслідок нездатності її членів свідчити і передавати віру своїми словами та своїм стилем життя.
 
Поширюючи Слово Боже у сучасному суспільстві, кожна людина може зіткнутися зі стіною нерозуміння, а подекуди й ворожості.  Ми живемо в країні, де співіснує багато конфесій, між якими з тих чи інших причин (політичних, історичних, соціальних) склалися певні взаємовідносини.  Як віруючій людині виховувати в собі толерантність та розуміння?

Так, ми живемо в багатоконфесійному суспільстві, тому хочемо виховати своїх вірян ставитися з гостинністю і зичливістю до всіх, як казав апостол Павло: «Святих у потребах спомагайте і дбайте про гостинність» (Рим. 12, 13). Ми вважаємо, що християнин має виявляти доброзичливість перед усіма, незалежно від того, чи людина належить до його церковної спільноти, чи ні. Нашою ціллю не є за будь-яку ціну збільшити кількість віруючих Церкви, наша ціль полягає у тому, щоб дати іншим відчути любов і присутність Бога в цьому світі. Робимо це в надії, що людина, пізнавши в нашій поведінці відблиск божественної доброти і любові, сама захоче глибше пізнати нашу віру і наблизитися до Христа. Віденський професор Ернст Сутнер розмірковував про ситуацію людини в багатоконфесійній дійсності, зауваживши, що між традиційними Церквами існують мінімальні різниці щодо віровчення, так що ці Церкви подібні до кімнат в єдиній будівлі. Для спасіння людини, вважає цей професор, не є суттєвим, чи перебуває вона в тій, чи в іншій кімнаті. Тому свій вибір щодо конфесійної приналежності, тобто свій вибір «кімнати», людина здійснить в залежності від того, у котрій із них буде запалено в її душі живий вогонь віри. І в цьому виборі людина залишатиметься завжди свобідною.

Коли людина дійсно впевнена у своїй правоті і повна любові, вона буде відкритою до інших. Людина, яка боїться, буде реагувати або замкнутістю, тобто повною ізоляцією себе, закритістю і сприйняттям світу як ворожого, буде створювати навколо себе певне гетто – національне, етнічне, релігійне; або ж, навпаки, – може проявляти свій страх через агресію. Людина, яка є свідома свого багатства, своєї ідентичності, не буде боятися виходити назустріч іншим і відкрито спілкуватися з іншими людьми. Ми впевнені, що наші миряни мають власне таку свідомість, тому сподіваємося, що ця свідомість приналежності до нашої Церкви буде укріплятися. Наші вірні можуть спокійно спілкуватися з іншими і в толерантній миролюбній формі передавати те, що для них є дорогим. Меж такого спілкування практично не буває. Св. Августин вчив: «Люби, і роби, що хочеш». Таким чином для християнина любов визначатиме спосіб спілкування і межі відкритості. Втім, межі ці буде важко окреслити, оскільки любов за своєю природою є всеохоплюючою...
 
- На допомогу та підтримку мирянам, які прагнуть більше часу приділяти своєму духовному розвитку та поєднати своє професійне життя з служінням Богу, на Синоді було прийнято рішення сприяти розвитку професійних об’єднань. Які є шляхи реалізації цього задуму?

Так, це є цікава ініціатива. Втім, це не новий проект, а радше підтримка тих товариств віруючих людей, об’єднаних за професійною ознакою, які вже існують в  нашій Церкві, і, звісно ж, заохочення до розвитку нових. Власне, в Києві ми маємо товариство католицьких лікарів ім. св. Агапіта, нашого ченця з Києво-Печерської Лаври. Ми переконалися, що душпастирство, яке скероване до всіх людей загалом і обмежується практично до участі в недільній Службі Божій, не всім вистачає. Потрібно було шукати інших підходів для того, щоб допомогти представникам різних професій повніше жити своїм християнським покликанням в рамках своєї професії. Йдеться про те, щоб інтегрувати переконання і погляди, які виростають з віри, у професійне життя. Для прикладу, лікарі можуть бути дуже добрими спеціалістами, але, як християни, вони мають ще певне багатство, яке дає їм їхня віра. Людина віруюча може дати щось більше, аніж тільки професійні навички та досвід, – може дати християнську любов, може дати увагу, може дати надію, яка базується не просто на людському потішенні хворого: «Не переживай, все буде добре», а на надії, яка походить від віри: «Тут не тільки я дію своїм вмінням, але Господь Бог хоче твого здоров’я, хоче твого спасіння». Знаю лікарів, які, довідавшись про проблеми пацієнта, можуть порадити йому звернутися до священика, більше молитися тощо. Такі поради не є замінником звичайної лікарської терапії, але – її якісним духовним доповненням. Десь читав, що американські вчені навіть експериментальним шляхом довели, що лікування людини, котра молиться і за котру моляться, проходить успішніше, ніж у випадку далеких від Бога пацієнтів... Дуже часто буває таке, що в лікарні лежать люди віруючі, а коли вони знаходяться у важкій ситуації, їм потрібна поміч священика, тоді лікар може допомогти пацієнтові, організувати йому зустріч з пастирем. Хто, як не лікар, повинен перший прийти на допомогу у цій ситуації.

