Джерело:
Мандрівники Христа Царя
Главу Української греко-католицької церкви Блаженнішого Святослава (Шевчука) непокоїть підміна понять, коли говорять про «російський світ».
Як передає кореспондент УНІАН, про це глава УГКЦ заявив сьогодні журналістам у Києві.
«Я дуже ретельно стежив за ідеєю формування того «російського світу», зокрема, для мене дуже багато значило, що цю ідею чітко сформулював патріарх КИРИЛ, виступаючи на з’їзді росіян. Мене стурбувала певна підміна понять… Якщо «російський світ» означає певні культурні, церковні зв’язки між Росією і російською діаспорою, то, вважаю, це цілком нормально. Також вважаю, що росіяни, які проживають на території України мають право на існування в контексті «російського світу». Та коли цей «рускій мір» перестає бути тільки «російським світом» і проектується як певний цивілізаційний простір, де українці мають бути обов’язковою, невід’ємною його складовою, то тут уже виникає багато запитань», – зауважив він.
Глава УГКЦ навів приклад, що «ніколи італійцям (римлянам) не спаде на думку будувати сьогодні «римський світ» і переконувати французів чи іспанців, що вони є колишні латиняни, тому повинні належати до «римського світу». Сказали б, що це певний анахронізм. Уявіть собі, що якийсь достойник з Риму приїхав у Португалію чи Францію таке пропагувати, то його б просто висміяли і більше б не сприймали серйозно», – вважає Блаженніший СВЯТОСЛАВ», – заявив глава УГКЦ.
Водночас він сказав, що поважає прагнення Росії зберігати свою єдність у світі. «Але коли мені кажуть, що я мушу позбутися свого українства, бо це ідея австрійської ідеології і що української нації як такої не існує, то я, м’яко кажучи, часом чуюся ображеним», – зауважив глава УГКЦ.
За його словами, він себе «вважає українським патріотом». «І хочу ним бути, та це не значить, що у такому випадку я маю бути русофобом чи людиною, яка негативно ставиться до інших українських сусідів. Зовсім ні», – сказав він.
Джерела:
УНІАНСвяткуючи перемогу над одним людиноненависницьким режимом, підносячи символіку іншого такого самого, - невдале рішення.
Таку думку висловив Глава Української Греко-католицької церкви Блаженніший Святослав (ШЕВЧУК) журналістам.
За його словами, якщо Верховна Рада ухвалює рішення святкувати День Перемоги на офіційному рівні з червоним прапором, як символом перемоги над фашизмом, таке рішення задовольнить якусь одну частину суспільства, а іншу, більшу – образить.
На думку глави УГКЦ, якщо Верховна Рада бажає чути голос усього українського суспільства, вона цього не робитиме. «Зокрема, саме тому, що такого типу символіка пов’язана з тоталітарними особами. Як на мене, можна шукати здоровіші розв’язки, аби об’єднати українське суспільство, нікого не зневажаючи», – сказав він.
Як повідомляв УНІАН, Верховна Рада України ухвалила закон «Про внесення змін до Закону України „Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років” (щодо порядку офіційного використання копій прапора перемоги).
За таке рішення проголосувало 260 з 375 народних депутатів, зареєстрованих у сесійній залі, проти - 52.
Законом передбачено, що “Прапор Перемоги є символом перемоги радянського народу та його армії і флоту над фашистською Німеччиною в роки Великої Вітчизняної війни. Зовнішній вигляд копій Прапора Перемоги має відповідати вигляду штурмового прапору 150-ої ордена Кутузова II ступеня Ідрицької стрілецької дивізії”.
Джерела:
УНІАНУкраїнська Греко-католицька церква чекає від Президента України Віктора ЯНУКОВИЧА на реституцію церковного майна та реабілітацію церкви.
Як повідомляє Департамент інформації УГКЦ, про це глава УГКЦ Блаженніший Святослав (ШЕВЧУК) заявив на зустрічі з Президентом України В.ЯНУКОВИЧЕМ, яка сьогодні відбулася в Києві.
«Я говорив, що наша Церква свого часу була репресована сталінським режимом і ще до сьогоднішнього часу чекає своєї реабілітації», - сказав Блаженніший СВЯТОСЛАВ, зауваживши, що питання повернення церковного майна торкнули майже всі представники Церков і релігійних організацій, що також були присутні на цій зустрічі.
