Синодальні отці зустрілися у п’ятницю 17 жовтня 2014 р. на
загальній сесії та ознайомилися з реляціями нарад у десяти мовних
групах.
Доповідачі підкреслювали серйозні застереження щодо Relatio —
підсумкового документу першого тижня нарад. Зауваження стосувалися таких
питань, як нерозривність подружжя, вільні та одностатеві зв’язки.
Підкреслювалася, що необхідно зберігати нерозривність із усім ученням
Церкви. Кожна група письмово представила свої поправки або й навіть
альтернативні версії Relatio. На підставі цих документів буде зредаговано підсумковий документ Синоду єпископів.
Про свої враження від уже пройдених етапів роботи увечері того ж дня на
брифінгу розповіли кардинал Крістоф Шенборн із Відня та італійське
подружжя Міано — аудитори на Синоді.
Франко Міано звернув увагу на потребу нових акцентів у душпастирстві
Церкви. «У деяких групах дуже сильно наполягали, аби сім’я стала
об’єктом душпастирства. Висловлено рішуче прагнення, аби сім’я
перебувала у центрі Церкви. Таке прагнення існує вже здавна, але тепер
воно має сильніше проявитися у практиці. Це стосується парафій,
товариств, рухів. Тобто йдеться про те, щоби продумати душпастирство
заново, беручи сім’ю за точку виходу».
Своєю чергою, кардинал Шенборн говорив про підхід синодальних отців до
важких питань і нерегулярних ситуацій. «Вважаю, що, вислухавши десять
звітів, я можу сказати: герменевтичним ключем Синоду є воля позитивного
погляду на ситуацію, в якій наявні об’єктивні відхилення. Тут ідеться
про перенесення акцентів, про зміну погляду, наприклад, на співжиття до
шлюбу. Щоб ми бачили в цьому не тільки те, чого бракує, але також і те,
що там існує і розвивається. Ми зрозуміли, що це один із намірів
Синоду», — сказав австрійський ієрарх.
Задоволений результатами засідань у малих групах також і кардинал
Джордж Пелл з Австралії, який раніше не приховував серйозних застережень
щодо Relatio. «Представлені сьогодні вранці документи —
насправді католицькі у найкращому значенні цього слова. Існують певні
розбіжності, але наявна також і радикальна вірність Євангелію. Це вельми
позитивне. Клімат щирості й відкритості, різнорідність у єдності. Ми
підтвердили, що ця вірність ученню Церкви та Євангелія — бездискусійна.
Вочевидь це означає милосердя, але милосердя у правді. Після
проголошення цих документів із мовних груп становище рішуче прояснилося,
і я певен, що ця лінія буде також і в підсумковому посланні».
За матеріалами: Gość Niedzielny
Джерело: КРЕДО
Немає коментарів:
Дописати коментар