Не
тільки єпископи готуються до Синоду сім'ї. У передсинодальній дискусії
також беруть участь миряни. Роберт Спаеманн, один із найвідоміших
християнських філософів сьогодення у статті, опублікованій в журналі
«First Things», згадав про позицію Церкви щодо осіб, які живуть у
несакраментальному зв’язку.
Спаеманн зазначає, що Церква на Заході стає щораз більше
контркультурою. В цьому випадку, Її майбутнє залежить від того, чи
залишиться Вона далі сіллю землі. Краса вчення Церкви може сяяти в усій
повноті тільки тоді, коли воно не буде розмитим, – пише німецький
філософ. Він нагадує, що вчення Ісуса про шлюб було непопулярним,
викликало опозицію навіть серед його учнів. Сьогодні, на його думку,
багато священнослужителів, єпископів і кардиналів, замість говорити про
красу нерозривності шлюбу, розглядають ще один варіант, що становить
альтернативу вчення Ісуса.
Спаеманн ретельно протистоїть аргументам прихильників змін в
церковному вченні. Він говорить водночас і про складність ситуацій
людей, які уклали повторні зв’язки, і визнає, що ситуацію не можна
вирішити без болю, який може стати частиною покаяння.
Німецький філософ застерігає і Церкву не забувати жертв, покинутих
дружин і дітей. На його думку, Церква, яка сьогодні визнає, що не
достатньо приділяла уваги жертвам сексуального насильства, тепер вчиняє
подібну помилку в обговоренні розлучених. Чи хтось згадає про їхніх
жертв? Покинута жінка повинна дивитися, як Церква погоджується на новий
зв’язок і благословляє його, – пише німецький філософ.
Немає коментарів:
Дописати коментар