«Тут не йдеться лише про храми. Мова йде про інші види майна, які наша Церква мала, оскільки Церква не лише молиться, а також займається виховною, навчальною, просвітницькою діяльністю», – сказав першоієрарх УГКЦ і висловив переконання, що зі свого боку Церква до практичного вирішення цього питання готова.
Також Блаженніший СВЯТОСЛАВ порушив питання богословської освіти в Україні. Він висловив вдячність владі за те, що нарешті богослів’я визнано окремим напрямком гуманітарних наук. У той самий час першоієрарх наголосив на необхідності здійснення подальших важливих кроків, з тим, щоб богослів’я «могло дійсно реально бути відкритим для акредитації на державному рівні у навчальних закладах України».
Президент України привітав Блаженнішого СВЯТОСЛАВА з недавнім його обранням главою УГКЦ великим букетом білих троянд.
Джерела:
УНІАНУ Страсний четвер Блаженніший Святослав уперше здійснить Чин вмивання ніг
У Страсний (Чистий) четвер, 21 квітня, Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав (Шевчук), очолить Вечірню з Літургією Василія Великого та вперше здійснить Чин вмивання ніг дванадцятьом священикам. Урочистості проходитимуть у Патріаршому соборі Воскресіння Христового у Києві (вул. Микільсько-Слобідська, 5). (Літургія розпочнеться о 7-00, Чин вмивання ніг – 9-00).
«Першим жестом – який ми звершуємо у катедральних храмах під час чину вмивання ніг саме у Великий четвер – Христос у видимий і зворушливий спосіб упокорює себе перед власними учнями і вказує їм на те, що Він є серед них як слуга. … Таким чином Спаситель навчає нас, що Його священство не є запорукою людського владарювання чи привілеєм. Бути священиком – означає бути для всіх слугою, бути тим, хто щодня обмиває людську нечистоту, тобто служить ближньому за прикладом свого Господа», - наголошує Блаженніший Святослав у Посланні до священнослужителів УГКЦ .
На думку керівника Департаменту інформації УГКЦ о. Ігоря Яціва, вмивання ніг є «чудовим жестом, започаткованим Христом-Спасителем, щоб пригадати всім, хто має владу, чи то духовну, чи світську, що вона є дарована для служіння людям, і Церква звертає увагу вірних на це щороку у Чистий четвер».
Нагадаємо, що цього дня під час Тайної вечері Ісус встановив дві святі тайни: Священства та Євхаристії. Крім того, щороку в Чистий четвер у храмах освячують антимінси – полотна з часточками мощів, які лежать на престолах. Без антимінса не можна відправляти Літургії. Того дня освячують також миро для тайни Миропомазання».
Запрошуємо зацікавлених журналістів до участі у Богослужіннях та висвітленні святкових подій.
Усі богослужіння Страсного тижня, Великодня та Світлого тижня, які відбуватимуться у Патріаршому соборі Воскресіння Христового у Києві, можна дивитися в інтернеті. Для підключення прочитайте нашу інструкцію.
Зараз ми робимо заходи для налагодження не тільки відео, але й аудіотрансляції. Слідкуйте за нашими повідомленнями.
Розклад Богослужінь на Страсний Тиждень
Страсна Середа (20 березня):
6.30 – Утреня, Часи
18.00 – Літургія Передшеосвячених Дарів
19.15 – Молебень за узалежнених
Великий Четвер (21 квітня):
6.00 – Утреня, Часи
7.00 – Вечірня з Літургією Василія Великого
18.00 – Утреня Страстей
Велика П’ятниця (22 квітня):
8.00 – Царські Часи
12.00 – Вечірня з винесенням Плащаниці
18.00 – Єрусалимська Утрення
Велика Субота (23 квітня):
8.00 – Часи
9.00 – Вечірня з Літургією Василія Великого
14.00 – 21.00 – Посвячення пасок
Неділя (24 квітня) – Воскресіння Христове:
4.30 –Надгробне, Воскресна Утреня
5.45 – Свята Літургія, Посвячення пасок
7.30 – Свята Літургія, Посвячення пасок
9.00 – Свята Літургія, Посвячення пасок
18.00 – Воскресна Вечірня, Утреня
Додаткова інформація за тел.: 569-41-54
Джерело:
Департамент інформації УГКЦЗапрошую Вас приєднатися абсолютно БЕЗКОШТОВНО і без будь-яких додаткових вкладень до СОЦІАЛЬНОЇ МЕРЕЖІ США - для КОНТАКТІВ, СПІЛКУВАННЯ та ЗАРОБІТКІВ. Адже компанія готова поділитися з Вами 70% своїх прибутків...
