ЛЮБОВ


ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ! (І Кор.13,4-8)

субота, 20 серпня 2011 р.

20.08.2011р. Б. / Українські паломники ВДМ прослухали третю катехизу на свято Преображення

ВДМ
У празник Преображення Господнього, 19 серпня, на парафії Благовіщення в Мадриді (столиця Іспанії) відбулася третя катехиза для українських паломників Всесвітнього Дня Молоді. Її тема: «Свідчити Христа у світі». Виголосив катехизу владика Йосиф Мілян, єпископ-помічник Київської архиєпархії УГКЦ.

«Наші кроки в Мадриді є свідоцтвом про наш народ та нашу Церкву», - сказав владика Йосиф Мілян. Ми маємо бути правдомовними, активними свідками Христа, щоб позитивно свідчити про наших батьків, народ, Церкву. Але «ми торгуємо власним сумлінням, намагаючись бути чорною вороною (не виділятись)», зберегти стипендію, отримати добру оцінку... Малі проступки тягнуть за собою більші, переростаючи у звичку. А щоб справді свідчити Христа, необхідна праця, дотримання християнських позицій.
ВДМ
«Ніхто Вашого місця в Церкві не заступить, ніхто Вашої справи в світі не доконає», - такими були прикінцеві слова владики Йосифа Міляна до молоді. Життєвими прикладами, доступним, а одночасно глибоким словом він дав зрозуміти, що кожному необхідно відповідально свідчити Христа.

Джерела:
"...Ми маємо бути правдомовними, активними свідками Христа, щоб позитивно свідчити про наших батьків, народ, Церкву..."
Не зайвим було б наголосити на тому, що Христос, перше ніж посилати учнів голосити Добру Новину, їх повчав. Повчав притчами і звичайними словами. І перше ніж повчати притчами, прикладом свого життя та власними практичними вчинками, Він сам був притчею усіх притч.
Всім нам, священикам і катехитам давно пора ПЕРЕОБРАЗИТИСЬ, бо на превеликий жаль, нині дуже часто є, що священик чи катехит лише переповідає події майже дво-тисячолітньої давності і зовсім не переймається актуалізацією проповіді. То ж, відповідно, як така проповідь може запалити до чину нашу молодь?
І, як приклад, можете самі пересвідчитися у цьому факті, коли відразу по завершенні Божественної Літургії, запитаєте людей, які виходять з храму: "Про що говорилося щойно в Апостолі і Євангелії? Чого повчав священик у проповіді?", - ви почуєте у відповідь, що вони "не спроможні пригадати деталі"... То ж як і наскільки вони виконають у своєму повсякденому житті те, що почули?!
Отже й кожен з нас, священиків і катехитів, перше ніж повчати наших вірних, сам повинен бути притчею, живим, практичним свідченням Христа у своєму житті і, відповідно, актуалізовувати Христову науку, а не переповідати те, що було колись...
І тільки тоді, коли актуальною катехизою та проповіддю навчимо і запалимо нашу молодь боротися за правду аж до смерті, у практичному наслідуванні Христа, можемо сподіватися від них бути "білими воронами" і протиставитись світові та його спокусам. І лише тоді вони стануть спроможні "...позитивно свідчити про наших батьків, народ, Церкву..."

Катехит парафії Преображення Господнього р.Б. Леонід.

четвер, 18 серпня 2011 р.

18.08.2011р. Б. / Українські паломники про другий день ВДМ

ВДМ
Для українських паломників другий день ВДМ розпочався у греко-католицькому храмі з "щоденних молитов" східного обряду. На основі послання святого апостола Павла до колосян у святинях всього Мадриду проводились катехизаці різними мовами. Для наших делегатів науку релігії проводив Владика Діонізій Ляхович, апостольський візитор Італії та Іспанії. "Укорінений в Ісусі Христі" - такую темою найменувався цей день.

