Святих мучениць Агапії, Ірини, Хіонії
Тропар, глас 4: Агниці духовні, до Агнця і Пастиря Христа
були приведені, завершили життя як мучениці й віру зберегли. Тому
сьогодні з радісною душею звершуємо гідну великого подиву святу пам’ять
вашу, Христа величаючи.
Кондак, глас 4: Ставши гідними невістами Господа, Ви
принесли Йому у дар кров і жертву, страстоносиці й отроковиці Ірино й
Агапіє, з Хіонією славною. І ясно освітили божественну світлицю,
неустанно просвічувані невимовним світлом. Тому святу і чесну вашу
пам’ять духовно святкуючи, Спаса прославляємо, і вірно взиваємо:
моліться за нас до Господа.
У місті Солуні жили три дівиці: Агапія (любов), Ірина (мир) і
Хіонія (сніжна білість) – рідні сестри, прекрасні тілом і святі душею,
вгодні Богу і милі людям. І ось прийшли часи мучителя Диоклетіяна. Святі
сестри сховалися на одній горі, але їх схопили і привели на суд до
старости Дулкитія. Разом з ними схопили святого Агатона ісповідника і ще
трьох християнок: Касію, Филипію та Євтихію. Дулкитій, засліплений
красою святих дів, намовляв їх до відступництва від віри Христової і
погрожував найлютішими карами. Однак у відповідь почув те, що чув кожен
мучитель: “Краще смерть від мук, як відступитися від Христа!”
Тоді мучитель наказав кинути святих Агапію і Хіонію у вогонь, а
святу Ірину замкнув у в’язниці. З ревною молитвою на вустах дві святі
діви ввійшли у вогонь і їхні душі з’єдналися з небесним Обручником –
Христом. Дулкитій гадав, що йому дасться бодай святу Ірину привести до
гріха, однак віра її була сильнішою, як поганська злоба. А коли він
віддав її в руки грішників-безсоромників, святу дівицю невидимо боронили
ангели Божі, а вона призивала Ім’я Господа свого і ніхто не смів її
зневажити. Тому мучитель наказав її також спалити на вогні (за іншим
переданням – застрелити з лука). І так знову три сестри з’єдналися перед
престолом Божим і знайшли там сніжно-білу одежу, яка їх покрила, і
знайшли вічний спокій, і знайшли любов понад усі любові – Ісуса Христа.
Діялося це 290 р.
__________
І. Я. Луцик, "Житія святих, пам'ять яких Українська
Греко-Католицька Церква кожного дня впродовж року поминає". Львів,
Видавництво «Свічадо», 2013
Джерело: ДИВЕНСВІТ. КАЛЕНДАР
Немає коментарів:
Дописати коментар