http://peoplestring.com/?f=pidlypchuk17056
А за цим посиланням Ви знайдете інформацію на моєму блозі, де є пояснення, доказ виплат та два, створені мною, відео-уроки про те, як зареєструватися і заробляти у PeoplString рідненькою мовою:
http://katekhytyka-3.blogspot.com/
Ігор ЛОСЄВ
НАМ ТРЕБА, НАРЕШТІ, ВИЗНАЧИТИСЯ
...Я отримав премію імені Джеймса Мейса за громадянську позицію. Саме вона примушує мене сьогодні висловитися на правах рядового читача газети «День». Дуже багато духовних і соціальних виразок сучасної України, як у краплі води, відбивається в ставленні нашої ліберальної інтелігенції до українського збройного національно-визвольного руху. З одного боку, ці люди позиціюють себе як патріоти України, але водночас не визнають учасників визвольної війни 1940 — 1950 рр. на західних землях за те, що вони діяли «неліберально», «недемократично», «нетолерантно». Наскільки в принципі можуть бути «ліберальними» будь-які рухи, що ведуть збройну боротьбу, чомусь не запитують.
Дивно, але саме тільки до українського Резистансу висуваються надпідвищені морально-етичні вимоги, про які ніхто не згадує, коли йдеться про всіх інших: наскільки гуманними були голландські «гези», котрі боролися проти іспанських окупантів, наскільки гуманними були «лібертадори» Південної Америки Болівар і Сан-Мартін, італійські «червоносорочечники» Джузеппе Гарібальді, угорські повстанці 1848 року, балканські антитурецькі гайдуки, антифранцузькі партизани Алжиру та Індокитаю, єврейські партизани британської підмандатної Палестини, солдати й офіцери польської Армії Крайової, антианглійські ірландські бойовики та багато інших. Зате від ОУН-УПА вимагають, щоб там кожен був мало не Махатмою Ганді.
Цікаво б виглядав цей індійський гуманіст де-небудь у Західній Україні якого-небудь 1947 року в... катівні радянських каральних органів. Звісно, НКВС-МДБ, СС і гестапо виглядали феноменально людинолюбними, — на їхньому тлі ОУН-УПА, звичайно, програє. А треба було розпочати дискусію з товаришем Сталіним і партайгеносе Гітлером про права людини, ліберальні цінності, громадянське суспільство і про інші хороші речі. Це — рівень розуміння проблем певною частиною нашої інтелігенції.
Ось тут нещодавно шанований академік-філософ подарував товаришам комуно-москвофілам іще один «аргумент»: виявляється, крім усіх інших її «гріхів» ОУН була членом якогось «Міжнародного фашистського інтернаціоналу». За допомогою друзів, зокрема й професорів-істориків, я перерив усі енциклопедії та Вікіпедії, але нічого не знайшов. І ніхто з істориків не зміг мені допомогти. Адже якщо подібна організація будь-коли існувала, то вона повинна була мати керівні органи, статутні та програмні документи, штаб-квартиру, пресу, проводити якісь з’їзди, конгреси, конференції тощо.
Ніде нічого... Жодних слідів. Зате всі комуністичні інтернаціонали: і перший, і другий, і другий з половинкою, і Комінтерн, і четвертий на чолі з Львом Троцьким — на місці, з усією їхньою бурхливою діяльністю. Певна річ, кожен індивід може мати свої переконання, смаки та уподобання, але з фактами треба поводитися акуратно.