"Відчуваючи тепло місцевого клімату, ви всі також маєте зігрітися духовно" - говорить Владика. Для цього й існують такі дні молоді. Церка збудована у Христі, зміцнена у Його вірі, тому наша мета - це знайти себе.
На щастя усі присутні хрещені, а нажаль часто відходимо від нашої віри. Сьогодні у світі є велика криза віри. Як говорить Папа - "Європа забуває про Бога". Молодь стаждає дизорієнтацією, наступає криза віри. Саме тому й треба укорінювати свою віро. Не цінуючи дар життя, можемо його просто прогаяти і померти, але коли ми віримо, наше існування набуває сенсу, оскільки дає шанс здобути вічність. Тому Ісус прийшов з неба, щоб показати до неї шлях. "Бог бо так полюбив світ, що дав Свого Єдинородного Сина..." І так Божа любов скерована до серця кожного з нас. Навіть якщо ми залишимось без батьків, Отець Всесвіту буде з нами. Він є джерелом безмежної любові та доброти. Тому треба молитися, щоб та любов у нас закоренилась.
Основою всієї віри є Бог люблячий, якого маємо прийняти і жити цією любовю. Тоді світ стане іншим, не таким, як сьогодні. Навіть коли ми втоачали свободу у радянські часи, період репресій любов не минула. Усе мине, навіть віра та надія, а любов залишиться. Коли ми утвердимося у вірі, зможемо передавати мир далі.
Особиста криза віри буде, навіть у теологів та великих богословів рано чи пізно вона приходить, та з часов можемо переконатись що вченням "великих" атеїстів, таких як Фоєрбах, Нічше,.. не має міся у жодному людському серці. Хоча християнська віра не є чимось, що противиться науці. Вона завжди має розвиватись. Та сама наука без віри є пустою. Так Всевишній дав до розуму ще й серце.
Бути укоріненим у вірі для християнина у щоденній практиці це перш за все дотримуватись заповідей любові. Якщо любимо свого брата, то не можемо не любити Бога. А для цього Він дав нам вуха, щоб чути, очі, щоб бачити, ноги, щоб йти назустіч іншим. Віра на теорії не має жодної сили. Практикувати можна як в найменшому - простих жестів, добрих слів, та найвищим проявом - віддати життя за іншого (головне без крайнощів альтруїзму).
Коли не розуміємо, що мажмо робити далі, як собі порадити, нарікаємо на віру, та все ж маємо нести свій хрест разом з Ісусом. Тому треба не тільки розуміти, а й відчувати, практикувати акт християнської любові. Коли не знаємо як молімося: "Промовляй Господи! Твій слуга слухає".
Підкріплюючи катехетичне навчання Службою Божою молоді люди, сповнені енузіазму відправились практикувати свою віру на вулиці галасливого Мадриду, зустрічаючи таких же ж як вони, хоча й можливо трішки іншого зросту, відтінку шкіри, не завжди розуміючі мову одного, та все ж усі діти одного люблячого Батька.

Джерела:
Католицький Медіа-Центр
Мандрівники Христа Царя

середа, 17 серпня 2011 р.

Христина Рудницька
фото: Тетяна Логвинчук

Українська молодь, яка приїхала на СДМ разом з паломницьким центром «Рафаїл», побувала на офіційному відкритті Дня Молоді, а також уже навчилася орієнтуватися на місцевості і знайшла улюблені місця для обіду та вечері.

День перший – орієнтація на місцевості

У перший день Світового Дня Молоді, 16 серпня, ще чекали, коли приїдуть усі паломники, тому перша половина дня була вільна. Паломники вийшли на вулиці Мадрида гуляти, співати, танцювати. Шум, сміх, танці, барабани, гамір натовпу молоді – так зараз виглядають вулиці Мадрида. Усюди майорять прапори багатьох країни, тільки встигай вгадувати, з якої країни та чи інша група. Паломники співають та танцюють в метро, на вулицях, в магазинах.

