ЛЮБОВ


ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ! (І Кор.13,4-8)

вівторок, 12 листопада 2013 р.

12.11.2013р. Б. / Папа Франциск: хто дає пожертви з украденого — той негідник

красти
Хто є благодійником Церкви, обкрадаючи при цьому державу або бідних, той людина несправедлива, неправедна, яка провадить подвійне життя. Ці суворі слова Папа Франциск сказав, коментуючи євангельський уривок, в якому Ісус закликає прощати розкаяному братові. 
 
Проповідуючи у понеділок, 11 листопада 2013 р., під час Святої Меси в каплиці Дому святої Марти, Папа Франциск наголосив на тому, що ми всі повинні визнавати себе «грішниками», але остерігатися того, щоб ставати «корумпованими, зіпсованими». За його словами, той, хто є доброчинцем Церкви, але краде у держави, є негідником. 

Ісус «невтомно прощає» і нам радить чинити так само, а коли каже прощати, то цими словами змальовує себе самого. Ісус прощає, але також каже: «Горе тому, через кого приходять спокуси». Папа звернув увагу на те, що мова йде про «спокусу», а не про гріх, тому може виникнути запитання про те, яка різниця існує між «грішити» і «спокушати?» 

«Різниця полягає у тому, — пояснив проповідник, — що той, хто грішить і кається, просить прощення, той почувається слабким, Божою дитиною, впокорюється та просить спасіння саме в Ісуса. Але в поведінці того другого, що саме є причиною спокуси? — Те, що він не кається. Він не перестає грішити, а лиш прикидається християнином, провадить подвійне життя. А подвійне життя християнина приносить багато зла». 

Хтось може сказати, що він, мовляв, «є доброчинцем Церкви», але одночасно «другою рукою краде»: в держави, у бідних… «Він — негідник. Це — подвійне життя», — сказав Святіший Отець. Потім додав: «І він заслуговує — це не я кажу, а Ісус каже — на те, щоб йому прив’язати до шиї жорновий камінь та вкинути до моря. У цьому випадку Христос не говорить про прощення». А це тому, що така людина обманює, а «там, де існує обман, там немає Божого Духа. У цьому полягає різниця між грішником та зіпсованим», бо той, хто провадить подвійне життя, — корумпований. 

«Ми повинні визнавати себе грішниками, — вів далі Папа, — так, усі тут присутні, ми є ними. Але не зіпсованими. Зіпсований зупинився у стані самодостатності, він не знає, що таке покора. Таких корумпованих Ісус називав “побіленими гробами”, які зовні виглядають гарними, але всередині повні мертвих костей та гнилизни. І християнин, який нахваляється тим, що він християнин, але не живе по-християнськи, є одним із таких зіпсованих». 

За словами проповідника, кожен з нас знає таких людей, і знає, скільки зла вони приносять Церкві, бо «не живуть духом Євангелія, але — духом світу». Папа нагадав застереження св. Павла, щоб ми не вподібнювалися до цього світу (Рим 12, 2), і додав, що оригінальний грецький текст говорить безпосередньо про те, аби «не входити у схеми світу цього», схеми, які нас провадять до подвійного життя. 

«Побілена гнилизна» — таким, за словами Святішого Отця є життя корумпованої людини. Ісус таких не називав «грішниками», Він казав на них «лицеміри». Бо Господь не втомлюється прощати грішникам, і робить це стільки разів, скільки вони скажуть: «Каюся, я грішний». Але передумовою Божого прощення є рішення каяника не провадити далі це подвійне життя. 

«Просімо нині про благодать Святого Духа, який уникає всілякого підступу; просімо про благодать визнати себе грішниками: ми грішні. Так — грішні, але не корумповані люди», — завершив свою гомілію Папа Франциск.
 
За матеріалами: Радіо Ватикану Gość Niedzielny 

Джерело:   КРЕДО 

Немає коментарів:

Дописати коментар