Хто є благодійником Церкви, обкрадаючи при цьому державу або
бідних, той людина несправедлива, неправедна, яка провадить подвійне
життя. Ці суворі слова Папа Франциск сказав, коментуючи євангельський
уривок, в якому Ісус закликає прощати розкаяному братові.
Проповідуючи у понеділок, 11 листопада 2013 р., під час Святої Меси в
каплиці Дому святої Марти, Папа Франциск наголосив на тому, що ми всі
повинні визнавати себе «грішниками», але остерігатися того, щоб ставати
«корумпованими, зіпсованими». За його словами, той, хто є доброчинцем
Церкви, але краде у держави, є негідником.
Ісус «невтомно прощає» і нам радить чинити так само, а коли каже
прощати, то цими словами змальовує себе самого. Ісус прощає, але також
каже: «Горе тому, через кого приходять спокуси». Папа звернув увагу на
те, що мова йде про «спокусу», а не про гріх, тому може виникнути
запитання про те, яка різниця існує між «грішити» і «спокушати?»
«Різниця полягає у тому, — пояснив проповідник, — що той, хто грішить і
кається, просить прощення, той почувається слабким, Божою дитиною,
впокорюється та просить спасіння саме в Ісуса. Але в поведінці того
другого, що саме є причиною спокуси? — Те, що він не кається. Він не
перестає грішити, а лиш прикидається християнином, провадить подвійне
життя. А подвійне життя християнина приносить багато зла».
Хтось може сказати, що він, мовляв, «є доброчинцем Церкви», але
одночасно «другою рукою краде»: в держави, у бідних… «Він — негідник.
Це — подвійне життя», — сказав Святіший Отець. Потім додав: «І він
заслуговує — це не я кажу, а Ісус каже — на те, щоб йому прив’язати до
шиї жорновий камінь та вкинути до моря. У цьому випадку Христос не
говорить про прощення». А це тому, що така людина обманює, а «там, де
існує обман, там немає Божого Духа. У цьому полягає різниця між
грішником та зіпсованим», бо той, хто провадить подвійне життя, —
корумпований.
«Ми повинні визнавати себе грішниками, — вів далі Папа, — так, усі тут
присутні, ми є ними. Але не зіпсованими. Зіпсований зупинився у стані
самодостатності, він не знає, що таке покора. Таких корумпованих Ісус
називав “побіленими гробами”, які зовні виглядають гарними, але
всередині повні мертвих костей та гнилизни. І християнин, який
нахваляється тим, що він християнин, але не живе по-християнськи, є
одним із таких зіпсованих».
За словами проповідника, кожен з нас знає таких людей, і знає, скільки
зла вони приносять Церкві, бо «не живуть духом Євангелія, але — духом
світу». Папа нагадав застереження св. Павла, щоб ми не вподібнювалися до
цього світу (Рим 12, 2), і додав, що оригінальний грецький текст
говорить безпосередньо про те, аби «не входити у схеми світу цього»,
схеми, які нас провадять до подвійного життя.
«Побілена гнилизна» — таким, за словами Святішого Отця є життя
корумпованої людини. Ісус таких не називав «грішниками», Він казав на
них «лицеміри». Бо Господь не втомлюється прощати грішникам, і робить це
стільки разів, скільки вони скажуть: «Каюся, я грішний». Але
передумовою Божого прощення є рішення каяника не провадити далі це
подвійне життя.
«Просімо нині про благодать Святого Духа, який уникає всілякого
підступу; просімо про благодать визнати себе грішниками: ми грішні.
Так — грішні, але не корумповані люди», — завершив свою гомілію Папа
Франциск.
За матеріалами: Радіо Ватикану, Gość Niedzielny
Джерело: КРЕДО
Немає коментарів:
Дописати коментар