 
Паломники вийшли на вулиці Мадрида гуляти, співати, танцювати

Офіційні кольори цього Дня Молоді: червоний, помаранчевий та жовтий. Кожен паломник разом з наплічником отримав панамку, віяло, футболку, розарій, програмки, карти та молитовник паломника. У цьому одязі натовп виглядає надзвичайно яскраво. 

 
Натовп виглядає надзвичайно яскраво

Програма Світового Дня Молоді дуже насичена. Одночасно в різних місцях відбуваються концерти, театралізовані вистави, зустрічі, молитви. Наприклад, ввечері в різних місцях відбувалося одночасно 8-10 концертів християнської музики різних стилів, від року та блюзу до поп-музики та госпелу. В цей самий час приблизно 6 театралізованих вистав та мюзиклів проходили в інших місцях Мадрида. Хочеться потрапити всюди, але доводиться обирати краще з кращого.

"А компот?!"

Організатори намагаються зробити все для найбільшого комфорту паломників. Паломникам допомагають волонтери з різних країн. У школі, де живе українська група, яка приїхала з паломницьким центром «Рафаїл», працюють україномовні паломники, які завжди відкриті і готові допомогти.
Кожен зареєстрований учасник СДМ отримав безкоштовний квиток на транспорт. А також талони на харчування. На ці талони безкоштовно можна отримати обід та вечерю в ресторанах та кафе, які співпрацюють зі Світовим Днем Молоді. Потрібно лише знайти кафе та ресторан з логотипом СДМ. Можна наїстись бутербродами, а можна попоїсти в гарній кав’ярні. Наприклад нам, нам пощастило пообідати в мексиканській кав’ярні, а повечеряти в італійській. 

 
У який бік не глянь – всюди були паломники

Світові Дні Молоді відкрито

Вчора увечері урочистою Службою Божою, у якій взяло участь півмільйона молоді, було офіційно відкрито СДМ. Службу Божу відправив архиєпископ Мадрида, кардинал Антоніо Марія Роуко Варела, разом з ним співслужили 800 єпископів та 8 тисяч священиків.Меса звершувалася на П’яза де Чібелес (Plaza de Cibeles) о 20:00 за іспанським часом.
Півмільйона молоді взяло участь у відкритті СДМ
Наша група вирушила в напрямку Plaza de Cibeles ще о 18:00 і ми не помилились. Ми змогли зупинитись лише біля великого монітору, який транслював Святу Службу, навіть не могли бачити вівтар - так багато було молоді. Сіли прямо на асфальт на проїзній частині. У який бік не глянь – всюди були паломники. Поряд з нами знаходилася група з Домініканської Республіки, багато молоді з Південної Африки, Мексики та Бразилії. Поки усі чекали початку Служби, кожна група співала пісеньки, кричали, просто веселили самих себе. Наша група паломників також не сиділа тихо і ми теж вигукували «кричалки» про Україну. 
 
 
Пересуватись у натовпі можна, лише тримаючись за руки

Службу Божу було добре чути лише з радіоприймачем або увімкнувши радіо на мобільному. Меса відправлялася латиною, а проповідь виголошувалася іспанською мовою. На жаль, коментарів та перекладів хоча б на англійську, ми не знайшли, тому довелось вслуховуватись в іспанську, але загальний сенс проповіді можна було зрозуміти. «Сьогодні Мадрид – столиця католицької молоді усього світу» - сказав кардинал Антоніо Марія Роуко Варела.
Попереду ще п’ять надзвичайно цікавих, та, сподіваюсь, повних духовного зростання, вражень. 

Джерело:
http://www.credo-ua.org/2011/08/49294

вівторок, 16 серпня 2011 р.

16.08.2011р. Б. / Релігійна політика пізньої КПСС повертається в Україну

ідолопоклонство
В Україну потихенько, проте зовсім чітко і впевнено повертаються церковно-державні відносини часів пізнього брежнівізму. Відмінності звісно є: греко-католиків, поки що толерують, атеїстичних масових кампаній не проводять, але це - чи не єдина різниця.