Деякі інтелектуали приголомшують політичною наївністю. Ось, наприклад, «відкриття»: «З другого боку — і про це нам зараз вести мову вкрай складно, — в ім’я української нації та державності були скоєні злочини». На жаль, певна частина української інтелігенції переживає нині свій дитячий період розвитку. Давайте порахуємо, скільки злочинів було скоєно в ім’я російської нації та держави, в ім’я польської, угорської, іспанської, англійської, французької і так далі. Але там подібні факти переважна більшість суспільства не сприймає як підставу для тотальної дегероїзації борців за національні інтереси. Нехай надсуворі критики ОУН-УПА назвуть хоча б один «стерильно чистий» збройний рух за незалежність. Що, Армія Крайова була безгрішною? Але в нинішній Польщі це однозначно героїчна організація. Інтелектуали, що зібралися під обкладинкою книжки «Пристрасті по Бандері», принаймні деякі з них, закликають «розпочати деконструкцію тих міфів, які ділять схід і захід», на практиці радячи нам, визнаючи незалежність України, одночасно зректися тих, хто за цю незалежність жертвував собою. Але народ, який зрікається своїх героїв, завжди буде бидлом. Наше небажання дати чесну оцінку своєму минулому та героїчній епопеї ОУН-УПА — це показник нашої холуйської безпринципності (від якої не рятує й проживання в демократичній заокеанській діаспорі) і відповідь на запитання, чому ось уже 20 років ми живемо в такому лайні: економічному, політичному, соціальному та духовному. Нас закликають: «виробити історичний дискурс, що служив би всім громадянам України, незалежно від етнічного походження...». Зокрема й тим, хто люто ненавидить Україну, на кого словосполучення «українська держава» діє, мов червона ганчірка на колгоспного бугая?
Не сумніваюся, що люди, котрі мислять категоріями пристосовництва, капітуляції, догоджання створять такий «історичний дискурс», уже створили. Ті, хто вічно сидить на двох стільцях, спраглі догодити «і нашим, і вашим», примирити жертву й ката, окупанта й окупованого, героя й покидька, пропонують сьогодні викинути з української історії найгероїчніші її сторінки. Що ж, полку Д.В. Табачника прибуло. Хто-хто, а ліберальствуюча частина нашої інтелігенції не повинна ображатися на цього діяча тому, що сама недалеко від нього пішла.
А схід і захід в Україні — проблема швидше штучно створювана політиками й антидержавними силами, ніж реальна. Скаржаться наші псевдоукраїнські ліберали, мовляв, на сході не сприймають Петлюру, Бандеру, Коновальця, Шухевича й так далі А що, панове, ви розповіли жителям південного сходу про українську історію? Адже ці території з милості ледачого, боязкого та бездарного офіційного Києва були на два десятиліття віддані в оренду кремлівській пропаганді, через яку українському голосу було так важко пробитися. Але коли він усе-таки пробивався, відгук завжди був. Кілька років тому автор цих рядків придбав видану в Харкові російською мовою книжку «Степан Бандера. Биография». Видавництво обійшлося без компліментів і прокльонів, усе там викладено сухо й об’єктивно. Книжку відвіз до свого рідного Севастополя. Вона пішла по руках з квартири до квартири, стала бестселером, і один місцевий великорос, коли її прочитав, сказав про лідера ОУН: «Так він же був великою людиною!» Чому я на свою доцентську зарплату можу вести таку роботу, а видатний хоружівський патріот з усією своєю камарильєю за п’ять років президентської каденції нічого подібного не зробив? Більше того, сприйняття громадянами лідера революційної ОУН, за оцінками соціологів, за ці роки навіть погіршилося — не інакше як через те, що в Ющенку почали бачити бандерівця.
А видавати укази про присвоєння Героя Бандері за п’ять хвилин до того як підеш з посади — багато розуму й героїзму не треба. Йдеться про те, щоб, усе-таки, доклавши колосальних зусиль, змінити суспільні настрої у сприятливий для України бік, виграти велику битву ідей, а не про те, щоб препарувати свою історію на догоду тим, хто жодної України в Україні не хоче.
Наші історики-малороси — люди безмірно наївні. Вони думають, що зможуть утихомирити українофобів, здавши їм усі принципові українські позиції в історії. Не утихомирять. Менше ніж на ліквідацію української держави українофоби не погодяться. І спроби наших «усесвітньочуйних», але глухих до самої України інтелектуалів усидіти своїм задом на всіх стільцях, закінчаться падінням на підлогу. Я наведу знаменитий уривок з тексту Івана Франка, на підставі якого наші «общечеловеки» від історії зможуть звинуватити його в «ксенофобії» й «агресивному націоналізмі»: «Все, що йде поза рами нації це або фарисействує людей, що інтернаціональними ідеалами раді б прикрити свої змагання до панування одної нації над другою, або хворобливий сентименталізм фантастів, що раді б широкими «вселюдськими» фразами прикрити своє духовне відчуження від рідної нації. Може бути, що колись надійде пора консолідування якихось вільних міжнародних союзів для осягнення вищих міжнародних цілей. Але це може статися аж тоді, коли всі національні змагання будуть сповнені й коли національні кривди та неволення відійдуть у сферу історичних спомінів».
