Воскресіння Христа є настільки великим святом і важливою подією в житті Церкви, що його святкування триває протягом восьми днів.
Октавою (від лат. оctava – восьма) називається період від свята і до
дня, що завершує октаву, протягом якого святкують ту чи іншу
урочистість. Існує традиція святкувати октаву Різдва і Великодня.
Ця традиція святкування протягом восьми днів бере свій початок у
Старому Завіті. Наприклад, святкування свята Наметів : «Сім день
приноситимете вогняні жертви Господеві; восьмого дня будуть у вас святі
збори, і спалюватимете вогняні жертви Господеві; це врочисте зібрання;
ніякої тяжкої роботи не робитимете» (Лев 23,36); Посвячення храму:
«Соломон справив того часу семиденний празник. З ним увесь Ізраїль,
вельми велика громада, що зійшлася від Хамат-входу до Єгипетського
потоку. Восьмого дня влаштували врочисті збори, бо посвячення жертовника
справляли сім день і празник сім день» (2 Хр 7,8-9).
Кожен із восьми днів октави вважається святковим. Взагалі октава – як
пишуть документи – «один святковий день». Літургійні тексти протягом
цих восьми днів говорять про факт Воскресіння. Неділю в октаві
Великодня папа Йоан Павло ІІ 30 квітня 2000 року оголосив святом Божого
Милосердя.
Згідно традиції октава також носить назву «Білий тиждень». Раніше
новоохрещені вдягнені в білі шати щоденно брали участь у Святій
Євхаристії. Неділя, яка завершувала час октави носила назву «неділя
після зняття білих шат». Новоохрещені вперше приходили до храму в
звичайному одязі і займали місця серед інших вірних.
Характерним для Великодньої октави є гімн «Слава во вишніх Богу», а
також Пасхальна секвенція. Секвенція це так би мовити спеціальний гімн,
що виник у середньовіччі. Вона виконується перед читанням Євангелія і
носить назву Victimae Paschali laudes («Хай в радісне свято пасхальної
жертви»).
Воїни Христа Царя
Немає коментарів:
Дописати коментар