Ні для кого не є секретом, що в Україні з’явилася практично державна церква, яка є у привілейованому становищі по відношенню до інших релігійних організацій і яка отримує немалі дотації з держбюджету. Також не є таємницею, що католики, незалежно від обрядової приналежності, не мають права на повернення власних культових споруд, безперешкодне задоволення власних релігійних потреб. «Реформи» міністра Табачника викинули зі шкільної програми будителя Галичини греко-католицького священика Маркіяна Шашкевича, у шкільних підручниках посилена антикатолицька спрямованість. Школи виховують у дітях вороже ставлення до католицизму, навіть як до культурного явища. Якщо дитина отримує інформацію виключно зі шкільних підручників, то у неї створюється переконання, що католики, особливо греко-католики, – це люті вороги українського народу, які завжди перешкоджали нормальному розвитку українства і створювали ненависть між Україною і братньою рятівницею українства – Московщиною. Що більше, саме християнство постає в шкільній освіті, як релігія недолугих рабів, ворог усього прогресивного людства.
Держава з величезним презирством відноситься до будь-яких форм релігійності, окрім московського православ’я. І чи не останнє свідчення тому - поведінка влади стосовно всього того, що відбувається довкола суду над пані Тимошенко. А йой! Знов той політичний цирк… Саме так. На жаль, саме так воно і є. Серед підписантів звернення до суду з проханням взяти пані Тимошенко на поруки є представники великих українських релігійних організацій – Київського Патріархату, Римо-Католицької Церкви, об’єднання євангельських християн баптистів. Але суддя Кірєєв не бачить підстав для задоволення цього клопотання. Ось так. Для судді Кірєєва, про якого ніхто вже в світі не сумнівається, що він є простою маріонеткою у руках правлячого режиму, представники найбільших релігійних організацій України не є моральними авторитетами. Що більше, після звернення Блаженнішого Святослава – Глави УГКЦ стосовно цього, з дозволу сказати, суду суддя Вищого Господарського суду України О. Хрипун звинуватив українські Церкви у розпалюванні конфронтації та поширенні правового нігілізму. Гіршого плювка в сторону християнських Церков України від представників правлячого режиму до тепер не було. Безпідставні скандальні нападки представника українського «судочинства» у будь-якій мінімум цивілізованій країні набули би серйозного суспільного резонансу, і такий суддя позбавлений би був своєї посади. Але Україна є цікавою країною, де держава виступає у ролі злодія, який обікрав релігійні громади і силується виставити себе моральним авторитетом. Додайте до того небажання Прокуратури Печерського району Києва розслідувати осквернення хреста на Аскольдовій могилі в Києві, ігнорування державою 200-ліття Маркіяна Шашкевича, Севастопольський костел і ще багато чого – і картина орденоносного комуністичного минулого спроектованого на нашу дійсність набере живіших фарб. Аморальність і беззаконня в Україні стали нормою поведінки самої держави. А власне беззаконня св. Апостол Павло характеризує, як діяльність духа Антихриста. Воно й нічого дивного в тому, що українська держава виступає в ролі такого собі антихриста місцевого масштабу, нема. Адже ця держава є гідним спадкоємцем УРСР – «держави» аморальної, безбожної, антихристиянської та злочинної по своїй сутті. І допоки ця держава не позбудеться свого комуністичного насліддя, вона і надалі залишатиметься експонентом антихристиянських сил у світовій боротьбі Добра і Зла, будучи союзником, не все гласним, антихристового Мордору.