«Пристрасті по Бандері» є віддзеркаленням тих хитань і метань, що властиві нашій майже демократичній інтелігенції, яка досі не може чітко визначитися з незалежною Українською державою. З одного боку, вона «за», з другого... Той, хто є послідовним патріотом своєї країни, не може відрікатися від тих, хто боровся за її незалежність. Ніде в світі борців за незалежність не піддають остракізму. Це відбувається лише в Україні. І це ненормально. А в ненормальному суспільстві не може бути нормального життя. Може, досить уже бродити «пустелею»?
У статті «Я вчуся розуміти» її автор кримчанин Павло Казарін пише: «Мені, онукові двох ветеранів Великої Вітчизняної, ніколи не будуть близькими ідеали (незалежна Україна! — І.Л.) і методи ОУН-УПА та Степана Бандери». Вочевидь, моєму землякові близькі методи та ідеали сталінських партизанів, від яких місцеві жителі страждали не менше, ніж від нацистських карателів, про що свідчить безліч радянських архівних документів? Або ідеали Червоної Армії, а ще більше методи Червоної Армії 1945 року у Східній Пруссії?
Ось уривок з книжки спогадів, виданої в Москві 2009 року. Вона називається «Война все спишет. Воспоминания офицера связиста 31-й армії». Її автор — колишній радянський лейтенант Леонід Рабічев. Цитую: «Да, это было пять месяцев назад, когда войска наши в Восточной Пруссии настигли эвакуирующееся из Гольдапа, Инстербурга и других оставляемых немецкой армией городов гражданское население. На повозках и машинах, пешком, — старики, женщины, дети, большие патриархальные семьи медленно, по всем дорогам и магистралям страны уходили на запад. Наши танкисты, пехотинцы, артиллеристы, связисты нагнали их, чтобы освободить путь, посбрасывали в кюветы на обочинах шоссе их повозки с мебелью, саквояжами, чемоданами, лошадьми, оттеснили в сторону стариков и детей и, позабыв о долге и чести и об отступающих без боя немецких подразделениях, тысячами набросились на женщин и девочек. Женщины, матери и их дочери, лежат справа и слева вдоль шоссе, и перед каждой стоит гогочущая армада мужиков со спущенными штанами. Обливающихся кровью и теряющих сознание оттаскивают в сторону, бросающихся на помощь им детей расстреливают. Гогот, рычание, смех, крики и стоны. А их командиры, их майоры и полковники стоят на шоссе, кто посмеивается, а кто и дирижирует, нет скорее, регулирует. Это чтобы всех их солдаты без исключения поучаствовали... Полковник, тот, что только что дирижировал, не выдерживает и сам занимает очередь, а майор отстреливает свидетелей, бьющихся в истерике детей и стариков... До горизонта между гор тряпья, перевернутых повозок трупы женщин, стариков, детей... Получаем команду расположиться на ночлег. Мне и моему взводу управления достается фольварк в двух километрах от шоссе. Во всех комнатах трупы детей, стариков, изнасилованных и застреленных женщин». (С.193 — 195). «Визвольна» місія в натурі... А ці ідеали й методи Червоної Армії близькі внукові двох ветеранів Великої Вітчизняної Павлу Казаріну?
То допоки ж у нас пануватимуть подвійні стандарти, коли в Україні триває розпочатий комуністами, НКВС—МДБ—КДБ процес шельмування ОУН-УПА, а Червона Армія залишається «священною коровою», святою та непогрішимою? І обговорювати злочини Червоної Армії не можна, це абсолютне табу, це той «скелет», який не можна виймати з шафи. Як же на тлі подібних демонстративно-зухвалих подвійних стандартів можна говорити про об’єктивність і прагнення правди історії? Об’єктивність починається там, де до будь-яких явищ застосовується одна й та сама шкала оцінок, а не там, де злочини, скоєні симпатичною політичною силою, розглядаються як доброчесність або замовчуються, а скоєні ідейними опонентами — засуджуються повністю й без будь-якої уваги до обставин. Об’єктивність можлива там, де немає виправдувального та звинувачувального ухилу залежно від політичних симпатій.
