В
минулорічному інтерв’ю, говорячи на тему целібату, тоді ще кардинал
Хорхе Маріо Берґольйо відзначив, що у Східній Церкві священики можуть
одружуватись, і «вони дуже хороші священики». Він сказав: «Це питання
дисципліни, а не віри. Воно може змінюватись».
Про свою підтримку целібату він сказав: «Я - за збереження целібату, з
усіма його плюсами та мінусами, тому що ми маємо десять століть швидше
хорошого досвіду, ніж невдач, - сказав він, - Традиція має вагу і
надійність.»
Але незвичайним є те, як він оцінює свої заяви: «На даний момент я
знаходжусь на боці целібату». Так само, відмічаючи, що деякі організації
підштовхують до більшого обговорення цього питання, він сказав: «На
даний час дисципліна безшлюбності стоїть твердо».
«На даний момент» і «на даний час» - це не ті визначення, які зазвичай
можна почути, коли єпископи та кардинали обговорюють целібат.
Він навіть пішов на те, щоб висунути гіпотезу: «Якщо гіпотетично,
Західний католицизм повинен був розглянути питання целібату, я думаю,
що він зробить це задля культурних міркувань (як на Сході), не більше
ніж як право особистого вибору.
Що є абсолютно неприйнятним для Папи Франциска, то це коли священик не
дотримується своєї обітниці целібату. «Якщо священик падає, - сказав
він, - я допомагаю йому знову повернутись на його дорогу. Він має
покаятися і повернутися до целібату.»
«Подвійне життя недобре для нас, - сказав він, - Мені це не подобається, тому що це означає будувати на брехні.»
Крім того, якщо від священика завагітніє жінка, він повинен залишити
служіння і повинен дбати про цю дитину, навіть якщо він вирішує не
одружуватися на цій жінці. Бо якщо ця дитина має право на матір, то вона
має право і на батька».
Папа Франциск сприймає целібат дуже серйозно. Якщо це правило, його потрібно дотримуватись. Але чи можна змінювати правило?
За матеріалами: National Catholic Reporter
Переклад: Олена Коротнюк, СREDO
КРЕДО
Немає коментарів:
Дописати коментар