Але ми, християни, мусимо собі усвідомити, що в такому стані речей в Україні винні в першу чергу ми самі. Кажуть соціологи та суспільствознавці, що досить 10% населення, яке активно сповідує ті чи інші ідеї, щоб у суспільстві відбулися безповоротні зміни. В Україні є більше як 4 млн. греко-католиків і десь близько 1 млн. римо-католиків. Отже, маємо більше 10% населення України. І… А нічого. Вплив католиків на життя українського суспільства є мінімальним. І цей мінімальний вплив, або навіть і його відсутність, мусіли би бути тривожним дзвоном у голові кожного католика України. Але… Ми шукаємо винуватців таких реалій у спадкоємцях комуністично-комсомольського апарату та бендюгах, які захопили українські багатства і владу, у пакостях спецслужб, у катакомбному періоді, у безвідповідальності та продажності політикуму. Але, панство, тут виникає запитання: а що, окрім постійних жалів і нарікань робимо ми? Будуємо та відвойовуємо церкви? Розбудовуємо інфраструктуру? А який стан народу, для якого начебто усе це робиться?
А стан вірних католиків дуже і дуже далекий від нормального. Так це правда: католики є суперовими у порівнянні з православними чи протестантами. У нас найменший відсоток розлучень, абортів, так в католицькому середовищі багато нижчий відсоток алкоголіків та наркоманів, ніж у православних. Але… Спитайте в Україні пересічного католика, не залежно від його місця проживання, обрядової чи національної приналежності що Церква вчить про те, як має виглядати суспільство, про ксенофобію, про антисемітизм, про хабарництво. Гарантую, що дуже і дуже важко знайдете когось, хто б міг відповісти на ці запитання. Та, в кінцевому результаті, спитайте, що таке Церква, хто такий Папа, яка роль єпископа в Церкві. Мало хто вам пояснить такі прості, елементарні речі.
Католики України просто на просто не знають власної віри, не уявляють собі, як і що Церква вчить, мають дуже відносне уявлення про те, як вони мають поводитися у щоденному житті.
Оригінально… Правда? На жаль, так, таки-так. Церковні мужі у своїх високих кабінетах часто додумуються до дуже суперових ідей, примінення, яких на практиці є просто нереальне. Не тому, що ідеї нереальні, не тому, що ці ідеї не здатні породити доброго плоду, але тому, що не враховується одна проста реальність. Більшість католиків в Україні зеленого поняття не має про прості катехитичні істини, і тому усі ці ідеї не можуть призвести до хоча б якихось мінімальних позитивних результатів. Якщо якісь результати і є – так це галочка про проведений захід.
Покоління епохи фаст-фуду хоче результатів вже і зараз. Але це неможливо. Лише клопітка праця над відродженням католицької ідентичності українських католиків здатна надати потрібний результат – відродження Католицької Церкви в Україні. Лише свідомі, повноцінні католики здатні змінити це суспільство на краще. В протилежному випадку нас очікує усе більша маргіналізація католиків в Україні, усе більші утиски, а також скочування України до стану тоталітарного, злочинного, кримінально-олігархічного утворення під московською шапкою.
Саме сьогодні, як ніколи до тепер, перед українськими католиками стоїть вибір: або почати вже і зараз кожному католику рости в Христі, або покоритися диявольським планам і піти у небуття. І ви, які дочитали ці рядки до кінця, також покликанні прийняти відповідне рішення: або, або…