Нам треба нарешті визначитися. Якщо ми не визнаємо національно-визвольного руху в Україні, то ми не повинні визнавати і його найвищу мету — державну незалежність нашої країни. Від зречення героїв визвольної боротьби до зречення України як нації та держави — один крок. Лукаві ж голоси політичних і псевдонаукових «сирен»: відмовтеся й тоді вам стане легше жити — чергова диявольська спокуса, піддавшись якій можна втратити все, в ім’я чого впродовж століть приносилися величезні жертви. Хто став на шлях капітуляції, закінчить повним крахом. Почитайте в «Дні» №42—43 статтю одеського політолога Павла Ковальова, в якій яскраво показується, до чого призводять толерантність і загравання з сепаратизмом і українофобією. Протягом 20 років я спостерігав усі ці сюжети у себе вдома, в Криму. Толерантність до антидержавних сил дуже часто закінчується не миром, а великим кровопролиттям. Якщо ми не хочемо бути молотом, то неминуче станемо ковадлом... Так дуже часто було в нашій історії.
Газета «День» №57, п'ятниця, 1 квітня 2011
Джерело:
БАНДЕРІВЕЦЬ«Сьогодні Церква потребує вашої спонтанності та інтуїтивного відчуття реальності Бога, що є присутнім між нами. Саме ви є устами, якими Церква вітає цього дня свого Царя, співаючи: «Благословен той, хто йде в ім’я Господнє!».
Такими словами Блаженніший Святослав звернувся до молоді у своєму першому після сходження на престол Отця і Глави Української Греко-Католицької Церкви пастирському посланні з нагоди Квітної неділі – святкового дня тріумфального входу Господнього до стольного града Єрусалима.
Як зазначає Першоієрарх УГКЦ, в Католицькій Церкві склалася традиція, що у Квітну неділю особливу увагу звертають на молодь. Цього дня на площі Святого Петра в Римі молоді люди з усього світу збираються на молитву разом зі Святішим Отцем. «Користаю з такої нагоди, щоб за посередництвом цього листа звернутися до вас, запевнити вас у своїй особливій турботі та запросити до діалогу з Божим Словом, яке Свята Церква нам проповідує», – зазначає Предстоятель Церкви у своєму Посланні до молоді.
«Сьогодні Всемогутній Бог зустрічає свій народ вже не за допомогою якогось неживого предмета. Нині Він, Син Небесного Отця, сповнений Святим Духом, приходить особисто і то у видимий спосіб! Ісус Христос відкриває нам можливість особистої зустрічі з Ним», - наголошує Блаженніший Святослав, зауважуючи, що саме до такої зустрічі готує і запрошує нас Христова Церква словами св. Андрея Критського: «Ходімо і піднімімося разом на Оливну гору та вийдімо назустріч Христові, який сьогодні… добровільно зближається до свого святого і блаженного страждання для того, щоб звершити таїнство нашого спасіння» (Слово 9 на Пальмову неділю). На думку Глави Церкви, цим закликом преподобний Андрей підкреслює спонтанність такої зустрічі з обох сторін. «З Божого боку – це рух любові Творця до свого створіння, – любові, яка приведе до страждання, повної самопожертви Сина Божого задля кожного з нас. З людського боку – це спонтанна відповідь молоді на Боже наближення», – каже Глава УГКЦ.
Як наголошує Блаженніший Святослав, саме молоді люди Єрусалима відчули цей рух любові до них: «Їхня реакція була стихійною, незапланованою, чи й навіть немислимою для тогочасної релігійно-політичної еліти. Євангелист Лука передає нам, що «деякі з фарисеїв, що були в юрбі, сказали Йому: «Учителю, заборони твоїм учням». Він же відповів: «Кажу Вам: Коли оці замовчать, кричатиме каміння» (Лк. 19, 39–40). Саме діти і молодь впізнали в Ісусі Христі воплоченого Бога Ізраїля і почали вигукувати: «Осанна!» – що означає «Спаси нас!», - пригадує Першоієрарх УГКЦ. «Прагнення молодої людини любити і бути любленою відкрило її до божественної любові, бо спасти – означає дарувати в любові життя, – життя вічне», – підкреслює Блаженніший Святослав.