Є ще багато можливостей, які ми хочемо використати, щоб побороти той радянський стереотип минулого, що релігія – це є моя приватна справа, щось таке, з чим я маю ховатися, неначе б віруючою людиною я міг бути тільки 2 години в неділю на Службі Божій. Насправді ж, віра – це те, що проникає в усе наше життя, тому професійну діяльність не можна виключити з життя віри, а треба вміти інтегрувати. Допомогти в цьому нашим мирянам ми сподіваємося за посередництвом таких професійних християнських груп. Вони вже формуються, учасники тих груп є дуже задоволені та вдячні Церкві за служіння, а Єпископи своїм синодальним рішенням хотіли дати лише поштовх і заохоту для наших душпастирів надалі розвивати такі товариства.
 
- Наступний рік (2013) проголошено Роком віри. Які першочергові духовні заходи будуть заплановані на загальноцерковному рівні?

Підтримуючи ініціативу Святішого Отця Венедикта ХVІ про відзначення Року віри у всій Католицькій Церкві, а разом з тим, беручи до уваги святкування 1025-річчя Хрещення Русі-України, ми проголосили 2013 рік – Роком віри в УГКЦ.

У цілому світі спостерігається певна криза віри. В ситуації, коли на нашому континенті поширюється хвиля секуляризму, коли самі християни втрачають відвагу у проповідуванні віри, Церква хотіла б зробити своїх дітей більш відповідальними за той скарб, яким вони володіють і можуть передати іншим. В Україні ми під цим оглядом перебуваємо у досить сприятливих обставинах, бо ще зовсім недавно тривали переслідування і утиски за віру. Тому наші віруючі різних Церков і конфесій є до певної міри загартовані та випробувані щодо збереження і захисту своїх релігійних переконань. Приміром, я нещодавно був в одному селі на Житомирщині, мешканці цього села, незважаючи на переслідування, на те, що їхній храм був зруйнований, все ж зберегли віру і передали її своїм дітям і внукам. Цей потік передавання віри ніколи не повинен висохнути. Віра не повинна помирати з віруючими людьми. У вічності віра вже не буде потрібна, бо там ми ходитимемо не вірою, але видінням, як каже св. Павло. Віра підтримує людину у дорозі до вічності, є її супутником на шляху до Бога. І саме цю віру, як найбільший скарб, християнин повинен залишити своїм нащадкам, своїм друзям і знайомим. І це – завдання Року віри і усього душпастирського служіння Церкви: навчити жити вірою і ділитися своєю вірою із іншими.

Нам рівно ж залежить на більшому залученні мирян до церковних справ, до всього доброго і боговгодного, що відбувається на парафії. Парафія не має бути «приходом», куди людина приходить, щоб «задовольнити свої релігійні/духовні потреби». Таке розуміння парафії та своєї приналежності до неї було б занадто споживацьким і егоїстичним. Насправді ж, парафія – це жива спільнота Христових учнів, в якій кожний має важливе місце і важливу місію до здійснення. Ми б хотіли, щоб в Україні кожний віруючий почував себе відповідальним за те, що робиться у Церкві, за утвердження християнських цінностей у нашому народі. Ми повинні не просто відсвяткувати 1025-річчя Хрещення Русі, як якусь одноразову подію. Ювілейні святкування повинні зробити нас більш свідомими християнами, вдячними Богові за дар Святого Хрещення і готовими сповідувати свою віру словом і життям.

Розмовляла Катерина Палієнко
"Наш Собор", жовтень 2012 року
 
Джерела: www.ugcc.org.ua

Воїни Христа Царя

15.10.2012р. Б. / В Донецько-Харківському екзархаті УГКЦ зареєстровано ще одну парафію


У м. Донецьку зареєстровано парафію УГКЦ Успення Пресвятої Богородиці, яка є четвертою греко-католицькою громадою у місті. Нагадаємо, що у м. Донецьку діє Катедральний храм Покрову Пресвятої Бородиці, парафія Преображення Господнього та каплиця Богородиці Цариці-Вервиці УГКЦ. Про це повідомив парох новозараєстрованої парафії о. Лев Кметко.
 