о. Орест-Дмитро Вільчинський
Джерело:
Мандрівники Христа Царя

понеділок, 15 серпня 2011 р.

Дні духовної віднови (парафіяльні новини)

реколекції


12-13 серпня 2011р. Б. в нашій парафії відбулися дводенні духовні реколекції (дні духовної віднови), які провадив о. Петро Креницький з парафії Різдва Пресвятої Богородиці, м. Мелітополь, Запорізької обл...
Переглянути фотоальбом
 
реколекції
реколекції
реколекції

Переглянути відео (8 частин):










Скачати всі (8 (за списком перегляду) відео-частини духовних реколекцій

неділя, 14 серпня 2011 р.

Українці не люблять читати

книги
Інтерес до літератури проявляють 73,5% британців, 66% німців, 61% французів і лише 30% росіян і 27% українців.

Половина українських школярів не беруть в руки книги, а країна в цілому претендує на лідерство серед країн, що найменше читають в Європі.
За підрахунками директора Інституту соціології освіти Російської академії наук Володимира Собкіна, якщо на початку 1970-х років радянський підліток читав близько 40 книжок за рік, то юний житель пострадянських країн - лише десяток, пише Кореспондент.
До того ж число українських дітей, які регулярно беруть в руки книги, постійно скорочується. За даними компанії TNS Ukraine, якщо ще в 2003 році їх було 57%, то в 2008-му вже 52%. При цьому молодь якщо і читає, то в основному літературу за шкільною програмою - популярні колись серед радянських дітей пригоди і фантастика не користуються попитом.
«На зміну книгам прийшов інтернет, комп'ютер, телевізор і абсолютно інші цінності», - пояснює відхід від літератури співвітчизників, у тому числі молоді, експерт Інституту Горшеніна Володимир Застава. За даними опитування його організації, 80% інформації молоді люди черпають зі Всесвітньої павутини.
Педагоги у свою чергу констатують, що молодим людям, які мало читають, стає все складніше викладати свої думки.
«У них абсолютно немає розуміння, що читати просто необхідно. У результаті суспільство стає дебільним. І це дуже сумно», - констатує екс-ректор і почесний президент Києво-могилянської академії В'ячеслав Брюховецкий.
За даними Інституту Горшеніна, 79,9% молодих українців вважають за краще проводити дозвілля, спілкуючись з друзями, 51% - граючи в комп'ютерні ігри, сидячи в інтернеті і слухаючи музику. 45,5% вважають за краще займатися домашніми справами. І тільки 43,8% зізналися, що у вільний час беруть в руки книгу, газети або журнали.

За матеріалами: ТСН
Джерело:

"...«У них абсолютно немає розуміння, що читати просто необхідно. У результаті суспільство стає дебільним. І це дуже сумно», - констатує екс-ректор і почесний президент Києво-могилянської академії В'ячеслав Брюховецкий..."
 
Якось дивно виходить, чому замовники і виконавці цього опитування досліджували лише рівень зацікавлення літературою, а не причиною охолодження українців до неї? Констатується лише факт поширення зацікавленням багатьох українців мережою інтернет, а не причиною, чому вони там шукають для себе необхідну інформацію.
Отже, знову ми з вами можемо спостерігати за "маразмами" науковців, які вперто не хочуть помічати причини, а бачать лише наслідки і за ними судять українців...
Агов! Шановні "дебільні" науковці, невже ви не розумієте, що не усунувши причини, не можна подолати наслідки від неї?
Ну ж бо, погляньте на зміст сучасних "літературних" видань, як то: книжок, журналів, часописів, газет. Чи ви дійсно дебіли чи геть сліпі? Та ж вони на 90% чужі українцям і то, не лише за мовою, але й за змістом. Так, я знаю, ви скажете, що це попит породжує пропозицію. Але попит кого? Тобто на чиє замовлення друкується ота вся макулатура, брехливо названа вами "літературою"? У наш час на службі постсовкової системи є чимало холуїв, які вислужуючись перед своїми північними та південними панами, зацікавлені уподальшому зомбуванні українського народу та тримання його у фізичному й духовному рабстві якнайдовше.
Якраз це і є одною з основних причин того, чому українці шукають інформації та справедливості у віртуальній реальності. Або не маючи наснаги до боротьби, покидають Батьківщину й їдуть "світ за очі", аби подалі від "рускава міра" з його дебілізмами та іншими ізмами...

То хто ж насправді ДЕБІЛИ? Чи не ви, зарозумілі людською мудрістю, академіки і науковці?!

Катехит парафії Преображення Господнього р.Б. Леонід.