Як зауважує Предстоятель Церкви, у наш час вроджена юнацька релігійність, пошук за вічною Любов’ю, якою є Господь, нерідко зранені та окрадені: «Нам важко дозволити себе любити, бо боїмося бути обдуреними і використаними. Та й самі ми часто не спроможні любити. Ми більше цінуємо речі, віртуальні розваги та спілкування в соціальних мережах, ніж реальних живих осіб, які є поруч», – наголошує Глава УГКЦ.
На думку Блаженнішого Святослава, ці риси нинішньої культури ізолюють нас, закривають у собі і роблять не здатними до зустрічі. «Тому сучасна молода людина часто почувається глибоко самотньою, навіть у гучному та веселому товаристві. Не зустрівши Господа, вона не може зустрітися із собою», – резюмує Глава Церкви.
«Господь сьогодні переможно входить до Єрусалима – тож сміливо вийдімо Йому назустріч!», – каже Блаженніший Святослав і називає символом перемоги над відокремленістю та самотністю людини стосовно Бога і ближнього ті зелені галузки, якими у Квітну неділю ми вітаємо Господа: «Як потребуємо ми сьогодні цього зеленого знаку пробудження, цього весняного подиху, що ламає стереотипи та упередження, долає сумніви та підозри і впізнає Його, що приходить до кожного з нас», – наголошує Предстоятель УГКЦ.
У цей святковий день, який наближає нас до Пасхи, Першоієрарх Церкви закликає: «Не бійтеся зустрітися з Христом і не соромтеся визнати себе християнами навіть перед тими, які вам забороняють це зробити. Якщо ви замовкнете – то каміння кричатиме!»
«Хоч би як дивно це звучало в сучасній молодіжній культурі, не страхаймося вигукнути Йому: «Осанна во вишніх!» Сьогодні ми не просто беремо в руки посвячені гілочки із ознаками весняного оновлення природи – ми беремо в руки символи перемоги над гріхом і смертю, а через них приймаємо силу Того, хто йде у воскресіння. Переживімо нині разом цю зустріч – і надихнемося силою Любові, якою збудуємо разом наше майбутнє», – завершує своє перше після сходження на престол пастирське послання до молоді з нагоди Квітної неділі Глава і Отець Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав.
Послання Блаженнішого Святослава,
Верховного Архиєпископа Києво-Галицького,
до молоді
«Тим-то і ми, як отроки, знамена перемоги носячи,
Тобі, переможцеві смерті, воскликуємо:
Осанна в вишніх, благословен, хто йде в ім’я Господнє!»
Тропар Квітної неділі
Улюблена у Христі українська молоде!
У святковий день тріумфального входу
Господнього до стольного града Єрусалима звертаюся до вас зі своїм першим, після сходження на престол Отця і Глави Української Греко-Католицької Церкви, пастирським посланням.В Католицькій Церкві склалася традиція, що у Квітну неділю особливу увагу звертають на молодь. Цього дня на площі Святого Петра в Римі сотні ваших ровесників з усього світу збираються на молитву разом зі Святішим Отцем. Користаю з такої нагоди, щоб за посередництвом цього листа звернутися до вас, запевнити вас у своїй особливій турботі та запросити до діалогу з Божим Словом, яке Свята Церква нам проповідує.
Квітна неділя – це день, який робить нас учасниками особливої події. Ісус Христос підходить до звершення своєї спасительної місії – наближаються Його розп’яття, смерть і воскресіння. І от напередодні своїх страстей Бог Ізраїля у людському тілі приходить до свого народу! Цей прихід провістив був цар Давид, урочисто внісши до Єрусалима ковчег Завіту із зображеними на ньому херувимами, що знаменувало присутність Того, хто сидить на херувимах. Видимий знак присутності Всемогутнього був для ізраїльтян запорукою їхньої непереможності. Бо ж сам Господь перебуває між ними!