За словами священика, наразі відбувається процес отримання земельної ділянки для зведення каплиці цієї парафії. Як розповів о. Лев, нову парафію зареєстровано з ініціативи самих жителів міста. «Донецьк - півторамільйонне місто, тому перспективи розвитку УГКЦ тут є значними. Особливістю цього регіону України є те, що греко-католицькі священики тут катехизують і євангелізують людей, які вважають себе християнами, але в той же час не провадять християнського способу життя», - прокоментував о. Лев Кметко, парох парафії УГКЦ Успення Пресвятої Богородиці, що у м. Донецьку.

Прес-служба Донецько-Харківського екзархату УГКЦ

15.10.2012р. Б. / «Ми не повинні соромитися того, у що віримо», – кардинал Вюрл

Як проповідувати Бога світу, який хоче про Нього забути і якщо самі католики соромляться проповідувати Євангеліє? 
 
Щоб відповісти на цей виклик, озвучений кардиналом Вюрлом, генеральним координатором Синоду з Нової євангелізації, необхідні три важливих фази: по-перше, оновлення особистої віри - кожен з нас повинен оновити власну переконаність, власну віру і впевненість в Істині, визнати для себе, що Євангеліє Ісуса Христа - це правда, по-друге - бути толерантними по відношенню до інших, але в той же час не приймати компроміси і не соромитися правди Доброї Новини; третє - ділитися даром віри з ближнім: говорити, що Бог нас любить, що Христос прийшов, щоб нас врятувати. 

«Все що ми повинні робити - це проповідувати нашу віру і увійти в її таємниці», - сказав кардинал. За його словами, II Ватиканський Собор був скликаний Йоаном XXIII, щоб навчитися проповідувати древню і справжню віру таким чином, щоб про неї могла слухати сучасна культура , в якій ми живемо сьогодні. «Оновити проголошення віри, представити її такою мовою, яка буде зрозумілою сьогодні. Нова євангелізація полягає в тому, щоб проповідувати Євангеліє таким тоном і мовою, яка торкнеться сучасної людини», - сказав ієрарх. 

«Дуже важливо, щоб ми відкинули ідею про те, що не можна говорити про віру поза Церквою або нашими домівками. Цьому прекрасному посланню, що Ісус прийшов, щоб навчити нас любити ближнього, присвячувати себе. Але це самоприсвячення народжується від нашого буття дітьми Бога. Синдром сорому у проголошенні Євангелія повинен залишитися в минулому», - сказав кардинал. 

Владика Вюрл підкреслив, що у проголошенні Євангелія слід пам'ятати про дві речі: по-перше - ми проголошуємо істину, відкриту Ісусом Христом, а по-друге - говорити про цю істину з любов'ю. «Ми можемо бути толерантними до інших, але це не означає, що ми повинні вибачатися або соромитися того, у що віримо», - сказав генеральний координатор Синоду. 


За матеріалами: Радіо Ватикан

Джерело:     КРЕДО

неділю, 14 жовтня 2012 р.

Вітаю всіх Вас з потрійним святом!







Слава Ісусу Христу!
Слава Україні!

Дорогі побратими і подруги по боротьбі за Українську Самостійну Соборну Державу, від Сяну по Кавказ!

Вітаю всіх Вас з потрійним святом:

Вітаю Вас зі святом Покрови Пресвятої Богородиці, нашої Небесної заступниці, Цариці і любої Матінки, яка своїм, Святим Покровом, охороняє Україну-Русь понад тисячоліття, оберігає від підступних хитрощів лукавого і провадить всіх, бажаючих спасіння, до Царства Сина свого і Бога нашого, Ісуса Христа!

Вітаю Вас з 70-річним ювілеєм створення Української Повстанської Армії, наших славних попередників, приклад яких, ми намагаємося наслідувати у своїй нинішній боротьбі за УССД!

Вітаю Вас з 19-річчям створення ВО "ТРИЗУБ" ім. Степана Бандери, організації, яка підхопила естафету боротьби за УССД від славних вояків УПА, борців за волю і кращу долю української нації, на своїй, Богом даній, нам українцям, землі!

Бажаю всім Вам витривалості і наснаги у носінні щоденних хрестів вслід за Спасителем, щоб у боротьбі за здобуття земної Батьківщини, Ви осягнули і Небесну, в Царстві вічного Блаженства і Буття!

Ми переможемо, бо ми з Богом і з нами Бог!

р.Б. Леонід.