Сьогодні Всемогутній Бог зустрічає свій народ вже не за допомогою якогось неживого предмета. Нині Він, Син Небесного Отця, сповнений Святим Духом, приходить особисто і то у видимий спосіб! Ісус Христос відкриває нам можливість особистої зустрічі з Ним. Саме до такої зустрічі готує і запрошує нас Христова Церква словами св. Андрея Критського: «Ходімо і піднімімося разом на Оливну гору та вийдімо назустріч Христові, який сьогодні… добровільно зближається до свого святого і блаженного страждання для того, щоб звершити таїнство нашого спасіння» (Слово 9 на Пальмову неділю).
Преподобний Андрей підкреслює спонтанність такої зустрічі з обох сторін. З Божого боку – це рух любові Творця до свого створіння, – любові, яка приведе до страждання, повної самопожертви Сина Божого задля кожного з нас. З людського боку – це спонтанна відповідь молоді на Боже наближення. Саме молоді люди Єрусалима відчули цей рух любові до них! Їхня реакція була стихійною, незапланованою, чи й навіть немислимою для тогочасної релігійно-політичної еліти. Євангелист Лука передає нам, що «деякі з фарисеїв, що були в юрбі, сказали Йому: «Учителю, заборони твоїм учням». Він же відповів: «Кажу Вам: Коли оці замовчать, кричатиме каміння» (Лк. 19, 39–40). Саме діти і молодь впізнали в Ісусі Христі воплоченого Бога Ізраїля і почали вигукувати: «Осанна!» – що означає «Спаси нас!» Прагнення молодої людини любити і бути любленою відкрило її до божественної любові, бо спасти – означає дарувати в любові життя, – життя вічне.
Дорога молоде! Христос сьогодні наближається також до вас! Він нині входить у свій град – Єрусалим, яким є кожна наша громада, кожна наша спільнота і серце кожного з нас. Сьогодні Церква потребує вашої спонтанності та інтуїтивного відчуття реальності Бога, що є присутнім між нами. Саме ви є устами, якими Церква вітає цього дня свого Царя, співаючи: «Благословен той, хто йде в ім’я Господнє!» (Ів. 12, 13).
У наш час, на жаль, ця вроджена юнацька релігійність, той пошук за вічною Любов’ю, якою є Господь, нерідко зранені та окрадені. Нам важко дозволити себе любити, бо боїмося бути обдуреними і використаними. Та й самі ми часто не спроможні любити. Ми більше цінуємо речі, віртуальні розваги та спілкування в соціальних мережах, ніж реальних живих осіб, які є поруч. Ці риси нинішньої культури ізолюють нас, закривають у собі і роблять не здатними до зустрічі. Тому сучасна молода людина часто почувається глибоко самотньою, навіть у гучному та веселому товаристві. Не зустрівши Господа, вона не може зустрітися із собою.
Однак Господь сьогодні переможно входить до Єрусалима – тож сміливо вийдімо Йому назустріч! Зелені галузки, якими ми Його вітаємо, є символом перемоги над відокремленістю та самотністю людини стосовно Бога і ближнього. Як потребуємо ми сьогодні цього зеленого знаку пробудження, цього весняного подиху, що ламає стереотипи та упередження, долає сумніви та підозри і впізнає Його, що приходить до кожного з нас! Цього дня до нас, молодої Церкви, яку часто пророки називали Господньою нареченою, звертається пророк Захарія із закликом не боятися: «Радуйся, о дочко Сіону… ось цар твій іде до тебе… верхи на осляті» (Зах. 9, 9).
У цей святковий день, який наближає нас до Пасхи, не бійтеся зустрітися з Христом і не соромтеся визнати себе християнами навіть перед тими, які вам забороняють це зробити. Якщо ви замовкнете – то каміння кричатиме! Хоч би як дивно це звучало в сучасній молодіжній культурі, не страхаймося вигукнути Йому: «Осанна во вишніх!» Сьогодні ми не просто беремо в руки посвячені гілочки із ознаками весняного оновлення природи – ми беремо в руки символи перемоги над гріхом і смертю, а через них приймаємо силу Того, хто йде у воскресіння. Переживімо нині разом цю зустріч – і надихнемося силою Любові, якою збудуємо разом наше майбутнє.
«Благословен хто йде в ім’я Господнє!»
+ СВЯТОСЛАВ
Дано у Києві,
при Патріаршому соборі Воскресіння Господнього,
17 квітня 2011 року Божого, у Квітну неділю
Джерела:
Департамент інформації УГКЦ